شرق خطاب به جهانگیری: بر زخم مردم نمک نپاش!

کد خبر: 750223

در شرایطی که ابعاد ویرانی بسیار وسیع و تعداد خانه‌های ویران‌شده و آوارشده و سقف‌های فروریخته بر سر مردم، خارج از شمارش است، انگشت‌نهادن بر ویرانی واحد‌های مسکن مهر که در میان ویرانی‌های زلزله گم است، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا بهتر نیست پای سیاست را از این‌گونه فجایع ملی بیرون بکشیم و امکانات کشور را در کاهش آلام مردم و حل مشکلات ساختاری عدیده مدیریتی بسیج کنیم؟

شرق خطاب به جهانگیری: بر زخم مردم نمک نپاش!
سرویس سیاسی فردا: زلزله ۷.۳ ریشتری شامگاه یک‌شنبه (۲۱ آبان‌ماه جاری) در استان کرمانشاه بیش از ۴۳۶ کشته و ۹۳۸۸ زخمی به‌جای گذاشته و سبب تخریب و آسیب‌دیدن بسیاری از واحد‌های مسکونی شهری و روستایی در این استان شده است. این زمین‌لرزه که مرکز وقوع آن "ازگله" کرمانشاه بود در بسیاری از مناطق غرب‌کشور و مرکز از جمله تهران، ایلام، همدان، لرستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، مرکزی، زنجان، کردستان، اردبیل و چندین استان و شهر دیگر احساس و حتی سبب آسیب به برخی مناطق غربی شد.
اینجا بخوانید: آوار سیاسی‌کاری روی بی خانمانی ملت!
بعد از وقوع این زلزله جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در اولین واکنش مقامات کشور به این حادثه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: «بیشتر خانه‌های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان‌های مسکن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم تا با دقت این موضوع که چرا خانه‌های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند را بررسی کند.»
بر زخم مردم نمک نپاشید در حالی که آمار تخریب ۱۵۰۰۰هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله کام مردم را تلخ کرده بود دست گذاشتن بر ۷۵۰ واحد مسکن مهر با واکنش مردم و کاربران فضای مجازی روبرو شد؛ از یک طرف جریان اصلاح طلب از این سخنان برای حمله به دولت قبل و مسکن مهر استفاده کردند و در مقابل هم عده‌ای بیان این سخنان در حالی که مردم نیازمند کمک هستند را سیاسی بازی و نامناسب دانستند و مورد نقد قرار دادند.
واکنش توئیتری‌ها به توئیت مسکن‌مهری یاشار سلطانی اینجا بخوانید
حالا این نقد‌ها به حدی گسترده شده است که روزنامه اصلاح طلب شرق هم زبان به نقد اظهارات جهانگیری گشوده است «از آفات مدیریتی بلایای طبیعی آلوده‌کردن آن با اغراض سیاسی است. احساسات پاک و بی‌آلایش مردم که در زلزله اخیر و زلزله‌های سال‌های قبل شاهد آن بودیم و مسئولان ذی‌ربط را که باید در خط اول امداد و نجات و کمک‌رسانی باشند، حیرت‌زده کرده، خالص و فارغ از جریان‌های رایج سیاسی است. در چنین لحظات تلخ و دردناکی، بهره‌برداری از احساسات مردم، در حکم نمک بر زخم آنان پاشیدن است. مشکل مردم در چنین شرایط دردناکی و پس از زلزله اخیر در کرمانشاه، مسکن مهر نیست و اشاره به آن در چنین شرایطی اگر خوش‌بین باشیم، عین بی‌تدبیری است.» شرق با سیاسی بازی خطاب کردن مواضع جهانگیری در ادامه آورده است «در شرایطی که ابعاد ویرانی بسیار وسیع و تعداد خانه‌های ویران‌شده و آوارشده و سقف‌های فروریخته بر سر مردم، خارج از شمارش است، انگشت‌نهادن بر ویرانی واحد‌های مسکن مهر که در میان ویرانی‌های زلزله گم است، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا بهتر نیست پای سیاست را از این‌گونه فجایع ملی بیرون بکشیم و امکانات کشور را در کاهش آلام مردم و حل مشکلات ساختاری عدیده مدیریتی بسیج کنیم؟»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها