صفارهرندی: وحدت عامل اصلی بقای انقلاب اسلامی است

کد خبر: 919651

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وحدت را عامل اصلی بقای انقلاب اسلامی و پیروزی مردم در تمام اعصار و ادوار دانست.

صفارهرندی: وحدت عامل اصلی بقای انقلاب اسلامی است

باشگاه خبرنگاران جوان: محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در برنامه این هفته «جمعه با سیاست» به تحلیل و بررسی اهداف انقلاب اسلامی در آستانه دهه فجر پرداخت.

وی به تشریح انتخاب پاریس به عنوان محل موقتی برای اسکان بنیانگذار کبیر انقلاب تصریح کرد: مهمترین دلیل انتخاب نوفل لوشاتو از سوی امام خمینی (ره) تگنا‌های ایجاد شده از سوی دولت عراق در خصوص اقامت ایشان در این کشور بود.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: افراد نزدیک امام اروپا را از جهت وجود رسانه‌های بزرگ برای اطلاع رسانی بیشتر در خصوص وقایع انقلاب به ایشان توصیه کردند.

وی در تشریح فضای سیاسی پیش از انقلاب اسلامی تصریح کرد: محاسبات غلط رژیم شاه و افرادی همچون شریف امامی که تصور می‌کردند با جا به جایی یک مهره می‌تواند حرکت انقلابیون را متوقف کنند هرگز محقق نشد.

صفارهرندی وحدت حول محور اسلام را ارزشمند خواند و اظهارکرد: نباید از این مسئله غفلت کرد چراکه در راس محور اسلام، ولی فقیه و نائب امام زمان (عج) است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جاذبه امام خمینی (ره) در پاریس خاطرنشان کرد: رفتار محبت آمیز امام (ره) در پاریس سبب شده بود تمام اهالی محله اقامتشان از همسایگی با ایشان ابراز خرسندی کنند و آوازه رفتار محبت آمیز امام راحل با همسایه‌ها در آن روزگار به جذابترین سوژه خبرنگاران تبدیل شده بود.

وی با بیان اینکه عشق به انقلاب و امام خمینی (ره) پس از گذشت سال‌ها همچنان در میان مردم زنده است، تصریح کرد: برگزاری مراسم‌ها و یادواره‌های انقلابی، سبب یادآوری و تذکر نعمت‌های بزرگ الهی به مردم ایران است و موجب حفظ و تقویت نظام می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) در بیاناتشان در روز ۱۲ بهمن بر اتحاد و همدلی مردم و مسئولان تأکید بسیار داشتند و وحدت را عامل اصلی بقای انقلاب اسلامی و پیروزی مردم در تمام اعصار و ادوار می‌دانستند که این نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب مدعیان وحدت بسیار بودند، اما صحبتی از اسلام نبود؛ امام خمینی (ره) همواره بر اتحاد حول محور اسلام و مسلمانان اصرار می‌ورزیدند. دشمنان قصد داشتند با معرفی برخی افراد به عنوان رهبر سیاسی و نیز معرفی کردن رهبر انقلاب به عنوان رهبر مذهبی، حاکمیت دوگانه را اجرایی کنند.

صفارهرندی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، همان نهالی است که باغبانی آن را کاشته و حالا شاخ و برگ داده و سر سبز‌تر شده است، خاطرنشان کرد: ماهیت نظام و انقلاب اسلامی استکبارستیزی است و این هدف و آرمان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امام (ره) رمز پیروزی انقلاب را با هم بودن مردم و همچنین با هم در خدمت اسلام بودن می‌دانست، تصریح کرد: جایگاه ولایت فقیه بسیار با اهمیت و والا است چراکه هر جا از ولایت فقیه و رهبری پیروی کرده‌ایم به سروری رسیدیم و هر جا از نااهلان پیروی کردیم جامعه به انحراف کشیده شد.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: اگر مقاومت در کشور‌های اطراف ما شعله‌ور است، این‌ها همه یک معلم و استاد داشته و آن انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین آرمان ما پس از انقلاب اسلامی وحدت کل نیرو‌های وفادار به استقلال و مقاومت و ایستادگی در موضع حق بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از نظر امام وحدت به معنای این است که افراد با سلایق مختلف در یک محور مشترک توافق داشته باشند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم امت با امامت می‌تواند راه خود را درست و دقیق طی کند. در واقع جامعه با امامت منسجم می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب خمینی است، تصریح کرد: برخی افراد در برابر انقلاب اسلامی، آدرس انقلاب‌های مارکسیستی را می‌دادند، اما همین که این انقلاب‌ها سقوط کردند، ظرف چند روز قالب عوض کرده و در لیست مواجب‌گیران غرب در آمدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها