ادامه تغییرات در دولت دهم چگونه خواهد بود؟

کد خبر: 86789

در حالی که مشایی بعنوان معاون اول دولت دهم، زریبافان برای سمت معاون رئیس جمهور و مجتبی ثمره هاشمی نیز دستیار ارشد رئیس جمهور معرفی شد، از ثمره هاشمی نیز بعنوان سخنگوی آتی دولت یاد می شود. قطعیت یافته است که یکی از مدیران جوان کشور نیز متصدی امور جوانان می شود.

ادامه تغییرات در دولت دهم چگونه خواهد بود؟

برخی شنیده ها حاکی از آن است موج تغییرات پاستور در میان افرادی که نیازی به رای اعتماد مجلس ندارند، ادامه خواهد داشت. بنابر شنیده های موثق «فردا»، از مجتبی ثمره هاشمی بعنوان سخنگوی آینده دولت و جانشین غلام حسین الهام یاد می شود. مجتی ثمره هاشمی، امروز به سمت «دستیار ارشد رئیس جمهور» منصوب شده است.

مجتبی ثمره هاشمی؛ عکس از شبکه ایران

ثمره هاشمی پیشتر، مشاور ارشد رئیس جمهور بود و در دوران انتخابات نیز ریاست ستاد انتخاباتی وی را عهده دار بود. از سوی دیگر، خبر می رسد که مدیر گروه صنعتی سایپا نیز بار دیگر در جلسات هئیت دولت شرکت خواهد کرد. بنابراین گزارش، مهرداد بذرپاش به سمت معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان ملی جوانان منصوب خواهد شد. در صورت تحقق این امر که تقریبا قطعی شده است، سمبل «جوان گرایی» دولت، متصدی امور جوانان می شود. هم اکنون، حاج علی اکبری ریاست سازمان ملی جوانان را بر عهده دارد. از بذرپاش می توان به عنوان جوان ترین مدیر صنعتی کشور یاد کرد.

مهرداد بذرپاش؛ عکس از پانا

مهرداد بذرپاش قبل از انتخاب محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری، مشاور جوان شهردار تهران و پس از آن مشاور جوان رئیس جمهور بود. وی در انتخابات شورای شهر دوم از این سمت استعفا داد ولی بعد از آن به ریاست گروه خودروسازی پارس خودرو و سپس سایپا منصوب شد. بذرپاش، مدیرمسئول روزنامه اصولگرای «وطن امروز» و از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف می باشد. پیش از انتخابات دهم نیز شائبه حضور بذرپاش در سازمان سرمایه گذاری تامین اجتماعی مطرح شده بود که محقق نگردید. تکمیلی: رئیس جمهور اعلام کرد که بذرپاش، معاون رئیس جمهور شد . رئیس جمهور در دومین نطق تلویزیونی خود از تغییرات گسترده دولت خبر داد و دوره دولت دهم را دوره «همدلی و همراهی» عنوان کرد. وی تصریح کرد که برخی از همکاران فعلی دولت با وجود عملکرد مناسب، توانایی همراهی دولت در دور جدید خدمت به مردم را ندارند و عده ای نیز در حد انتظار فعالیت نکردند. گفتنی است که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور با اعلام بخشی از تغییرات کابینه خود برای دولت بعدی اعلام کرد که در دولت دهم، اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول وی فعالیت خواهد کرد. احمدی نژاد در نشست هیئت دولت با اعلام این خبر حمید بقایی را به جای رحیم مشایی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی معرفی کرد. پرویز داوودی، معاون اول فعلی نیز مشاور رئیس جمهور در دولت دهم خواهد شد . همچنین اعلام شد که علی اکبر صالحی نماینده سابق ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف به عنوان معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی مشغول به کار می شود. روز گذشته، غلام رضا آقازاده، رئیس فعلی سازمان انرژی اتمی از پذیرش استعفای خود از سوی رئیس جمهور خبر داد. مسعود زریبافان دبیر سابق هیئت دولت نهم نیز از این پس به جای حسین دهقان به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت خواهد کرد. سیدمجتبی ثمره هاشمی نیز دستیار ارشد رئیس جمهور خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها