دولت، مجلس را از بلاتکلیفی درآورد

کد خبر: 482853

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اتنقاد از تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سالانه کشور، گفت: برخوردهای دوگانه دولت در ارائه لایحه بودجه 95 غیرقابل به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

فارس: جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سال 95 برنامه پنج ساله ششم توسعه اظهار داشت: در نامه‌ای که به همراه نمایندگان اقتصادی مجلس خطاب به رئیس‌جمهور نوشتیم در آن اشاره شد وقتی زمان ارسال لایحه بودجه سالانه بگذرد دیگر مجلس علنا نمی‌تواند فرایند آن را کوتاه کرده و زودتر بودجه را بررسی کند.
وی افزود: دولت مکلف است در موارد اینچنینی که در ارائه لایحه بودجه سالانه کل کشور تاخیر ایجاد می‌شود حتما چند دوازدهم لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: کاری که دولت در تأخیر لایحه بودجه سالانه انجام داد یک نوع کوتاهی است که به هیچ عنوان قابل جبران نیست در صورت تاخیر در لایحه مذکور ناچارا باید به سمت چند دوازدهم برویم.
قادری همچنین خاطرنشان کرد: در مدت تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سال 95 ما تذکرات بسیار زیادی را به صورت شفاهی در صحن مجلس ارائه کردیم ولی متأسفانه از سوی دولت هیچ اقدامی انجام نشد.
وی ادامه داد: امیدواریم که دولت بیشتر از این در ارائه لوایح بودجه سال 95 و برنامه پنج ساله ششم توسعه تأخیر نکند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از طرفی دیگر دولت اعلام می‌کند لایحه بودجه چاپ شده و آماده ارائه است؛ اگر آماده شده پس چرا به مجلس ارسال نمی‌شود؟ اگر هم مشکلی دارد و دولت منتظر اجرای برجام است پس اعلام و یا دو دوازدهم را ارائه کند چرا که پس از آن می‌تواند تغییراتی به صورت اصلاحیه در بودجه انجام شود.
قادری در بخش دیگری از سخنان خود تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سالانه کل کشور را برخوردهای غیر قابل قبول و دوگانه از سوی دولت خواند و گفت: دولت باید به صورت شفاف در این باره توضیح دهد تا این موضوع محلی برای ایجاد تنش و حساسیت‌ها نشود.
وی در خاتمه متذکر شد: دولت باید تعیین تکلیف کرده و مردم همچنین مجلس را از بلاتکلیفی دربیاورد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها