حجت‌الاسلام صدیقی: آیت‌الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی در ارسال پیام دین و توحید در عرصه بین المللی تاثیر بسزایی داشتند

کد خبر: 1120400

امام جمعه موقت تهران از آیت الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی به عنوان سربازانی که ذوب در ولایت بودند یاد کرد و گفت: آنها در ارسال پیام دین و توحید در عرصه بین المللی تاثیر بسزایی داشتند.

حجت‌الاسلام صدیقی: آیت‌الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی در ارسال پیام دین و توحید در عرصه بین المللی تاثیر بسزایی داشتند

امام جمعه موقت تهران از آیت الله مصباح یزدی و شهید سلیمانی به عنوان سربازانی که ذوب در ولایت بودند یاد کرد و گفت: آنها در ارسال پیام دین و توحید در عرصه بین المللی تاثیر بسزایی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ارتحال آیت الله مصباح یزدی در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، گفت: این ایام شهادت جانسوز و جهانسوز اولین پاسدار دین، اولین قربانی مسلک عشق به حکومت اسلامی و ولایت علوی فاطمه زهرا (س) و رحلت یکی از ارکان شیعه و یکی از متفکرین و یکی از عباد صالح، الگوها، اسوه ها برای حوزه های علمیه، دانشگاه ها و دانشمندان، استاد بزرگوار علامه، فیلسوف، فقیه، محقق، سیاستمدار، مربی، ذی نفوذ، الگوی علمی و اخلاقی و عرفان حضرت آیت الله مصباح یزدی است.

وی گفت: همچنین شهادت یکی از سرداران عالم اسلام، بلکه عالم توحید و یک قهرمان ساخته شده در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، یک مجاهد مورد قبول اهل دل و به ویژه کارشناس مسائل سیاسی، نظامی، اجتماعی، روانی، اخلاقی را که امام حاضرمان رهبر عزیز انقلاب اسلامی باشد، سردار سلیمانی است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: شما سنگری که در آن استقرار دارید را انتخاب کردید و به عنوان امین مردم آگاهانه به این میدان ورود پیدا کردید تا ریل درستی برای دولت بسازید و سر راهش بگذارید و نظارت‌های سازنده و دلسوزانه در جهت حل مشکلات کشور داشته باشید.

وی اضافه کرد: شما نمایندگان مجلس، وارثان خون شهدا و دلسوزان نظام هستید و باید پیام اسلام، دین و توحید را به اقصی نقاط عالم برسانید. شما صدای اسلام، فریاد دین و بلندگوی مظلومان عالم هستید و باید به این نکات توجه داشته باشید.

صدیقی یادآور شد: در مورد آیت الله مصباح یزدی افتخارمان این است که در دامن ایشان تربیت یافته و وی همچون شهید بهشتی، شهید قدوسی، شهید مفتح و بزرگانی که در انقلاب سهم داشتند، سهمشان همان بدهی‌شان بود و هیچ وقت طلبکار نبودند و هیچ وقت فکر نکردند که دین خود را ادا کرده اند و با اعتذار از خدا زندگی کردند و ارتحالشان هم همینگونه بود و آنچه داشتند در راه خدا دادند و با غیرخدا معامله نکردند.

امام جمعه موقت تهران با ذکر خاطره ای از آیت الله مصباح یزدی افزود: وی پیوسته به رضایت مردم و دلجویی از آنها تاکید می‌کرد و در خلوت خود نیز اینگونه بود، ضمن اینکه به عنوان موسس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه بیش از یکصد استاد دانشگاه را با حقیقت دین، اجتماع، سیاست و مدیریت دین آشنا کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات آیت الله مصباح یزدی تنها محدود به حمایت از طلبه ها و دانشجویان داخلی نمی‌شد، گفت: از گروه هایی که به خارج از کشور برای تحصیل در دانشگاه ها اعزام می کرد،  می‌خواست که در انتقال اندیشه اسلامی اثرگذار باشند. همچنین بر ضرورت برقراری ارتباط با اسقف‌ها و ارباب کلیساها اصرار داشت.

صدیقی خاطرنشان کرد: آیت اله صدیقی از این طریق به دنبال ایجاد وحدت رویه در حفظ دین، جلوگیری از فساد، حفظ اخلاق در جامعه جهانی بود و جهان را در قلمرو اسلام می‌دید و سعی می‌کرد بیشترین نفوذ را در صحنه بین المللی در میان اندیشمندان داشته باشد. کما اینکه در یک نشست فلسفی که در آمریکا برگزار شده بود، از ما دعوت شد و در آنجا یک فیلسوف آمریکایی وقت خود را به آیت الله مصباح یزدی داد و ما پیام انقلاب را به عنوان پیام دین و توحید به جهان بازگو کردیم که مورد تشویق همگان قرار گرفت.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: نمایندگان ما، نمایندگان اسلام، ولایت، عشق به مردم و اهل بیت (ع) هستند، بنابراین نباید در ارائه خدمات توقع تشکر داشته باشند و باید تعبد به ولایت را در رفتار رعایت کنند. همانطور که آیت الله مصباح یزدی تربیت شده دامن حضرت زهرا (س) و تحت تاثیر تربیت فاطمی بود. از تشیع و ولایت فقیه که ادامه دهنده حرکت انبیا است، دفاع می کرد.

وی اضافه کرد: ایشان مجتهد، تئوریسین و اندیشمند بود و در همه امور متفکر و ایده پرداز بود، ضمن اینکه سرباز ولایت بود و همان رفتاری را نسبت به حضرت آقا داشت که شهید سلیمانی داشته است، چرا که هر دوی آنها دلداده و ذوب در ولایت بودند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها