افتتاح 500 طرح توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت

کد خبر: 486002

در آستانه‌ سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز گذشته و طی مراسمی با حضور مسئولان بلندپایه‌ کشوری از 500 طرح بنیاد برکت در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، ساخت مسکن محرومین، مدرسه، مسجد و... که با هدف رفع محرومیت در 27 استان کشور اجرا شده‌اند، بهره‌برداری شد.

روزنامه جمهوری اسلامی: در آستانه‌ سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز گذشته و طی مراسمی با حضور مسئولان بلندپایه‌ کشوری از 500 طرح بنیاد برکت در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، ساخت مسکن محرومین، مدرسه، مسجد و... که با هدف رفع محرومیت در 27 استان کشور اجرا شده‌اند، بهره‌برداری شد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بهره‌برداری از طرحهای بنیاد برکت با اشاره به نقش و حضور جوانان تحصیلکرده و با انگیزه در مسئولیت‌های مختلف به دو نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در شروع نامه‌هایشان به جوانان غربی به حادثه تروریستی در فرانسه که منجر به تلفات بالایی در این کشور شد، اشاره کردند؛ چراکه جوانان ذهن و ضمیری پاک دارند و با انگیزه به دنبال حقیقت حرکت می‌کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه سیاست‌مداران کهنه‌کار در طول سالیان دراز حقایق را از جوانان خود مخفی می‌کنند، گفت: این سیاستمداران غربی نمی‌خواهند جوانانشان حقایق را بفهمند تا هرچه خواستند به ذهن آنها تزریق کنند و جوانان را در بی‌خبری نگه داشته و آنها را از آگاهی محروم کرده و در واقع استعمار فکری کنند.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری جوانان غربی را تشویق می‌کنند تا کارنامه سیاه سیاستمداران خود را ببینند که اقداماتی همچون ساختن پدیده جعلی اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را در کارنامه دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه سیاستمداران غربی از گذشته‌های دور در اقدامی ناپسند گروه‌هایی را مامور به ربودن جوانان آفریقایی و سیاهپوست می‌کردند تا آنها را به آمریکا بیاورند، گفت: امروز شاهد تعداد زیادی سیاهپوست در آمریکا و اروپا هستیم که از نسل همان‌هایی هستند که ربوده شده بودند و به عنوان نیروی ارزان کار از آنها استفاده می‌شد که البته امروز هم جنایات نسبت به سیاهپوستان هنوز ادامه دارد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه جنایت در ضمیره سیاستمداران غربی و آمریکایی از گذشته‌های دور وجود دارد، خاطرنشان کرد: جنایاتی که توسط آنها اتفاق افتاده مانند جنگ جنوب و شمال در مساله برده‌داری، جنگ جهانی اول و دوم و جنگ بوسنی و جنایاتی که امروز در نقاط مختلف دنیا اتفاق می‌افتد روشنگره خوبی برای جوانان غربی می‌تواند باشد.
وی با بیان اینکه ریشه و اصل پیدایش گروه‌های تکفیری همچون داعش، جیش‌النصره، طالبان و القاعده خود آمریکا و اسرائیل هستند، گفت: این گروه‌های تکفیری عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با تبریک به دست‌اندرکاران بنیاد برکت به خاطر خدمات گسترده آنها به مناطق محروم کشور گفت: پیشنهاد من این است حالا که ساخت مساجد در مناطق محروم را دنبال می‌کنید برای این مساجد امام جماعت نیز پیدا کنید چون مسجد بدون روحانی مثل بیمارستان بدون دکتر است.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش‌های ارزشمند بنیاد برکت در حل معظل ناباروری زوج‌های جوان مناطق محروم گفت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر اصرار به تجدید تفکر فرزندآوری داشتند و اشاعه فرهنگ فرزند کمتر آسایش بیشتر از اقدامات استعماری بوده است که باید برای مقابله با آن اقدام کرد؛ چراکه نیروی انسانی از سرمایه‌های بزرگ کشور و اسلام است.
واگذاری 3100 واحد مسکونی به محرومان در سال 95 مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم با بیان اینکه برای بنیاد برکت هیچ افتخاری بالاتر از آن نیست که در حال حاضر به ارائه خدمات گسترده‌ عمرانی و درمانی در مناطق محروم با کمک تیمی جوان و با روحیه‌ای جهادی پرداخته است گفت: این بنیاد تا کنون اقدامات خوبی را در جهت محرومیت زدایی در کشور انجام داده است.
عارف نوروزی افزود: تمامی اقدامات بنیاد برکت در راستای اقتصاد مقاومتی است؛ بنیاد برکت این توفیق را داشته است که تاکنون 8 میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و دور و نزدیک داشته باشد.
وی ادامه داد: بنیاد برکت همچنین با اجرای طرح "کمک به درمان زوج‌های نابارور مناطق محروم" با تشکیل یک تیم با همکاری وزارت بهداشت، تا کنون توانسته درمان 750 زوج نابارور کم بضاعت مناطق محروم با هزینه‌ای معادل 5 میلیارد تومان را به انجام برساند که تا کنون درمان تعدادی از این زوجین به نتیجه رسیده است. همچنین برای سال 95 نیز تامین هزینه‌های درمانی 750 زوج با 5 میلیارد تومان اعتبار برنامه‌ریزی شده است.
نوروزی در ادامه به اقدامات بنیاد برکت در منطقه بشاگرد اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت اقدامات خوبی را در منطقه بشاگرد استان هرمزگان که از حداقل امکانات محروم بوده‌اند به انجام رسانده و طرح واگذاری واحد مسکونی را به مردم محروم این منطقه پیگیری می‌کند که در حال حاضر 45 واحد مسکونی با حجم سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریال در این منطقه به انجام رسیده و واگذار شده است.
وی ادامه داد: واگذاری حدود 3100 واحد مسکن محرومین را برای سال 95 نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها