آیت الله مکارم شیرازی: جلوی قاچاق و رانت‌ خواری گرفته شود

کد خبر: 1080744

حضرت آیت‌الله‌ العظمی مکارم شیرازی بر مبارزه قاطع با فساد تاکید کرده و گفتند: جلوی قاچاق و رانت‌ خواری باید گرفته شود.

آیت الله مکارم شیرازی: جلوی قاچاق و رانت‌ خواری گرفته شود

مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس قوه قضائیه با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه، برای وی در این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت و سربلندی کردند.

ایشان با اشاره به صفات و خصوصیات رئیس دستگاه قضا و ذکر اهمیت اجرای عدالت در جامعه، تصریح کردند: شجاعت و برخورداری از تجربه از لوازم اصلی اجرای عدالت و امورات مهم قوه قضائیه است.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با اشاره به توانمندی‌ها و سوابق مدیریتی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در بخش‌های مختلف قضایی خطاب به رئیس جدید قوه قضاییه گفتند: جنابعالی بحمدالله تجربه موفقی در امر قضا دارید و از حمایت مقام معظم رهبری هم برخوردارید و اسباب کار هم برای شما فراهم هست و این شجاعت، حمایت و برنامه‌ها باعث موفقیت حضرتعالی خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: ماورای همه این‌ها دعای مخلصان است که پشتوانه شماست و این دعا خیلی اثر دارد و ماهم دعا می‌کنیم این قوه قضائیه موفق و آبرومند شود و مردم رضایت داشته باشند.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه با تجلیل از زحمات و تلاش‌های آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضائیه خاطرنشان کردند: آیت‌الله رئیسی اقدامات خوبی در قوه قضائیه انجام دادند که می‌تواند بستر خوبی برای تداوم این مسیر باشد.

ایشان در ادامه سخنان خود اظهار داشتند: قوه قضائیه قوی‌ ترین قوه‌هاست؛ زیرا قوای دیگر مثل این قوه نمی‌توانند مقصودشان را عملی کنند.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی در تبیین این موضوع تصریح کردند: دولت تا مجلس قانونی را تصویب و در واقع ریل‌گذاری نکند، نمی‌تواند کاری کند و مجلس هم به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و فرایند تصویب و ابلاغ قوانین هم روندی طولانی است.

ایشان ادامه دادند: قوه قضائیه، اما این قدرت و اختیار را دارد که جلوی فساد و مفسدین را بگیرد و حکم صادر کند و این مسأله خیلی مهم است و باید از این توان و ظرفیت حداکثر بهره را ببرید.

این مرجع تقلید شیعیان در عین حال خاطر نشان کردند: موانعی هم بر سر راه قوه قضائیه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابل رفع و برخی نیز لاینحل هستند.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی یکی از موانع قابل رفع که تأثیر خوبی هم در بهبود عملکرد دستگاه قضا و افزایش رضایت عمومی دارد را کاهش اطاله دادرسی عنوان کرده و تصریح کردند: اگر مدت دادرسی و تشریفات رسیدگی به پرونده‌ها طوری کوتاه شود که مردم نتیجه کار را سریع‌تر ببینند، موجب رضایت خدا و بندگان خدا خواهد شد.

ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم مبارزه قاطع با فساد تاکید کرده و گفتند: باید جلوی قاچاق و رانت‌خواری گرفته شود.

مرجع تقلید شیعیان در پایان ابراز امیدواری کردند: با تداوم مسیر تحول و تعالی دستگاه قضا، کار‌هایی صورت گیرد که اعتماد مردم به مجموعه نظام روز به روز افزایش یابد./ میزان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها