عوارض خروج از کشور باید بیش‌تر شود

کد خبر: 765535

در حال حاضر عوارض خودروهای گران‌قیمتی مانند بوگاتی و پورشه که وارد به کشور می‌شود، به جای اینکه 80 درصد باشد باید 300 درصد باشد.

عوارض خروج از کشور باید بیش‌تر شود
سرویس سیاسی فردا: در مساله بودجه باید این موضوع را درنظر بگیریم که چه کسانی به رئیس‌جمهور رای داده‌اند و اولویت‌شان شامل چه مسائلی است. رئیس‌جمهور رای بسیار بالایی دارد و وظیفه‌اش این است که به رای‌دهندگان پاسخگو باشد، اما این را هم باید در نظر گرفت که سالانه تعدادی از افراد به خارج از کشور می‌روند و این تعداد قطعا نسبت به 80 میلیونی که در جامعه وجود دارد، به پنج تا 6 میلیون نفر هم نمی‌رسند که از این میزان هم بخش بزرگی را زائران عتبات تشکیل می‌دهند.
فیلم: به روحانی رای دادیم که اوضاع بهتر شود، اما بدتر شد! اینجا ببینید
اما برای افرادی که به‌منظور سیاحت به کشورهای دیگر می‌روند، هزینه عوارض بالا رفته است که این افراد هم در مقایسه با هزینه بلیت هواپیما یا هزینه‌هایی که در طول سفر پرداخت می‌کنند، باز رقم بالایی نیست. به‌عنوان مثال کسی که می‌خواهد به فرانسه و شهر پاریس سفر کند، فقط باید 1 ونیم میلیون تومان پول بلیت هواپیما بدهد. یا اگر فردی بخواهد به پکن برود، باید چهار تا پنج میلیون پول بلیت بدهد. خب طبیعتا در این بین 200 هزار تومان عوارض خروج از کشور رقمی نیست.
از سوی دیگر عموم کسانی که سفر خارجی می‌روند، افراد متوسط به بالای جامعه هستند و قشر مرفه و دهک هفت به بالا را دربر می‌گیرند، بنابراین عوارض خروج از کشور به‌خصوص برای کسانی که از طریق هواپیما به سفر می‌روند وضع شده است. در مجموع هزینه عوارض رقمی نیست، زیرا این افراد آنقدر تمکن مالی دارند که بتوانند آن را بپردازند. از طرفی کسانی که سفر خارجی زمینی می‌روند، عوارضی پرداخت نمی‌کنند.
در مقابل کسانی هم که به سفر خارجی نمی‌روند و تاکنون هم نرفته‌اند که من فکر می‌کنم بخش گسترده‌ای از رای‌دهندگان به رئیس‌جمهور را شامل می‌شوند، این عوارض در زندگی‌شان اثری ندارد. در حقیقت این عوارض در زندگی بیش از 95 درصد جمعیت کشور تاثیری ندارد و حداکثر شامل حال دو درصد از جمعیت کشور که زائران را دربر می‌گیرد می‌شود. در حال حاضر عوارض خودروهای گران‌قیمتی مانند بوگاتی و پورشه که وارد به کشور می‌شود، به جای اینکه 80 درصد باشد باید 300 درصد باشد و در مقابل برای مردم جاده و مسکن بسازند و به سیل‌زده‌ها و زلزله‌زده‌ها کمک کنند. در حال حاضر در تهران رستوران‌هایی وجود دارد که هر پرس غذایی که سرو می‌کنند، بالای 400 تا 500 هزار تومان قیمت دارد. طبیعتا افراد خاصی به این رستوران‌ها مراجعه می‌کنند و اگر از اینها مالیات و عوارض بیشتری هم گرفته شود، ایرادی ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها