کیهان: آقای روحانی! دشمن را امیدوار نکنید!

کد خبر: 1056018

در حالی‌که سیاست قطعی جمهوری اسلامی درقبال برجام رفع همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن از سوی ایران عنوان شده است، اعلام مواضع عجیب از سوی رئیس‌جمهور همچون آمادگی برای بازگشت ‌به ‌تعهدات به‌صورت کل در برابر کل و‌ یا جزء در برابر جزء نتیجه‌ای جز شرطی کردن دوباره جامعه ایران و ممانعت از فروپاشی کامل ساختار تحریم‌ها نخواهد داشت.

کیهان: آقای روحانی! دشمن را امیدوار نکنید!

کیهان: حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور چهارشنبه گذشته (20 اسفند) در جلسه دولت باز هم اظهاراتی عجیب و قابل تاملی‌ بیان کرد که با حاشیه‌های زیادی همراه بود و واکنش‌های متعددی را هم در پی داشت.

رئیس‌جمهور از یکسو در حالی که هنوز چند ساعتی از اعلام موافقت دولت آمریکا با درخواست نمایندگان کنگره برای گسترش برجام به حوزه‌های دیگر و اولین تحریم دولت جدید آمریکا نگذشته بود بایدن را پشیمان خواند و تلویحاً با بازگشت به تعهدات برجامی به‌صورت جزء در برابر جزء اعلام موافقت کرد و از سوی دیگر مشکلات موجود در بازار را به‌خاطر نبودِ وزیربازرگانی دانست و متوجه مجلس کرد.

روحانی در جمع اعضای کابینه گفت: «ما در برابر کاخ سفید آماده‌ایم، به صراحت اعلام کرده‌ایم که برگردید به قانون، خجالت نکشید. ۱۵ گزارش آژانس نشان داده که ایران تا آخرین روز پای پیمان خود می‌ایستد.»

وی افزود: «شرایط برای ۷ کشور که به تعهد قبل برگردند آماده است، آمریکا باید پیشقدم باشد. برای بازگشت‌ به ‌تعهدات به‌صورت کل در برابر کل و‌ یا جزء در برابر جزء آماده‌ایم این شما هستید که می‌توانید مسیر درست و صحیح را انتخاب کنید.»

اظهاراتی که متأسفانه با استقبال رسانه‌های معاند و ضدانقلاب از جمله رادیو فرانسه، العربیه فارسی، بی‌بی‌سی فارسی و رادیو فردا هم مواجه شد و این رسانه‌های با استناد به این موضع رئیس‌جمهور مدعی عقب‌نشینی جمهوری اسلامی از سیاست قطعی جمهوری اسلامی درباره برجام شدند.

این اظهارات روحانی در حالی است که پیش از این دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که تنها زمانی به توافق هسته‌ای با ایران باز خواهد گشت که نخست ایران کاهش تعهدات خود را متوقف کرده و کاملاً به تعهداتش پایبند شود.

در مقابل مقامات جمهوری اسلامی در واکنش به این درخواست واشنگتن تأکید کرده‌ بودند که آمریکا نخست از برجام خارج شده و تنها پس از پایبندی کامل به برجام یعنی رفع همه تحریم‌ها و راستی آزمایی آن از سوی ایران، کاهش تعهدات برجامی خود را باز خواهد گرداند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها