آشتی مصر و ترکیه در شرایط فعلی بعید است

کد خبر: 483875

معاون وزیر خارجه اسبق مصر در واکنش به اخبار برخی رسانه ها در خصوص احتمال آشتی بین مصر و ترکیه تاکید کرد که آشتی بین دو کشور در شرایط فعلی بعید است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از المصریون، حسین هریدی گفت که تکذیب خبر میانجی گری عربستان برای آشتی آنکارا و قاهره از سوی وزارت خارجه مصر با هدف متوقف کردن تمامی پیش بینی های رسانه ای اخیر است.
هریدی اظهار داشت که بایستی با قضیه تحویل ماموریت های سازمان همکاری اسلامی در استانبول به مصر، جدای از روابط دیپلماتیک تعامل شود.
وی تصریح کرد که ضروری است در چنین مواردی بین عرف دیپلماتیک با روابط بین المللی فرق قائل شد.
وی در ادامه تاکید کرد که آشتی بین مصر و ترکیه به خصوص به دنبال موضع اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره حوادث پس از انقلاب 25 ژانویه، بعید است.
این در حالی است که برخی منابع خبری اخیرا از سفر هیئت دیپلماتیک مصری به آنکارا و گفت وگو درباره ازسرگیری روابط بین دو کشور خبر دادند.
منابع خبری همچنین گزارش دادند که هیئت مصری در این سفر شروطی را مطرح می کند که از جمله این شروط، این است که ترکیه متهمان مصری که احکامی علیه آنها صادر شده و اکنون مقیم ترکیه هستند، تحویل مصر دهد.
همچنین هیئت مصری شروط دیگری اعم از اخراج اعضای جماعت اخوان المسلمین از ترکیه و متوقف کردن پخش شبکه های ماهواره ای وابسته به اخوان المسلمین را مطرح خواهد کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها