از غیبت تیم اقتصادی دولت تا حضور سردار فدوی در جلسه یارانه‌ای مجلس

کد خبر: 957219

جلسه غیرعلنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با دستور کار بررسی یارانه‌های پیدا و پنهان آغاز شد.

از غیبت تیم اقتصادی دولت تا حضور سردار فدوی در جلسه یارانه‌ای مجلس

خبرگزاری فارس: جلسه غیرعلنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در این نشست قرار است مجلس نشینان و پاستور نشینان یارانه‌های پیدا و و پنهان، نحوه پرداخت یارانه‌ها و بحث حامل‌های انرژی را بررسی کنند.

در این نشست که علی لاریجانی ریاست آنرا بر عهده دارد محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و برودجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، رضا اردکانیان وزیر نیرو حضور دارند.

همچنین محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، رضا رحمانی وزیر صنایع و معادن، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، مسئولانی از اتاق بازرگانی، دیوان محاسبات و بانک مرکزی و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس در این نشست غیرعلنی حضور دارند.

دستور هیئت رئیسه مجلس برای تفحص از اتفاقات "چنار محمودی"

نماینده لردگان در مجلس از دستور هیئت رئیسه پارلمان برای تفحص از اتفاقات چنار محمودی خبر داد.

به گزارش تسنیم، محمد خالدی سردشتی نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز و در حاشیه جلسه علنی پارلمان در جمع خبرنگاران درباره سفرش به روستای چنار محمودی گفت:روز جمعه خدمت با بزرگان منطقه هماهنگ کردم و خدمت مردم رسیدم، آنان در مجسد روستا جمع شده بودند، به |آن‌ها گفتم خواسته‌های خود را بیان کنید؛ و از شیوه برخورد‌ها و مسائل مشکلاتی در رابطه با بازگو کردن اتفاقات رخ داده گلایه داشتند.

نماینده مردم لردگان افزود: اهالی روستای چنار محمود از وزیر بهداشت تا مدیر شهرستان گلایه داشتند.

وی تاکید کرد: بنده به مردم اعلام کردم مسائل و موضوعات پیش آمده باید در چارجوب قانون و یک کار تخصصی و فنی پیش برود. اطمینان خاطر دادم در رابطه با مشکل پیش آمده چند موضوع را پیگیری می‌کنم.

خالدی سردشتی با بیان این که اولین موضوعی که بنده به اهالی روستا قول انجامش را داد بحث تحقیق و تفحص از این موضوع بود، ادامه داد: امروز نیز نامه‌ای در همین راستا تدوین و جمعی از نمایندگان آن را امضا کردند که به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد. همچین دستور تحقیق و تفحص را از هیأت رئیسه مجلس اخذ کردم.

وی ادامه داد: کیمسیون بهداشت و درمان مجلس باید به طور ویژه این موضوع را بررسی کند، که امروز بنده اجازه این کار را از آقای لاریجانی خطاب به رئیس کمیسیون بهداشت گرفتم تا نیرو ویژه به منطقه اعزام شود تا موضوع را از نزدیک پیگیری کند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:بحث بعدی که در جمع مردم مطرح کردم این بود که وزیر بهداشت در خصوص اظهار نظر‌های غیر کارشناسی تذکر خواهم داد و به عنوان محور چهارم صحبت‌هایم در جمع مردم گفتم که وزارت بهداشت تشخیص، درمان را به طور رایگان برای اهالی این روستا انجام دهد.

غیبت تیم اقتصادی دولت در جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی یارانه‌ها

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ یک از وزرا در جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی یارانه‌های پیدا و پنهان در اقتصاد کشور حضور نیافتند.

جلال محمودزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی برای بررسی یارانه‌های پیدا و پنهان به ریاست آقای لاریجانی و با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

وی افزود: هیچ یک از وزرای دولت در این جلسه حضور نیافتند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: مصری نایب رئیس مجلس، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌ها و برخی کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در این خصوص نظرات کارشناسی خود را بیان کردند.

به گزارش مهر، اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرده بود: در جلسه امروز قرار بود ۶ وزیر اقتصادی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور یابند.

با توجه به عدم حضور تیم اقتصادی دولت در جلسه غیرعلنی، مجلس نمی‌تواند رأسا در مورد یارانه‌های پنهان تصمیم اتخاذ کند.

حضور جانشین فرمانده کل سپاه در نشست غیرعلنی مجلس با موضوع یارانه‌ها

نشست غیرعلنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با موضوع یارانه‌ها میهمانی ویژه به نام سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه داشت.

به گزارش فارس، نشست غیرعلنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی یارانه‌های پیدا و پنهان و حام‌های انرژی میهمانی ویژه داشت.

در این نشست که اعضای هیات رئیسه نظیر اسدالله عباسی و برخی دیگر از نمایندگان بار‌ها (از هفته‌های گذشته و حتی روز گذشته) اعلام کرده بودند که قرار است ۶ وزیر دولت و تیم اقتصادی دولت در پارلمان حاضر شوند، اما آن‌ها به این نشست نیامده و فقط معاونین خود را به مجلس فرستادند. این در حالی است که هفته گذشته این جلسه به دلیل انجام هماهنگی‌ها با دولت با تأکید بر حضور وزرا به تعویق افتاد و به این هفته موکول شد.

حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این نشست هم نشان از اهمیت این جلسه غیرعلنی داشت.

وزرای دولت فقط معاونین خود را به پارلمان فرستادند و حتی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم از این برنامه تبعیت کرده و او نیز معاون خود را به مجلس فرستاد.

در نشست غیرعلنی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و مصری نایب رئیس مجلس اظهاراتی را بیان کردند.

توضیح لاریجانی درباره نشست غیرعلنی امروز مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌امروز مجلس از ساعت ۸ نشست غیرعلنی داشت که در آن مسائل مربوط به حوزه اقتصاد کشور مطرح و بررسی شد.

به گزارش فارس، علی لاریجانی در آغاز نشست علنی امروز مجلس (دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸) گفت: مجلس امروز از ساعت ۸ جلسه غیرعلنی پیرامون مسائلی مربوط به حوزه امور کشور داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌در این جلسه مرکز پژوهش‌ها و بخش‌هایی از دولت حضور داشتند و انشاالله در آینده پیگیری‌های لازم در رابطه با محتوای بحث‌های مطرح شده در نشست غیرعلنی امروز انجام خواهد شد.

سردار فدوی: امروز در اوج اقتدار قرار داریم‌ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان به دنبال بازدارندگی قدرت ایران هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پایداری، استقامت، صبر و عمل به تکالیف الهی در ۴۰ سال گذشته از انقلاب اسلامی اظهار کرد: این اقدامات سبب شده امروز انقلاب اسلامی در اوج و منشأ اقتدار قرار داشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حوادثِ هفته‌ها و ماه‌های گذشته سبب شده که دنیا، آمریکایی‌ها و کشور‌های اروپایی اذعان داشته باشند که انقلاب اسلامی دست برتر را دارد و آن‌ها در انفعال هستند، گفت: خیلی از کشور‌ها و مردم دنیا به قدرت ایران، توان و استحکام انقلاب اسلامی پی برده‌اند.

او مسیر انقلاب اسلامی را راهی درست دانست و افزود: قدرت امروز کشور نشان می‌دهد که مسیری که امام خمینی (ره) ترسیم کرده و ۳۰ سال توسط مقام معظم رهبری ادامه داشته مسیر درستی است و این روال حقی بوده که باید بر آن اصرار داشت.

فدوی با تأکید بر اینکه با هم‌افزایی می‌توان قدرت کشور را بیش‌ازپیش افزایش داد، یادآور شد: امروز ما در شرایطی هستیم که دشمنان به دنبال بازدارندگی قدرت ایران هستند.

او با بیان اینکه سه مرحله دفاع، بازدارندگی و قدرت پس از بازدارندگی در چرخه نظامی هر کشور وجود دارد، ادامه داد: وزیر دفاع آمریکا در زمان اوباما اذعان داشت که باید آمریکا با هم‌پیمانان منطقه و فرا منطقه‌ای مانند اروپایی‌هابه دنبال بازدارندگی قدرت ایران اسلامی باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها امروز اعتقاد دارند که باید به دنبال بازدارندگی قدرت ایران باشند و قدرت ایران را قبول داشته و در تلاش برای بازدارندگی این قدرت هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها