دهنوی: مجلس می‌خواهد شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال به تسهیلات بانکی خود برسند

کد خبر: 1095443

«تمام تأکیدمان این است که، تا بهمن ماه سال جاری، حداکثر منابع مالی پیش‌بینی‌شده در تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص پیدا کند تا در سال جاری به‌صورت عملی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده باشیم

دهنوی: مجلس می‌خواهد شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال به تسهیلات بانکی خود برسند

 سیدمحسن دهنوی، عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس شورای اسلامی: «در تبصرۀ ۱۸ قانون بودجۀ ۱۴۰۰، منابعی برای توسعۀ تولید و اشتغال و کارآفرینی در نظر گرفته شده که یکی از بندهای آن دربارۀ شرکت‌های دانش‌بنیان است و ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدین منظور پیش‌بینی شده است. همچنین، در تبصرۀ ۱۶ قانون بودجه نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع تسهیلاتی قرض‌الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است. بنابراین، در مجموع ۲۵۰۰ میلیارد تومان باید از طریق معاونت فناوری ریاست جمهوری با عاملیت بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شود».

«با توجه به اینکه تسریع‌بخشیدن به تخصیص اعتبارات تبصرۀ ۱۶ و ۱۸ به شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند پیگیری است، جلساتی با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیرعامل بانک ملی و مدیرعامل بانک تجارت به همراه معاونان آن‌ها برگزار کردیم که توافقات بسیار خوبی به همراه داشت».

«مقرر شد ظرف مدت یک ماه تفاهم‌نامه و مسیر عملیاتی‌شدن دو بند تبصرۀ ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه درخصوص اعتبارات شرکت‌های دانش‌بنیان تنظیم و منعقد شود. البته این جلسه شروع فرآیند پیگیری تخصیص اعتبارات مذکور بوده و با بانک‌های دیگر نظیر صادرات، ملت، و آینده نیز ادامه خواهد داشت».

«تمام تأکیدمان این است که، تا بهمن ماه سال جاری، حداکثر منابع مالی پیش‌بینی‌شده در تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص پیدا کند تا در سال جاری به‌صورت عملی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده باشیم».

«همچنین، در جلسۀ امروز مقرر شد، با توجه به ظرفیت بالای کارشناسی معاونت علمی ریاست جمهوری و زیرساختی، که برای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار دارند، به‌منظور تسریع در فرآیند پرداخت تسهیلات، ارزیابی‌های فنی، مالی، و اقتصادی توسط معاونت علمی ریاست‌جمهوری انجام شده و ارزیابی وثیقه‌ها و ضمانت‌ها توسط بانک‌ها انجام شود. امیدواریم با پیگیری‌های دولت و مجلس، تا پایان سال، اتفاق خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان رقم بخورد».

photo_2021-09-13_18-42-15

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها