صدیقی: دولت نسبت به حوزه های علمیه بی توجه است

کد خبر: 499515

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: با وجود اینکه حوزه های علمیه پایگاه تربیت افسران فرهنگی و خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی است اما دولت نسبت به تقویت حوزه ها بی توجه است.

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی شامگاه یکشنبه در مراسم یادبود مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی که در مهدیه مشهد و به دعوت امام جمعه این شهر برگزار شد بیان کرد: با وجود اینکه بسیاری از شبکه های ماهواره ای در حال بمباران جوانان ما هستنداما دولت از تقویت حوزه های علمیه غفلت می کند.
وی افزود: در حال حاضر دشمنان اسلام و نظام با تقویت شبکه های ماهواره ای بنیاد خانواده ها را نشانه گرفتند و آنها را در معرض تهدید قرار دادند.
حجت الاسلام صدیقی بیان کرد: جای این سوال مطرح است در شرایطی که نظام خانواده در خطر است چرا دولت حوزه های علمیه را حمایت نکرده و سرباز خانه های امام زمان را برای تربیت افسران فرهنگی و دینی پر نمی کند؟
نسبت به دستاورد های نظام بی انصاف نکنید
امام جمعه موقت تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی دوران پس از انقلاب را با دوران طاغوت مقایسه می کنند و ادعا می کنند که وضعمان بدتر شده است بیان کرد: نسبت به دستاورد های با برکت نظام نباید به این شکل و بی انصاف بود.
حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: ایجاد حکومت اسلامی موجب احیای ارز ش های دینی و مذهبی شد و موجب شد تا فرزندان ما در بستر معنویت رشد کرده و از تضییع شدن استعداد های آنها جلوگیری شود.
وی افزود: امروز اگر در دانشگاه شاهد مراسم اعتکاف و حضور جوانان پر شور در این مراسم هستیم از برکات نظام اسلامی است.
وی آزادی خواهی و طنین فریاد استکبار ستیزی و صدور انقلاب را به سایر نقاط جهان از جمله برکات نظام اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: امروز به برکت نظام اسلامی و احیای ارزش های دینی در آن سوی دنیا و در کشور نیجریه نیز به وضوح می توان طنین «اشهد ان علی ولی الله» و آوازه امیرالمومنین علیه السلام را شنید.
وی با بیان اینکه امروز برخی از افراد در قالب تفکر سکولار خواهان جدایی دین از سیاست هستند بیان کرد: این افراد متوجه نشدند وقتی حاجیان آنها تشنه جان دادند و فرستاده دولت را تحویل نگرفتند، اقتدار ولایت فقیه در قالب یک جمله که «اگر عربستان کار خود را ادامه دهد، عکس‌العمل ما سخت و خشن خواهد بود» موجب شد تا کمتر از یک ساعت آنها رفتار خود را تغییر دهند.
آیت الله طبسی مجاهد انقلابی بود
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی همچنین در بخشی از سخنان خود با یاد و گرامیداشت آیت الله واعظ طبسی بیان کرد: ایشان برای پیروزی انقلاب زحمات بسیاری را متقبل شد و بیش از نیم قرن در خدمت انقلاب بود.
وی با بیان اینکه آیت الله طبسی یکی از یازان دیرینه امام و مقام معظم رهبری بود بیان کرد: حضور پر شور و سیل عظیم جمعیت در مراسم تشییع ایشان حاکی از ارادت قلبی مردم نسبت به ایشان داشت.
صدیقی بیان کرد: مرحوم طبسی دلسوخته حضرت زهرا(س) و سینه سوخته‌ امام حسین (ع) بود، در تواضع و ادب در حریم ثامن‌الحجج خاکسار بود و حاصل آن را دیدیم که با چه عزتی تشییع شد تا آنجا که مقام معظم رهبری شخصا برای اقامه نماز حاضر شدند.
وی افزود: مرحوم طبسی شکنجه و زندان را برای کمک به امام راحل و تاسیس حکومت اسلامی به جان خرید و هیچ گاه چه در زمان قبل از انقلاب و چه در بعد از انقلاب در راه پاسداری از نظام لحظه ای آرام نگرفت.
وی ادامه داد: آیت‌الله طبسی نقش مهمی در برجسته کردن نظام اسلامی و ارزش‌های انسانی داشت.
در این مراسم که به دعوت آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد برگزار شد رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دادستان کل کشور و جمعی کثیری از علما و مقامات محلی استان حضور داشتند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها