دیدار ظریف با رئیس جمهور ایرلند

کد خبر: 1067638

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دوبلین حضور دارد، امروز با رئیس جمهور ایرلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار ظریف با رئیس جمهور ایرلند

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش به اروپا در دوبلین پایتخت ایرلند حضور دارد، امروز (چهارشنبه) بعد از دیدار و گفت‌وگو با «سایمون کاوونی» همتای ایرلندی با «مایکل دی هیگینز» رئیس جمهور ایرلند دیدار و به گفت‌وگو نشست.

گفتنی است وزیر خارجه ایرلند در دیدار همتای ایرانی خود علاقه‌مندی کشورش برای ارتقای همکاری‌های فیمابین و همچنین بهره گیری از ظرفیت عضویت غیردائم شورای امنیت و تسهیل گر قطعنامه ۲۲۳۱ برای همکاری‌ها را اعلام کرد. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه ایران صبح امروز به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرلند و در سومین مقصد سفرش به اروپا وارد دوبلین شد.ظریف پیش از این به اسپانیا و ایتالیا سفر و با مقامات این کشورها و از جمله مقامات واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وزیر خارجه ایرلند ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در سفر به تهران با ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند اول بهمن ۱۳۹۹ به صورت مجازی گفت‌و‌گو کرده بودند. در گفت‌و‌گوی ویدئویی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «سایمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند موضوعات مربوط به روابط دو کشور، مسائل مرتبط با برجام و دیدگاه‌های ایران و ایرلند در موضوعات مهم  منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است  ایرلند از اول ژانویه (۱۲ دی) در کنار نروژ کرسی خود در شورای امنیت به عنوان عضو غیردائم را تحویل گرفت و تا دو سال عهده دار این سمت است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها