زاکانی: آمریکا در ۸ دوره تقابلی با ایران اسلامی شکست خورد

کد خبر: 889536

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در هشت دوره تقابلی با ایران اسلامی قرار گرفت، اما در همه این دوران شکست خورد.

زاکانی: آمریکا در ۸ دوره تقابلی با ایران اسلامی شکست خورد

خبرگزاری ایسنا: علیرضا زاکانی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان یاسوج افزود: قبل از انقلاب محروم و مظلوم بودیم آمریکا خود را قیم ما می‌دانست و انواع جنایت را انجام می‌داد که ۱۶ آذر ۳۲ از این گونه جنایت‌ها بود.

وی اظهارکرد: ملت محروم و مستضعف ایران به دور از حق و حقوق و سرنوشت خود بودند تا اینکه امام بت‌شکن پشت استکبار را به لرزه درآورد و استقلال و آزادی، عدالت و پیشرفت معنوی را برای ما به ارمغان آورد، حصار‌ها را شکستیم و انقلاب به پیروزی رسید، اما جنایتکار‌هایی که پهلوی را حمایت می‌کردند در مقابل انقلاب اسلامی صف کشیدند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب با کرامت و خوش‌رویی با آمریکایی‌ها برخورد کردیم، سفارتشان باز بود، اما آن‌ها شرارت می‌کردند، به دنبال سرنگونی انقلاب اسلامی بودند، تجزیه طلبی در سطح کشور می‌کرد، توطئه‌های زیادی برعلیه کشورمان می‌کردند و انحرافاتی را در جریان انقلاب دنبال می‌کردند، اما باز ملت ایران با صبر و حوصله با آمریکا برخورد کرد.

زاکانی تصریح کرد: در نهایت طی سال ۵۸ به دست دانشجویان انقلابی پیرو خط امام جاسوس خانه آن‌ها تسخیر شد و امام از این حرکت حمایت کرد، هیمنه آمریکا شکست و این ضربه چنان بزرگ بود که کارتر اذعان کرد اگر سه مرتبه گریستم یکی از آن‌ها در جریان تسخیر و فتح سفارت آمریکا به دست دانشجویان ایرانی بود.

وی با بیان اینکه آمریکا در هشت دوره تقابلی با ایران اسلامی قرار گرفت، اما در همه این دوران شکست خورد، ادامه داد: جنگ تحمیلی هشت ساله و در ادامه مرحله دوم جنگ که از سال ۶۷ آغاز شد و جنگ نرمی که علیه ایران آغاز کردند به دنبال هویت‌زدایی و مقابله با باور‌های ملت ایران بودند که این جنگ هنوز هم ادامه دارد. در دهه ۷۰ اختلاف بین مسئولان را دنبال کرد، در دهه ۸۰ دنبال قرار دادن مردم در برابر یکدیگر بودند، در پنجمین مرحله تحریم پولی و مالی را شروع کردند، سپس در عملیات نفوذ شکست خوردند، در ادامه جنگ تمام عیار نیابتی در منطقه آغاز شد که از انقلاب و خط مقاومت شکست خوردند و امروز در هشتمین مرحله تحریم‌های همه جانبه را در دستور کار قرار داد، اما در این مرحله هم به فضل الهی شکست خواهد خورد و تا وقتی ملت و سه قوه در کنار هم و مطیع رهبری باشند و وحدت ملی در کشور داشته باشیم، آمریکا از قبل شکست خورده است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همه چیز این ملت در ایستادگی است و ایستادگی کردیم که آمریکایی‌ها در تحریم نفتی به کشور‌های هشت‌گانه اجازه خرید نفت ایران را داده است، مگر به چند کشور نفت می‌فروشیم؟ و این یعنی، تحریم طبل توخالی است.

زاکانی تاکید کرد: آمریکا داعیه رهبری کل جهان را داشت و بوش پدر نظم نوین جهانی را با دهکده که آمریکا کدخدای آن است ترسیم کرد و تلاش کردند ظرف ۱۰ سال جهان را تحت سلطه خود در آوردند، اما تنها رهبری که در مقابل آن‌ها ایستاد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و ایران اسلامی بود و آن‌ها نتوانستند به هدف خود برسند.

وی با اشاره به مواضع ایران در قبال حمله به برج‌های دوقلو بیان کرد: همان موضعی که امام (ره) مقابل حمله شوروی سابق به افغانستان داشت این بار همان مواضع توسط مقام معظم رهبری اتخاذ شد و ایران تنها کشوری بود که همراه با آمریکا به افغانستان حمله نکرد بلکه مقابل آن‌ها ایستاد و راه سومی برگزیده شد یعنی علاوه بر اینکه این اقدام را محکوم کرد به آمریکا گفت: هم شما و هم آن‌هایی که چنین اقدامی انجام دادند منفور هستند.

دبیر مجمع عالی بسیج با بیان اینکه در این ۴۰ سال رویای جهانی سازی آمریکایی‌ها تنها به یک منطقه کوچک ختم شد، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۱ سندی تدوین شد که مسلمان را مقابل هم قرار دهند و فکر می‌کردند جمع کردن این موضوع ۳۰ سال طول می‌کشد، اما به همت ایران و خط مقاومت ظرف پنج سال پرونده آن‌ها بسته شد.

زاکانی گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هر جایی که توطئه کردند جواب محکمی از ایران گرفتند و وقتی موشک‌ها را به مقر تروریست‌ها در سوریه زدیم تنها به توصیه اخلاقی بسنده کردند، چون جرات رویارویی با ایران را نداشتند و به اسرائیل هم هشدار دادیم اگر دست از پا خطا کنند تل‌آویو را خواهیم زد.

وی افزود: آنچه که طی ۴۰ سال گذشته به ما دست داد این بود که هر کجا بر ارزش‌های خود ایستادیم، بر اسلام تکیه و از مقام معظم رهبری تبیعت، به مردم خدمت صادقانه کردیم و حمایت مردم را داشته ایم آنجا پیروز شدیم. وجود مشکلات در کشور بخاطر دوری از این قواعد و اصول است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی الاهوازیه با حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها جنایتی را انجام داد پاسخشان را در آغوش خود آمریکایی‌ها دادیم و مقر آن‌ها در کنار مقر آمریکایی‌ها موشک باران شد که می‌فهمیم آمریکا، آمریکای سابق نیست و نسبت به ۴۰ سال پیش پسرفت کرده و ما در منطقه حرف اول را می‌زنیم.

زاکانی بیان کرد: یک نویسنده‌ای مصری با مقایسه ایران و مصر می‌گوید مصر با آمریکا و اسرائیل آشتی و ایران با آمریکا و اسرائیل قهر کرد، اما امروز در قاهره ۴ میلیون نفر شبانه در قبرستان‌ها و خیابان‌ها می‌خوابند که این تعداد در تهران حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار کارتون‌خواب است که البته به نظر ما این تعداد هم زیاد است، ارتباط با آمریکا موجب شده که مجموعه تمدنی مصر اجیر آن‌ها شود و انقلاب نان به پا کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت اینست که حرکت خود را از چشم دوختن به خارج مانند برجام به توانمندی‌های داخلی بدوزد و شایستگان را در راس امور قرار داده تا بتوانیم از تحریم‌ها عبور کنیم و همه موظفند که در خدمت به مردم از دولت محترم حمایت کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس باید نظارت بر امور را تشدید کند چراکه رسالتی بزرگ دارد و باید در راس امور قرار گیرد و در مسئولیت‌های بزرگی که در راس امور دارد بتواند زمینه خدمت به مردم را فراهم کند.

زاکانی اضافه کرد: قوه قضاییه با برخورد قاطع با فساد و دانه درشت‌های مفسد، مسیر رسیدن به اموال باد آورده را قطع کند تا مردم شاد شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها