درخواست زنان اصلاح‌طلب از مجلس

کد خبر: 551065

کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب در بیانیه ای از فراکسیون زنان مجلس دهم خواست تا با بهره گیری از روش های تعاملی با فراکسیون های دیگر با هدف ارتقای سطح مبادلات حقوقی و قانونی در جهت بهبود شرایط شغلی زنان در نهادهای مختلف با بهره گیری از ظرفیت های گوناگون نهادهای مدنی گام های موثری بردارد.

خبرگزاری ایرنا: در بخشی از بیانیه کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب خطاب به فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی آمده است: اکنون که با حضور پرشور ملت ایران در انتخابات مجلس دهم فصل تازه ای از امید و تدبیر در کشور برای رونق اقتصادی و آرامش فراهم شده و نمایندگان مردم با رسالتی سنگین و مسئولیتی تاریخی برای جامه عمل پوشاندن به خواسته های مردم، لباس وکالت آنان را به تن کرده اند، ضمن تبریک به خواهران عزیز نماینده و ارزوی توفیق در راه بلندی که در پیش گرفته اند لازم می دانیم در هم اوایی و همگرایی مطالبات زنان را که با تلاش خواهران شما در مجمع زنان اصلاح طلب استخراج شده در فصول کلی زیر بیان کنیم.
در این بیانیه خاطرنشان شده است: حضور بی مانند 17 نفره جمع فراکسیون زنان در تاریخ پس از انقلاب اسلامی، برآیند دو عامل مهم روشن بینی عمومی مردم و تلاش های خستگی ناپذیر بسیاری از فعالان حقوق زنان، برای ارتقای مشارکت زنان در کرسی های نمایندگی بوده است.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: زنانی که با پوشیدن لباس حمایت از شما، در مسیر هدایت فهرست های انتخاباتی با چالش های جدی روبه رو شدند، اما ثابت قدم و استوار دراین عزم بزرگ همراه شما بودند. بسیاری از آنان فارغ از تعلق های صرف سیاسی، به دنبال مشارکت بیشتر زنان در عرصه های تصمیم گیری و قانون گذاری با درس آموختن از رهبر کبیر انقلاب اسلامی و همدلی رهبر معظم انقلاب، راه دشوار چانه زنی و جمع آوری رای را طی کردند.
کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب در این بیانیه تصریح شده است: هرچند که هنوز هم تا وضع مطلوب فاصله زیاد است، از این رو اکنون که نماینده این ملت بزرگ شده اید، دستانتان را برای همراهی با آنان که فارغ از گرایش های سیاسی برای تامین حقوق زنان تلاش می کنند، گره بزنید.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: مجلس کارگاه تولید قوانین پاسخگوی مطالبات مردم است. از آنجا که زنان جامعه با نگاهی رو به پیش، برای فرستادن شما به مجلس، حضور پرشور و اثرگذار را خواستار شده اند، ضروری است بر مبنای این مهم، گام هایتان پرتوان و پرشور در صحن علنی و کمیسیون های تخصصی بر داشته شود.
کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب در این بیانیه یادآور شد: به بیان امام فقید ما، مجلس عصاره فضایل ملت است، پس فراکسیون زنان که بخش جهت دهنده و هدایت گر توان نمایندگان در جهت کاهش مشکلات سیاسی و اجتماعی زنان است ،باید به کانون عصاره ها بوده و فرصتی ارزشمند برای بهره گیری از ظرفیت های قانون گذاری در جهت منافع مردم باشد.
در ادامه این بیانیه آمده است: فراکسیون زنان به عنوان یک نهاد درون مجلسی پرجوش و پر توان می تواند در کنار کمیسیون های تخصصی، راه های اثرگذاری بر روند قانون گذاری را شناسایی و با اتکا به مطالبات زنان و نهادهای زنان رویکرد موثر را ارائه کند.
در ادامه این بیانیه کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب خواستار آن شد که نشست های مشترک برای بیان دیدگاه ها میان فراکسیون و نهادهای زنان در سراسر کشور، به-صورت دوره ای برگزار شود در همین راستا تشکیل دبیرخانه دایمی برای پیگیری مصوبه ها اقدامی شایسته در این زمینه است. فراکسیون می تواند با بهره گیری از ظرفیت های مجامع زنان فرصت های مناسب برای اقدام را جستجو کند.
در این بیانیه تصریح شده است که کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب خواهان آن است که فراکسیون با ارزیابی قوانین مصوب سه دهه گذشته در زمینه مسایل زنان و بررسی انطباق آنها با روح قانون اساسی فرصتی راهگشا را برای حل مسایل زنان بدست آورد . دراین خصوص مطالعات صورت گرفته راهگشا است .
در این بیانیه کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب خواستار تلاش همه جانبه برای ارتقاء مشارکت زنان در سطوح تصمیم سازی و تصمیم گیری با تاکید بر روند قانون گذاری شد.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: دراین راستا ضروری است با توان شما قوانین مناسب درجهت مکلف کردن قوه مجریه به بهر ه گیری از ظرفیت های زنان در عرصه مدیریت ارشد فراهم شود.
در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است که کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب خواهان آن است تا با بهره گیری از ظرفیت مرکز پژوهشهای مجلس و مطالعات صورت گرفته در مراکز علمی-پژوهشی دانشگاهی، برای تنظیم طرح های در سه حوزه اشتغال زنان، استحکام بنیان های خانواده با تاکید بر نقش های سه گانه مادری، پدری و همسری و نیز بهداشت و سلامت زنان فراکسیون زنان فعالانه اقدام کند .
در این بیانیه یادآوری شده است: کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح طلب خواهان آن است فراکسیون زنان با بهره گیری از روش های تعاملی با فراکسیون های دیگر با هدف ارتقا سطح مبادلات حقوقی و قانونی در جهت بهبود شرایط شغلی زنان در نهادهای مختلف با بهره گیری از ظرفیت های گوناگون نهادهای مدنی زنان گام های موثر را بردارد .

این فراکسیون در پایان این بیانیه اظهار امیدواری کرد با توجه به نکات مورد اشاره، فرصت های تعامل شورای زنان بنیاد و فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بیشتر و فرآیند همکاری گسترش یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها