واکنش رضوانی به سهم خواهی‌ها در کابینه سیزدهم

کد خبر: 1079513

فعال سیاسی اصولگرا درباره کابینه دولت سیزدهم توضیحاتی ارائه داد.

واکنش رضوانی  به سهم خواهی‌ها در کابینه سیزدهم

غلامحسین رضوانی عضو شورای مرکزی حزب پایداری  با اشاره به تشکیل کابینه دولت سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد که کابینه آقای رئیسی بی هویت باشد.

او ادامه داد: علیرغم اینکه  آقای رئیسی وعده تشکیل یک کابینه انقلابی و جهادی را داده بود اما تلاش برخی این است که کابینه بی هویت باشد؛ یعنی مقصودشان این است که کابینه حدالامکان از وجود نیروهای انقلابی و جهادی محروم باشد، اما چون نمی‌توان این واقعیت را صریح گفت اعلام می‌کنند که آقای رئیسی باید از انتخاب نیروهای تندرو پرهیز کند؛ تندرو از نظر آنها یعنی نیروهای انقلابی.

وی تصریح کرد: اگر فردی اعلام کند که کابینه نباید جهت‌گیری خاص حزبی داشته باشد اما متشکل از نیروهای انقلابی باشد قابل قبول است، زیرا مردم از نیروهای غرب‌گرایی که به دنبال بر باد دادن فرصت‌های کشور است مایوس شده‌اند و به گمان اینکه کابینه آقای رئیسی انقلابی خواهد بود به او رای دادند.

رضوانی یادآور شد: پیش از این و در سال‌های قبل هم شاهد بودیم کابینه‌ای معرفی شد که خالی از نیروهای انقلابی بود و مجلس به این امر اعتراض کرد، رئیس جمهور هم در توجیه این موضوع گفت که من به اندازه کافی سیاسی هستم و صرفا کابینه باید کاری باشد و از همین رو نیز این افراد را معرفی کردم؛ اما در کم تر از چهار سال حزب اشرافی کارگزاران سازندگی متولد شد. الان مردم توقع دارند که کابینه انقلابی و جهادی باشد و کابینه‌ای که بخواهد ائتلافی باشد معمولا در حل مشکلات موفق نیست.

عضو جبهه پایداری در تشریح مفهوم کابینه فراجناحی توسط سید ابراهیم رئیسی گفت: فراجناحی بودن منظورش انقلابی بودن است که متشکل از یک جناح خاص نخواهد بود. در اصلاح طلبان هم افرادی که خط امام و انقلاب را قبول داشته باشند می توانند در کابینه حضور داشته باشند.

او درباره مهم ترین مطالبه مردم از دولت سیزدهم بیان کرد: معتقدم که مهم ترین مطالبه مردم از رئیسی این است که کابینه‌اش متشکل از افرادی باشد که درستکار، خدمتگزار و جهادی باشند. البته سهم خواهی‌ها موانع جدی محقق شدن این هدف هستند که این سهم خواهی‌ها به عناوین مختلف ابراز می‌شود و مثالش مثال همان بچه‌ای است که می‌گوید من که غذا نمی‌خورم اما این غذا را برای هر کس گذاشتید کم است.

عضو جبهه پایداری در پایان تصریح کرد: مسلما در اولین معرفی کابینه متوجه خواهیم شد که آقای سید ابراهیم رئیسی تا چه میزان به شعارهای اساسی انقلاب توجه دارد که امیدواریم که توجه کافی داشته باشند./ باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها