محمدصادق کوشکی: جهانگیری را آورده‌اند تا از فروپاشی اصلاحات جلوگیری کنند/ اصلاح‌طلبان به دنبال پیروزی نیستند، می‌خواهند پایگاه اجتماعی خود را حفظ کنند/ انتخابات 1400 برای اصلاح‌طلبان نبرد مرگ و زندگی است

کد خبر: 1026036

محمدصادق کوشکی گفت: اصلاح‌طلبان با آوردن جهانگیری می‌خواهند هواداران خود را منسجم کنند. آنها وقتی نتوانستند در انتخابات مجلس در سال98 طرفداران خود را منسجم کنند، یک شکست سنگین را تجربه کردند و دانسته‌اند که باید در انتخابات سال آینده به صورت منسجم عمل کنند تا مانع فروپاشی جبهه اصلاحات شوند.

محمدصادق کوشکی: جهانگیری را آورده‌اند تا از فروپاشی اصلاحات جلوگیری کنند/ اصلاح‌طلبان به دنبال پیروزی نیستند، می‌خواهند پایگاه اجتماعی خود را حفظ کنند/ انتخابات 1400 برای اصلاح‌طلبان نبرد مرگ و زندگی است

گروه سیاسی فردا: پس از گمانه‌زنی‌های بسیار سرانجام اسحاق جهانگیری اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده نامزد می‌شود تا از میان اصلاح‌طلبان بعد از عارف دومین فردی باشد که خود را برای ریاست‌جمهوری آماده می‌کند اما باتوجه به انتقادهایی که دولت می‌شود معلوم نیست که او تا چه اندازه می‌تواند در انتخابات موفق باشد یا خود را جدای از عملکرد دولت معرفی کند؟ و اصلا هدف اصلاح‌طلبان از نامزدی او چیست؟ آیا واقعا تصور می‌کنند که او می‌تواند رأی‌آور باشد یا آنکه صرفا برای پر کردن صحنه انتخابات او را روانه کارزار 1400 کرده‌اند؟

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره ابعاد حضور جهانگیری در انتخابات1400 به «فردا» گفت: «حضور آقای جهانگیری در انتخابات سال آینده نشان‌دهنده آن است که اصلاح‌طلبان به شدت تمایل دارند همچنان در قدرت بمانند و با آنکه می‌دانند دولت مورد حمایت‌شان جان مردم را به لبشان رسانده است اما بازهم از قدرت‌طلبی دست بر نمی‌دارند و با اعلام تمایل جهانگیری به حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ما متوجه شدیم که خروج از حاکمیت که برخی از آنها مطرح می‌کنند، افسانه‌ای بیش نیست».

او هدف اصلاح‌طلبان از جلوانداختن جهانگیری را این‌گونه عنوان کرد: «اصلاح‌طلبان با آوردن جهانگیری می‌خواهند هواداران خود را منسجم کنند. آنها وقتی نتوانستند در انتخابات مجلس در سال98 طرفداران خود را منسجم کنند، یک شکست سنگین را تجربه کردند و دانسته‌اند که باید در انتخابات سال آینده به صورت منسجم عمل کنند تا مانع فروپاشی جبهه اصلاحات شوند».

این فعال سیاسی ادامه داد: «نکته مهم این است که اصلاح‌طلبان صرفا می‌خواهند بگویند که در انتخابات پر قدرت ظاهر می‌شویم و حتی ممکن است برای تحقق این هدف نامزد یا نامزدهای دیگری هم معرفی کنند. در واقع هدف آنها برنده شدن نیست و فقط می‌خواهند به هوادارانشان اعلام کنند که ما هنوز کار سیاسی می‌کنیم و در کار سیاسی پرتوان هم هستیم ولو آنکه در این دوره فاتح انتخابات نباشیم».

کوشکی در پاسخ به این پرسش که جهانگیری چه‌قدر می‌تواند اقبال عمومی داشته باشد، تصریح کرد: «برای مردم پدیده‌ای به نام مردم اصلا مهم نیست و آنها اصلا به دنبال جذب رأی نیستند و صرفا برای ابراز وجودِ سیاسی در انتخابات حاضر می‌شوند و می‌خواهند بگویند اصلاحات هنوز زنده است زیرا می‌دانند اگر پرقدرت ظاهر نشوند، ممکن است برای همیشه حذف شوند و به طور کامل مشروعیت‌شان نزد طرفدارانشان از بین برود. اولیت اصلی آنها در انتخابات1400 پیروزی نیست و فقط می‌خواهند پایگاه اجتماعی خود را حفظ کنند و می‌گویند در این شرایط اگر برنده هم شدیم چه بهتر».

کوشکی در پایان گفت: «انتخابات 1400 برای اصلاح‌طلبان نبرد و مرگ و زندگی است و برای نگه‌داشتن پایگاه اجتماعی خود و نه لزوما برنده شدن در انتخابات از همه ظرفیت‌های‌شان استفاده می‌کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها