صالحی: یکی از ضعف‌های برنامه آقای اسماعیلی کلی بودن است

کد خبر: 1089902

نماینده مردم اقلید در مجلس گفت: برنامه شما بر مبنای نقاط قوت، ضعف و فرصت‌های وزارتخانه تدوین و به مجلس ارائه شود اما امروز مشاهده کردیم هیچ خبری از این موارد نیست همانند برنامه وزرای قبلی شاهد کلی‌گویی بودیم.

صالحی: یکی از ضعف‌های برنامه آقای اسماعیلی کلی بودن است

 مسلم صالحی در نشست علنی مجلس نوبت عصر امروز (سه شنبه، 2 شهریور ماه) شورای اسلامی در مخالفت با محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از ضعف‌های برنامه آقای اسماعیلی کلی بودن، فاقد راهکار و استراتژی بودن برای رسیدن به نقاط هدف است. قرار بود برنامه شما بر مبنای نقاط قوت، ضعف و فرصت‌های وزارتخانه تدوین و به مجلس ارائه شود اما امروز مشاهده کردیم هیچ خبری از این موارد نیست همانند برنامه وزرای قبلی شاهد کلی‌گویی بودیم.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقطه امیدی برای جامعه فرهنگی در برنامه شما مشاهده نشد و از سوی دیگر شاهد تناقض‌گویی بسیاری بودیم، ادامه داد: شما دم از مهندسی فرهنگی می‌زنید اما از سوی دیگر فرهنگ را امری خودجوش و درونی می‌دانید، باید تکلیف مشخص کنید.

وی افزود: برنامه شما برای هم‌افزایی نهادهای متولی عرصه فرهنگ چیست؟ در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های متولی فرهنگ در سطح جامعه وجود دارند اما نمی‌دانیم استراتژی شما برای آنها چیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای امرار معاش و بازنشستگی هنرمندان چه برنامه‌‌ای دارید؟ هنرمندان یکی از مهمترین ذینفعان شما هستند اما در برنامه ارائه شده از سوی شما خبری ازچگونگی حمایت از این قشر نیست.

صالحی با اشاره به اینکه قرار است برنامه ارائه شده از سوی شما توسط نیروی انسانی وزارتخانه اجرا شود، ادامه داد: آیا می‌دانید در برخی از شهرستان‌ها، ادارات شما با دو نفر اداره می‌شوند؟ چگونه می‌خواهید با وجود کمبود نیروی انسانی برنامه‌ای با این حجم را اجرا کنید؟ در برنامه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی خبری از کمبود نیروی انسانی و رفع آن نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در برنامه آقای اسماعیلی هیچ اشاره‌ای به نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تبلیغاتی اقلیت‌های دینی و مذهبی شناخته شده در قانون اساسی نشده است، ادامه داد: همان گونه که بر فعالیت‌های فرهنگی اکثریت‌های دینی نظارت دارید باید بر فعالیت های اقلیت‌های دینی نیز نظارت کنید، هیچ‌گونه تحقیقاتی پیرامون مسائل فرهنگی انجام نداده‌اید تا از نتایج آنها برای بهبود امور استفاده کنید.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اساس خانواده توسط شبکه‌های خارجی معاند تحت حمله قرار گرفته و روز به روز این بنیان سست‌تر می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر دختربچه‌ها و پسربچه‌های 5 ساله پای شبکه‌های ماهواره‌ای جم نشسته‌اند، برنامه شما برای مقابله با این موضوع چیست؟ آیا قصد دارید 4 سال دیگر بنشینید و این موارد را ارزیابی کنید.

وی با بیان اینکه شاید اگر کسی از جنس فرهنگ و باتجربه از بدنه وزارتخانه معرفی می‌شد، می‌توانست متولی بهتری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، افزود: چهره فرهنگ به اندازه کافی غبارآلود شده، امیدواریم در دولت سیزدهم غبار جدید دیگری از مظلومیت بر رخسار فرهنگ این مرز و بوم ننشیند، آنچه که ما گفتیم دغدغه‌ها و انتظارات است./

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها