کاراکاس: نگران تحقیقات آمریکا درباره فساد نیستیم

کد خبر: 488631

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد احتمال همکاری با تحقیقات آمریکا در رابطه با توطئه رشوه چند میلیارد دلاری را که در دوران تصدی وی در شرکت نفت دولتی کاراکاس رخ داد، رد و تاکید کرد که تحقیقات واشنگتن در این زمینه نیز ونزوئلا را نگران نمی‌کند.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اتهام‌ها مربوط به فساد در شرکت ملی نفت ونزوئلاست و در زمان ریاست رافائل رامیرز، سفیر کنونی ونزوئلا در سازمان ملل متحد بر سازمان مذکور رخ داده است. این تحقیقات کاراکاکس را در شرایطی که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به دست گرفته، تحت فشار مضاعفی قرار می‌دهد.
کسب کرسی در شورای امنیت همواره از آرزوهای هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری سابق ونزوئلا بود که این جایگاه را مکانی برای به چالش کشیدن نظم جهانی تحت رهبری آمریکا می‌دید. ونزوئلا سرانجام در دوران ریاست جمهوری نیکولاس مادورو و یکسال پس از مرگ چاوز بر اثر ابتلا به سرطان، به این آرزو جامه عمل پوشاند.
ونزوئلا ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه فوریه را به دست گرفت و حال این فرصت را دارد که در دستورکار قدرتمندترین بخش سازمان ملل نفوذ کند. سفیر ونزوئلا در کنفرانس خبری‌اش از چاوز به عنوان "ارتقادهنده صلح و عدالت" یاد کرد که طرفدار نهادهای چند جانبه و حل صلح‌آمیز درگیری‌ها بوده است. وی همچنین به عملیات‌های نظامی تحت امر آمریکا در سوریه اشاره کرد و میان این عملیات و کمپین بمباران روسیه در سوریه تمایز قائل شد.
وی گفت: ما هرگز در خارج از کشورمان نیرو نداشته و نخواهیم داشت اما موضع خود را بیان می‌کنیم. برخی کشورها در شورای امنیت از طرف خودشان تصمیم می‌گیرند که چه دولت‌هایی قانونی هستند و کدام‌ها قانونی نیستند.
این مقام ارشد کاراکاس همچنین گفت که نگران روند تحقیقات آمریکا درباره فساد شرکت ملی نفت ونزوئلا نیست. تاکنون دو تن از تاجران ونزوئلایی به اتهام پرداخت رشوه یک میلیارد دلاری به این شرکت برای تضمین قراردادشان بازداشت شده‌اند. سال گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا یک بانک در کشور اروپایی کوچک آندورا را به پولشویی دو میلیارد دلار پول مفقوده از شرکت پترولئوس دی ونزوئلا (PDVSA) متهم کرد. رامیرز تا سال 2014 ریاست این شرکت را بر عهده داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها