مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس

کد خبر: 1051041

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی کلیات لایحه اصلاح ماده (8) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در این کمیسیون خبر داد.

مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس

خبرگزاری فارس: سید کاظم موسوی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش از بررسی کلیات لایحه اصلاح ماده (8) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه خبر داد.

وی افزود: بر طبق این لایحه میزان خسارت های پرداختی بابت تصادفات افزایش می یابد.

موسوی در ادامه از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در این کمیسیون خبر داد.

او گفت که مقرر شده تا کمیته‌ای متشکل از مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی، کمیته بازرگانی، کمیسیون اقتصادی، مرکز پژوهش های مجلس و نمایندگان وزارت صمت تشکیل شود و این طرح را مورد بررسی قرار بدهند.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه جزئیات طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی ظرف مدت 3 ماه بررسی می‌شود، گفت: در اوایل سال آینده مجددا این طرح به کمیسیون بر می گردد و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی در کمیسیون اقتصادی

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی در کمیسیون اقتصادی [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در این کمیسیون خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون‌ اقتصادی کلیات طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی به تصویب رسید و مقرر شد کمیته‌ای تخصصی متشکل از مرکز پژوهش های مجلس، مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی، کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی و نمایندگان وزارت صمت و... مواد و محتوای این طرح را بررسی کنند.

وی افزود: کلیات طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی به منظور ارتقا توانمندی‌های بخش خصوصی و رفع ضعف های موجود در کمیسیون اقتصادی تصویب و مقرر شد جزئیات آن نیز ظرف مدت سه ماه بررسی و ابتدای سال ۱۴۰۰ کمیسیون اقتصادی به آن رسیدگی کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس اضافه کرد: دومین دستور کار کمیسیون اقتصادی بررسی لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه بود که کلیات آن تصویب شد؛ به موجب این لایحه میزان خسارت های پرداختی به مردم بابت تصادفات افزایش می یابد.

وی ادامه داد: رای گیری درباره لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی اعاده شده از شورای نگهبان سومین دستور کار کمیسیون اقتصادی بود که مراعا ماند تا گزارش کمیسیون در چارچوب ایرادات شورا تدوین شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها