غارت 2 میلیارد از اموال بلوکه با برجام منافات دارد

کد خبر: 515522

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه باید حقوق ملت ایران را به صورت جدی پیگیری کنیم تا حتی یک ریال آن هم ضایع نشود چه برسد 2 میلیارد دلار، گفت: آمریکا نمی‌خواهد از یک روال منطقی و خردمندانه در روابط بین‌الملل پیروی کند.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به غارت دو میلیاردی اموال ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: این مسئله نشان‌دهنده این است که آمریکا از موضع لجاجت با ملت بزرگ ما برخورد کرده و نمی‌خواهد از یک روال منطقی و خردمندانه در روابط بین‌الملل پیروی کند.
دری نجف‌آبادی با تاکید براینکه آمریکا برمبنای زورگویی، قلدری و پرونده‌سازی و همچنین ادعاهای بی‌اساس کار خود را پیش می‌برد خاطرنشان کرد: آمریکا اتهام بی‌اساسی مطرح کرده و مبلغ مورد نظر را نیز بی‌اساس برداشت کردند، بنابراین اقدام آنها از لحاظ حقوق انسانی و حتی از نظر برجام قابل قبول نیست.
امام جمعه اراک ادامه داد: این اقدام آمریکا در حالی صورت گرفت که آنها باید با نشان دادن در باغ سبز اعلام می‌کردند که ما آماده هستیم حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسیم و آن را جبران کنیم اما نه‌تنها این گونه نیست بلکه در حال حاضر نزدیک به 60 سال است که آنها از برخورد مستکبرانه با ملت ایران دست بر نمی‌دارند.
وی این مسئله را نشانه بدعهدی آمریکا عنوان کرد و افزود: ما شاهد عدم تعهد خردمندانه در رابطه با برجام هستیم، البته خریداری کردن اوراق بانکی آمریکا هم که در گذشته صورت گرفته اشتباه بوده است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با توصیه‌ای به دولت و مسئولان تصریح کرد: ما باید بر روی ظرفیت‌های خود تکیه کنیم و به آمریکا اعتماد نداشته باشیم چراکه آنها قابل اعتماد نیستند لذا باید حقوق ملت ایران را به صورت جدی پیگیری کنیم تا حتی یک ریال آن هم ضایع نشود چه برسد 2 میلیارد دلار.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها