پنتاگون بودجه ضد داعش را 35 درصد افزایش می‌دهد

کد خبر: 488602

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد با افزایش 35 درصد بودجه عملیات‌های نظامی واشنگتن علیه گروه تروریستی داعش، آن را در سال آتی به هفت میلیارد و 500 میلیون دلار برساند.

ایسنا: به نقل از پایگاه شبکه بلومبرگ، بودجه دفاعی 583 میلیارد دلاری مورد نظر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای سال مالی 2017 شامل سه میلیارد و 400 میلیون دلار بابت استقرار تجهیزات و نیرو در اروپا می‌شود. این اقدامات به بهانه تحرکات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اوکراین انجام می‌شود و نسبت به 789 میلیون دلار سال گذشته افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.
این طرح بودجه دفاعی قرار است نهم فوریه (20 بهمن) به کنگره ارسال شود. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا امروز سه‌شنبه اولویت‌های بودجه دفاعی را در سخنرانی‌اش در کلوپ اقتصادی واشنگتن تشریح می‌کند و شامل 524 میلیارد دلار برای بودجه دفاعی پایه و 58 میلیارد و 800 میلیون دلار تامین اعتبارات است و همچنین تلاش‌های نظامی ضد داعش و ابتکارعمل‌ها در اروپا را شامل می‌شود.
به گفته منابع آگاه، وزارت دفاع آمریکا پیشنهادی را برای تقویت هزینه‌ها بر روی تسلیحات پیشرفته و تحکیم جایگاه آمریکا در اروپا ارائه می‌کند که بخشی از این طرح تمرکز بر روی بودجه دفاعی واشنگتن برای مقابله با پیشرفت‌های نظامی و تکنولوژیکی روسیه و چین است. از دیدگاه واشنگتن، رشد نظامی سریع چین و مداخله روسیه در درگیری‌های خارج از مرزهایش تهدیدی بزرگ علیه امنیت آمریکاست و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را بیش از گروه‌های افراطگری همانند داعش به خطر می‌اندازد. بودجه مورد نظر پنتاگون همچنین به دنبال آن است تا جدولی برای مقابله با پیشرفت‌های نظامی روسیه و چین در سال‌های اخیر ایجاد کند که نه تنها ظرفیت‌های نظامی سنتی را در بر بگیرد بلکه شامل حوزه‌های مانند امنیت سایبری هم بشود.
گرچه مقام‌های دولت آمریکا گفته‌اند که اجرای حملات هوایی علیه داعش اراضی تحت اشغال آنها را کاهش می‌دهد اما همزمان اذعان کرده‌اند که در کمک به نیروهای محلی برای باز پس گرفتن رقه‌ در سوریه و موصل در عراق چالش‌هایی وجود دارد. دولت آمریکا همچنین در حال بررسی حمله به مواضع داعش در لیبی و افغانستان است.
کمپین حملات هوایی، آموزش و مستشاران نظامی آمریکا تا سی و یکم دسامبر پنج میلیارد و 800 میلیون دلار هزینه در پی داشت؛ یا به طور متوسط 11 میلیون و 400 هزار دلار در روز. حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلاری که برای عملیات‌های جنگی سال مالی 2017 درخواست شده و از اول اکتبر آغاز می‌شود، صرف تهیه مجدد مهمات استفاده شده علیه داعش می‌شود؛ 35 هزار مهمات از زمان آغاز عملیات‌ها در اوت 2014 استفاده شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها