هلاکت مفتی داعش و همراهانش

کد خبر: 488612

در حالی که مسئولان عراقی قطع مسیرهای امدادرسانی داعش در شهر فلوجه را اعلام کردند،‌ رئیس شورای شهرستان الخالدیه در استان الانبار از هلاکت "مفتی" داعش در جزیره الخالدیه و پنج تن از همراهانش در حمله امروز (سه‌شنبه) ائتلاف ضد داعش خبر داد.

ایسنا: به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، علی داوود، رئیس شورای شهرستان الخالدیه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش منزلی را در نزدیک پل البو شجل در شرق رمادی بمباران کردند که به هلاکت ابو دجانه مصری، مفتی داعش در جزیره الخالدیه و تعدادی از معاونانش منجر شد.
این در حالی است که "تیم اطلاعاتی" روز دوشنبه نیز از کشته و زخمی شدن 13 تروریست از جمله رهبران داعش در غرب الانبار خبر داده بود.
همچنین "ناصر عواد الشمری" ملقب به ابودجانه، مسئول نظامی داعش و سه تن از همراهانش در انفجار بمبی در منطقه الکوار در جنوب موصل کشته شدند.
به گفته منابع عراقی سرحد قادر، مسئول پرونده "توبه و بیعت" در گروه تروریستی داعش در عملیات امنیتی در مرکز استان کرکوک بازداشت شد.
به گفته این منابع، این فرد با گروهی از آوارگان وارد کربلا شده و دو ماه پیش بازداشت شده بود اما به دلیل اینکه هویت واقعی خود را فاش نکرده بود، آزاد شده بود.
وی در سال 2005 نیز به دست نیروهای آمریکایی بازداشت شده و با القاعده و چند گروه تروریستی دیگر همکاری داشت.
سعد معن، سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد نیز گفت: پیشروی به سمت فلوجه به تدریج آغاز شده و ما مسیرهای امدادرسانی داعش در این شهر را قطع کرده‌ایم.
وی همچنین گفت: نیروهای عراقی گذرگاه‌های امنی را برای خروج خانواده‌ها از فلوجه به سمت عامریه الفلوجه و الحبانیه ایجاد کرده‌اند. داعش از خروج غیرنظامیان از این شهر ممانعت به عمل می‌آورد و می‌خواهد از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.
معن افزود: نیروهای عراقی از ورود کمک‌های غذایی و دارویی به فلوجه ممانعت به عمل نیاورده‌اند و آنچه که در این باره در رسانه‌ها منتشر شده، صحت ندارد.
همچنین به گفته منابع محلی در فلوجه، داعش به دلیل گرسنگی که در این شهر به دنبال محاصره آن توسط نیروهای عراقی شایع شده، در معرض فشارهایی از سوی ساکنان قرار دارد.
به گفته این منابع، داعش حمله گسترده‌ای را به روستای الزیادان در منطقه زوبع برای شکستن محاصره انجام داده است اما نیروهای عراقی این حمله را ناکام گذاشتند.
منابع عراقی همچنین از کشته شدن "ابوماریا المهاجر"، فرمانده نظامی داعش در منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه و شش تن از معاونانش خبر دادند.
نیروهای عراقی که پیشتر شهر رمادی، مرکز استان الانبار را آزاد کرده بودند در حال حاضر برای آزادسازی فلوجه تلاش می‌کنند و در صورت آزادسازی این شهر برای عملیات موصل، مرکز استان نینوا آماده خواهند شد.
نیروهای عراقی همچنین با کمک نیروی هوایی در منطقه الصوفیه به سمت البوغانم با هدف ورود به منطقه السجاریه در شرق رمادی پیشروی کردند.
در راستای عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی مناطق این کشور، روز گذشته عشایر نینوا به همراه پیشمرگ‌ها و حمایت ائتلاف ضد داعش روستاهای "کودیله کرمردی" و "خطاب" در شرق شهرستان القیاره در این استان را آزاد کردند. طی این عملیات 35 فرد مسلح داعش کشته شدند.
از سوی دیگر از شهر سامراء نیز خبر می‌رسد که نیروهای ارتش عراق از طریق بلندگو در این شهر منع آمد و شد اعلام کرده و گفته‌اند که تا اطلاع ثانوی این قانون برقرار خواهد بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها