پشتیبانی از ولایت فقیه سبب از بین رفتن تحریم می شود

کد خبر: 841855

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی وظیفه مردم در زمان حاضر را پشتیبانی از ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: بدون شک این مهم سبب می شود تحریم ها نیز پشت سر گذاشته شود.

ایرنا: حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز دوشنبه در جمع عزاداران سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند افزود: دشمنان کشور به خصوص ترامپ مطمئن باشند که هیچ آسیبی به این مملکت وارد نمی شود. وی گفت: تلاش های زیادی برای خاموش کردن اعتراضات مردم انجام شد اما انقلاب اسلامی به برکت وجودی اهل بیت (ع) شکل گرفت.

وی با بیان اینکه تنها پرچم اهل بیت متعلق به جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: کودتای 28 مرداد که قرار بود میلیون ها نفر کشته شوند؛ نمونه ای از شکست هاست که به برکت عزاداری اهل بیت اتفاق افتاد.نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود امام معصوم برای رها شدن جوامع انسانی از بحران معرفتی یک الزام است و هرچه میان امام و جامعه فاصله بیشتر شود بحران معرفتی و شناختی نیز عمیق تر خواهد بود.

وی اهل بیت (ع) را مفسران واقعی قرآن دانست و گفت: به خاطر همین مسئله بود که پیامبر اصرار می کرد پس از ایشان مردم برای سعادت به قرآن و اهل بیت تمسک جویند. حجت الاسلام عبادی اظهار داشت: اما متاسفانه پس از وفات پیامبر (ص) توجه به اهل بیت کمتر شد و لذا هر کسی از ظن خود قرآن را تفسیر می کرد که باعث به وجود آمدن فرقه های مختلف در دین اسلام شد.

وی با تاکید بر اینکه هرچه تمسک به امامان معصوم بیشتر شود برداشت های نادرست از قرآن کمتر خواهد بود گفت: زمان ظهور امام زمان (عج) نیز که دسترسی به امام معصوم بهتر می شود بحران های فعلی از بین خواهد رفت. امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حضور امام معصوم پس از پیامبر یک نیاز محسوس بود تا شأن نزول آیات فراموش نشود تصریح کرد: همزمان با تحولات اجتماعی و سیاسی واژه ها نیز تغییر می کند و دوری جستن از اهل بیت باعث می شود تعبیر درست از کلمات قرآن ارایه نشود.

وی افزود: سردرگمی ها بعد از وفات پیامبر (ص) سبب شد جوامع آن زمان نتوانند معنای برخی از واژه ها را درک کنند و همین برداشت های اشتباه از قرآن بهانه ای شد که با تلاش جاسوس های انگلیس مکتب وهابیت شکل بگیرد و بسیاری از ارزش ها در اسلام از جمله توسل، شرک نامیده شود. عبادی گفت: حتی در زمان حال نیز این شبهات با ورود به فضای مجازی ذهن جوانان را درگیر کرده و آنها را از بسیاری حقایق دور می کند. وی با بیان اینکه بحث های علمی امام صادق (ع) و سایر اهل بیت لایتناهی است افزود: بسیاری از کشف های علمی زمان معاصر در قرن ها پیش توسط امامان معصوم گفته شده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها