ورود کمیسیون اقتصادی به دپو کالا‌های وارداتی در گمرک

کد خبر: 1093831

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

ورود کمیسیون اقتصادی به دپو کالا‌های وارداتی در گمرک

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، درباره جزئیات نشست امروز سه شنبه ۱۶ شهریور کمیسیون متبوع خود، گفت: اولین دستور جلسه امروز با توجه به اینکه خاندوزی وزیر فعلی اقتصاد، نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی بودند و اکنون در بین نمایندگان حضور ندارند، باید جایگزینی برای ایشان انتخاب می‌شد.

وی ادامه داد: به همین جهت امروز انتخاباتی در کمیسیون اقتصاد برگزار شد و حسن پور به عنوان نائب رییس کمیسیون اقتصادی انتخاب شد.

مرحبا ادامه داد: مورد بعد لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی بود که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود و برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاحات انجام و لایحه به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: لایحه بعدی درباره ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی سرخس_ دوغارون و مازندران بود. این لایحه هم امروز در نشست تخصصی کمیسیون به تصویب رسید.

این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: مورد بعد لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کرواسی درباره کمک به همکاری‌های متقابل در امور گمرکی بود که این هم تصویب شد.

مرحبا گفت: مورد بعدی که در نشست امروز کمیسیون مورد بحث قرار گرفت، اصلاحی حول محور ایراد شورای نگهبان درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود که برای رفع ایراد و تامین نظر شورای نگهبان اصلاحات لازم انجام شد و به تصویب کمیسیون اقتصادی رسید.

این نماینده مجلس با اشاره به تذکر امروز پژمانفر عضو کمیسیون امنیت ملی در صحن علنی مجلس توضیح داد: این نماینده مجلس درباره عدم ترخیص برخی اقلام دارویی فاسد شدنی وارداتی از کشور‌های خارجی و دپوی آن‌ها در گمرک و تاخیر در ترخیص آن‌ها و در نتیجه فاسد شدن این اقلام مثل شیر خشک و دارو تذکری دادند و رییس مجلس هم در این راستا ماموریتی را به کمیسیون اقتصادی دادند تا این کمیسیون مسئله دپوی کالا‌های فاسد شدنی در گمرک و عدم ترخیص آن‌ها را رسیدگی و گزارش آن را به مجلس ارائه کند، کمیسیون اقتصادی در حال برنامه ریزی برای رسیدگی به این وضعیت است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها