مشارکت چنددرصدی است؟

کد خبر: 1070420

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: طبق آخرین گزارش های موثق ارائه شده از جمله نظر سنجی ایسپا، نرخ مشارکت در انتخابات حدود ۴۰ درصد است.

مشارکت چنددرصدی است؟

گروه سیاست سایت فردا - مشارکت را باید اصلی‌ترین دغدغه در انتخابات پیش‌رو به حساب آورد. از ماه‌ها قبل و حتی از اسفند 98 مشخص شده بود که عملکرد دولت و نارضایتی‌های حاصل از آن چقدر مردم را از اثرگذاری رای‌شان بر تغییر سیاست‌ها و امور کشور ناامید کرده است. بعد روی کار آمدن مجلس جدید، تلاش‌هایی شد که شاید در از بین رفتن این تصور نقشی داشته باشد اما همچنان مساله مشارکت حساس و نگران کننده است. همین است که شاهدیم رهبری نیز افزایش مشارکت و حضور حداکثری را مهم‌تر از اینکه چه کسی انتخاب خواهد شد، تلقی می‌کنند.

در شرایط فعلی همزمان با تلاشی که برخی مخالفان بیرونی و درونی برای کاهش مشارکت می‌کنند، شاهد موثر واقع شدن تلاش‌های دلسوزان نظام هستیم. شاهد آنکه به گفته جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور مشارکت تا اینجای کار 40 درصدری است. 

بر اساس تجربه انتخابات‌های گذشته اما می‌توان امیدوار بود و انتظار داشت که این رقم در هفته‌ها و روزهای منتهی به انتخابات افزایش یابد. بدون شک رویکرد نامزدهای انتخاباتی و حرف‌ها و مواضع‌شان در این مهم نقش بسزایی دارد. 

رئیس ستاد انتخابات کشور نیز در در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور با در نظر داشتن همین نکته، با بیان اینکه باید تمام ظرفیت ها برای افزایش مشارکت در کشور به کار گرفته شود، گفت: فعال ساختن گروه های مرجع و معتمد در شرایط پیش رو می تواند به اندازه خود به افزایش شور و نشاط در انتخابات کمک کند.

وی با تشریح این موضوع که طبق آخرین گزارش های موثق ارائه شده از جمله نظر سنجی ایسپا، نرخ مشارکت در حدود ۴۰ درصد است؛ گفت: باید تلاش کنیم که این نرخ مشارکت به درجه بالایی ارتقا یابد.  مشارکت حداکثری ضامن اقتدار و ثبات ملی است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها