مهدی چمران: دولت باور دارد که نیازی به شنیدن سخنان مردم وجود ندارد/ قالیباف بر خلاف دیگر مسئولان هیچگاه امور را از دور مدیریت نکرده است/ سفر استانی قالیباف به خوزستان باعث دلگرمی مردم این استان شد

کد خبر: 1017689

مهدی چمران گفت: خصوصیت مدیریت آقای قالیباف همیشه میدانی بوده است و هیچگاه امور را از دور کنترل نکرده است.

مهدی چمران: دولت باور دارد که نیازی به شنیدن سخنان مردم وجود ندارد/ قالیباف بر خلاف دیگر مسئولان هیچگاه امور را از دور مدیریت نکرده است/ سفر استانی قالیباف به خوزستان باعث دلگرمی مردم این استان شد

گروه سیاست فردا: سفر استانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس به استان خوزستان با واکنش‌های مثبت فراوانی از سوی مردم مواجه شد؛ به‌نحوی که اگر سری در شبکه‌های مجازی بزنیم مشاهده می‌کنیم که قیاس فراوانی بین سفر مردمی او با مدیریت از راه دور مسئولان دولت شده است و حتی در این میان تصاویری از حسن روحانی در ایام کرونا منتشر شده است که با تمهیدات ویژه در هر موقعیتی سعی کرده است که از مانیتور با با دیگر مسئولان سخن بگوید؛ چه رسد به آنکه به طور مستقیم در میان مردم در شرایط کنونی حاضر شود.

مهدی چمران در تحلیل ابعاد سفر قالیباف به استان خوزستان به «فردا» گفت: «خصوصیت مدیریت آقای قالیباف همیشه میدانی بوده است و برخلاف برخی مسئولان هیچگاه امور را از دور کنترل نکرده است؛ البته قوه مقننه، قوه مجریه نیست که به‌طور وسیع و میدانی و به صورت جزئی درگیر قضایا و مشکلات مردم باشد اما به‌هرحال مجلس اگر از مشکلات مردم آگاه باشد، می‌تواند طرح‌های متناسب مطرح کند و دولت را از طریق قانونی مکلف به انجام آنها کرد».

او ادامه داد: «وقتی رئیس مجلس به یک استان می‌رود، همه مسئولان از استاندار و فرماندار تا نمایندگان آن منطقه در مجلس حضور می‌یابند و فضایی ایجاد می‌شود که مسئولان با همفکری هم درصدد حل مشکلات مردم برآیند و دست‌به‌دست هم بدهند و به یکدیگر کمک کنند تا دغدغه‌های مردم رفع شود؛ از سوی دیگر وقتی نمایندگان مناطق در مجلس که باید در جریان ریز مشکلات مردم منطقه متبوع خود باشند، می‌بینند که رئیس‌مجلس هم به‌طور مستقیم و بی‌واسطه با رنج‌های مردم درگیر است قصدی مضاعف برای حل مشکلات می‌کنند و چنین حالتی بسیار ارزشمند است».

چمران در پاسخ به این پرسش که چنین سفرهایی در نگاه مردم چه تغییری ایجاد می‌کند، تصریح کرد: «مردم کاملا همدلی مسئولان را احساس می‌کنند. وقتی مسئولی به‌جای آنکه صرفا در یک استان به سخنرانی بپردازد یا مدیریت از راه دور را در پیش بگیرند، پای حرف مردم می‌نشیند و گوش می‌دهد، مردم را خشنود می‌کند. البته آقای قالیباف امکان آن را ندارد که پای سخن فردفرد مردم بنشیند اما همین که یک عده از بین مردم می‌آیند و مسائلی که به عموم مردم مرتبط است، به رئیس مجلس منتقل می‌کنند، باعث دلگرمی همه مردم آن منطقه است. با روحیه‌ای که از استاندار خوزستان سراغ داریم می‌توان امید داشت که با همکاری همه مسئولان قدری از مشکلات مردم این منطقه کاسته شود».

او در پایان در قیاس جنس فعالیت قالیباف با مسئولان قوه مجریه گفت: «بسیاری از مشکلات کنونی ناشی از ضعف مدیریت‌هاست. آقایان در دولت مشکلات را به خوبی می‌دانند اما ارائه‌ای جدی بر حل آنها ندارند به همین دلیل نیازی به شنیدن مشکلات مردم نمی‌بینند. مردم انتظار دارند مسئولان اجرایی کشور را بین خودشان ببینند. البته اینکه برخی مسئولان صرفا از وجود مشکلات مردم سخن بگویند کافی نیست و اگر مسئولی در حوزه اجرا درد را می‌داند باید گامی برای رفع آن درد هم انجام دهد. به یاد داریم که رئیس دولت سابق به تمام استان‌های کشور سفر می‌کرد و سخن مردم را می‌شنید اما در دولت آقای روحانی چنین نگاهی وجود دارد که رئیس‌جمهور وقت سفرهای استانی ندارد و مسئولیت استاندار است که دغدغه‌های مردم را بشنود و منتقل کند که این هم نگاهی است اما به هر حال این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که وقتی مسئولانی مانند آقای قالیباف میان مردم می‌روند و درددل‌ها را می‌شنوند، ناراحتی مردم فروکش می‌کند و میان مردم و مسئولان همدلی ایجاد می‌شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها