اعضای جدید مجمع تشخیص چه کسانی هستند؟ +جدول

کد خبر: 710946

امروز رهبر معظم انقلاب طی حکمی ضمن تغییر در ساختار و ماموریت‌های مجمع اعضای جدیدی را به عضویت در آن منصوب کردند. با مقایسه میان حکم اسفند ۹۰ و حکم جدید مرداد ۹۶ به نام ۶ عضو جدید این مجمع برخواهیم خورد.

اعضای جدید مجمع تشخیص چه کسانی هستند؟ +جدول
سرویس سیاسی فردا: احکام مجمع تشخیص مصلحت نظام، هر پنج سال یکبار صادر می‌شود. اصل یکصد و دوازدهم قانون اساسی مقرر داشته است: «مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشخیص مصلحت نظام برای تشخیص مصحلت در مواردی که مصوبه مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان خلاف موازین شرع و یا قانون اساسی بداند و مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تأمین نکند و مشاوره در اموری که رهبری به آنان ارجاع می‌دهد و سایر وظایفی که در این قانون ذکر شده است به دستور رهبری تشکیل می‌شود. اعضاء ثابت و متغیر این مجمع را مقام رهبری تعیین می‌نماید. مقررات مربوط به مجمع توسط خود اعضاء تهیه و تصویب و به تأیید مقام رهبری خواهد رسید.»
۵ نکته درباره انتخاب رئیس و انتصابات جدید در مجمع تشخیص اینجا بخوانید
امروز رهبر معظم انقلاب طی حکمی ضمن تغییر در ساختار و ماموریت‌های مجمع اعضای جدیدی را به عضویت در آن منصوب کردند. با مقایسه میان حکم اسفند ۹۰ و حکم جدید مرداد ۹۶ می‌توان به نکات زیر پی برد:
اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت چه کسانی هستند؟+جدول
اضافه شدگان حقیقی: آقایان احمد توکّلی، محمّدباقر قالیباف، سیّدابراهیم رئیسی، سیّدمحمد صدر، سیّدمحمّد میرمحمّدی، مجتهد شبستری.
اضافه شدگان حقوقی: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
اعضای حقیقی که به حقوقی تبدیل شده‌اند: آقایان حسن روحانی، علی لاریجانی
فوت شدگان: آقایان هاشمی رفسنجانی، واعظ طبسی، حسن حبیبی، حبیب‌الله عسگراولادی.
در جدول زیر به برخی از سوابق مهم اعضای حقیقی جدید مجمع تشخیص اشاره شده است.
مجمع تشخیص
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها