مراسم یوم الله۲۲ بهمن/ همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» پایبندیم/متن قطعنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن

کد خبر: 1128838

مراسم بزرگداشت یوم الله ۲۲ بهمن در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

مراسم یوم الله۲۲ بهمن/ همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» پایبندیم/متن قطعنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن

 مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز(جمعه) در مسیرهای ویژه‌ای که برای موتور و خودروها پیش بینی شده و باشعار «جشن ملی ۱۴۰۰» رسما آغاز شد.

پرواز بادکنک ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی و انجام جلوه های ویژه، سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان «آجا»، اجرای مداحی حاج میثم مطیعی، قرائت قطعنامه سراسری یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۰، همچنین مراسم گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش از برنامه های راهپیمایی امروز است.

۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار خارجی و بیش از شش هزار و ۳۰۰ عوامل رسانه داخلی در سراسر کشور راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش خواهند داد.

قبل از ساعت ۹:۳۰ تعدادی از موتورسواران در میدان امام حسین(ره) حضور یافتند و سپس به سمت میدان آزادی حرکت کردند.

همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» پایبندیم

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (جمعه) در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن با طرح این پرسش که چرا یک روز یوم‌الله می شود؟ گفت: ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست توانای مردم بزرگ ایران و با رهبری امام(ره) بود؛ قدرت الهی همه را خیره کرد که چگونه ملتی با اتکار به خدا به میدان آمد و حکومت مستبد را سرنگون و حکومتی به نام دین برپا کردند.

وی با بیان اینکه شعارهای انقلاب جهانی است، افزود:آنچه انقلاب اسلامی فریاد می‌زند، آزادی، اخلاق، عقلانیت و عدالت است و این شعارها همچنان زنده است.

رئیس جمهوربا بیان اینکه ظهور و بروز دست قدرت لایزال الهی بود که توسط ملت ایران رقم خورد و جهانیان را خیره کرد، تصریح کرد: نظام اسلامی همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» مردم در سال ۵۷ پایبند است.

ادامه مسیر پر فروغ انقلاب اسلامی عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است

- بیانیه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه‌های اصلی میدان آزادی قرائت شد.

- گفتنی استی، در این بیانیه بر «جهاد تبیین» و ضرورت توجه ویژه به آن تاکید شد.

- همچنین مردم و حاضران در میدان آزادی با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»،«مرگ بر اسرائیل»«مرگ بر منافق» با قرائت این بیانیه همراهی کردند.(متن کامل بیانیه را اینجا بخوانید)

شعرخوانی مداح اهل بیت در میدان آزادی

حاج «میثم مطیعی» مداح اهل‌بیت، امروز و در میدان آزادی اشعاری با مضامین سیاسی سرود.

- با نزدیک شدن به ساعات پایانی راهپیمایی نه‌تنها از حجم شرکت‌کنندگان کاسته نشد بلکه با افزایش حجم موتور سواران و راهپیمایان پیاده، ترافیکی سمت شرق به غرب میدان آزادی شکل گرفت.

- عده‌ای از موتورسواران به نیابت «حاج قاسم» در جشن ملی انقلاب شرکت کردند و با دردست داشتند تصاویری از «سردار دلها» یاد و خاطره او را زنده نگه داشتند.

برخی دیگر از راهپیمایان میدان امام حسین(ع) نیز عکس رهبری و سردار سلیمانی را بر روی خودرو خود چسبانده بودند.

- یک خودرو هم در میدان آزادی به صورت سیار با «سیب زمینی ذغالی» از شرکت کنندگان در راهپیمایی امسال پذیرایی می‌کرد.

 تاکید بر پیگیری مطالبات مردم توسط مسئولان در قطعنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن

تاکید بر پیگیری مطالبات مردم توسط مسئولان در قطعنامه راهپیمایی 22 بهمن

در قطعنامه پایانی روز ۲۲ بهمن بر پیگیری مطالبات و انتظارات بر حق مردم، مبارزه با فساد، مسدود نمودن روزنه‌های تبعیض، رانت‌خواری و جلوگیری از حاکم نمودن جو یأس و ناامیدی در کشور و رفع مشکلات معیشتی تاکید شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ (سوره محمد آیه 35)

پس هرگز سست نشوید و دشمنان را به صلح ذلّت‌بار دعوت نکنید در حالی که شما برترید،

و خداوند با شماست و چیزی از ثواب اعمالتان را کم نمی‌کند!

حمد و سپاس ذات اقدس احدیّت جلّ و علا را که چنین روزی به نام مقدس «یوم‌الله» آراسته گردید و نظام جمهوری اسلامی ایران، با قیام قیامت‌گونه ملت، نخستین حکومت در عصر غیبت بر مبنای قرآن را ایجاد و در سایه‌ی نعمت اسلام و ولایت و رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) حماسه‌ای بی‌نظیر برپا، و در پرتو آن محرومان و مستضعفان را فلاح و رستگاری بخشید و 22 بهمن را به فجر رهایی مبدل و الگوی نجات‌بخش سایر ملل قرار داد.

اینک در طلیعه چهل و چهارمین بهار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که گفتمان انقلاب اسلامی با گسترش محور مقاومت و مقابله با نظام استکبار و ایادی آن، فصل نوینی را در پیش روی جهانیان قرار داده و هندسه قدرت را تغییر و فتح دروازه تمدن نوین اسلامی را با رهبری آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) مژده می‌دهد، ما شرکت‌کنندگان در مراسم 22 بهمن به نمایندگی از تمام مردم حق‌جو و حق‌گوی ایران اسلامی و پیروان راه و مرام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ضمن تجدید میثاق با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و بیعت با ولی فقیه و مقتدای عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و همچنین ارواح طیبه شهدای این مسیر نورانی به شکرانه سالگشتِ پیروزی انقلاب از عید ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) تا ولادت امیرالمومنین علی(علیه السلام) را جشن گرفته و یوم الله 22 بهمن را در قامت یک جشن بزرگ ملی گرامی داشته و با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر ـ خامنه‌ای رهبر» و فریاد کوبنده «مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل» اعلام می‌نماییم:

1- ملت شهید پرور و خداجوی ایران اسلامی، تحت هدایت و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و بر حسب بینش انقلابی خود، نیک دریافته است که دشمن کژ اندیش و اهرمن خوی می‌کوشد که با تهاجم ترکیبی و با بهره‌گیری از دیکتاتوری رسانه‌ای، اقدامات فخرآفرین و حماسه‌های بزرگ پیشرفت  در عرصه‌های گوناگون را کم‌رنگ و بی‌اهمیت نشان دهد؛ از این رو، از تمامی دستگاه‌های ذیربط بخصوص رسانه ملی و همچنین اندیشمندان، اهل قلم و افسران جنگ نرم می‌خواهیم که در جـهاد گسترده تبیین، ترفـندهای دشمنان را نقش بر آب کرده و مردم ایران، نسل جـوان و نیز افکار عمومی مسلمانان و جهانیان را از دستاوردهای بزرگ ملت ایران در پرتو انقلاب اسلامی آگاه سازند.

2- ادامه مسیر پر فروغ انقلاب اسلامی، درس‌آموزی و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است و با جهاد تبیین به عنوان فریضه قطعی و فوری می‌توان به بلندای تشخیص نیاز لحظه و قله‌های رفیع آن دست یافت و ارتقای روز افزون حوزه‌های علمی و فناوری، اقتصادی و نظامی و بویژه استیفای کامل حقوق هسته‌ای ملت ایران و تقویت روز افزون بنیه صنایع بازدارنده دفاعی و موشکی را مطالبه همگان دانسته و ضمن محکوم نمودن مواضع مقامات ارشد غربی درباره مبانی دفاعی ایران، با تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده، خواهان تبعیت از منویات ولی امر مسلمین و توجه به قوانین مجلس شورای اسلامی با تکیه بر عزم خلل‌ناپذیر جوانان مومن انقلابی کشور در فتح قله‌های پیشرفت و توسعه کشور هستیم.

3- تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه جهش و جهاد تولید را تنها راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور دانسته و ضمن مطالبه جدی و تاکید بر اهتمام مضاعف مسئولان، نهادهای قانون‌گذار و دستگاه‌های اجرایی به منظور پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، ارتقای کیفیت محصولات داخلی را از تولیدکنندگان خواستاریم و این مهم را در سایه توجه به افسران و رزمندگان جنگ اقتصادی، یعنی کارآفرینان و کارگران، قابل تحقق می‌دانیم. ما شرکت‌کنندگان در این حماسه ملی، خود را ملزم به استفاده از کالاهای بومی با هدف حمایت از اشتغال و رفع بیکاری جوانان دانسته و از هموطنان عزیزمان دعوت می‌نماییم با رعایت اصلاح الگوی مصرف و حمایت از کار و کالای ایرانی، در جهت تحقق نظام پیشرفته اسلامی قدم بردارند.

4- بار دیگر بر حفظ وحدت ملی و دوری از هرگونه اقدام و عمل تفرقه‌افکنانه و فتنه‌گرایانه جریان‌های داخلی و خارجی تاکید و بر حمایت همه جانبه خود از همبستگی جهان اسلام و جبهه مقاومت دفاع از فلسطین و قدس اشغالی به عنوان مساله اول مسلمین تصریح و همچنین جنایات وحشیانه رژیم مرتجع آل سعود و هم‌پیمانان آن در یمن و سکوت مجامع بین‌المللی و مدعی حقوق بشر را محکوم می‌نمائیم.

5- با تقدیر از تلاش‌های دولت مردمی و خدمت‌گذار، مجلس انقلابی و قوه قضائیه عدالت‌محور، بر پیگیری مطالبات و انتظارات بر حق مردم، مبارزه با فساد، مسدود نمودن روزنه‌های تبعیض، رانت‌خواری و جلوگیری از حاکم نمودن جو یأس و ناامیدی در کشور و رفع مشکلات معیشتی تاکید می‌نماییم.

6- ما ملت انقلابی و استکبارستیز ضمن حمایت از رویکرد جدید دولت بر ایجاد تعادل و توازن در تعامل با کشورها و وقوف کامل به نقشه‌های شوم شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و آگاهی از جنگِ شناختی و رسانه‌ای دشمن، هرگونه مداخله و شبه‌افکنی و تخریب چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی را خیال خام دانسته و از پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ در حوزه‌ علم و فن‌آوری، نظامی، امنیتی و سیاسی حمایت قاطع نموده و آمادگی خود را برای جان‌فشانی و دفاع در مقابل هرگونه تهدید احتمالی اعلام می‌نماییم./ تسنیم

مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ در تهران به شرح زیر است:

مسیر شماره۱ (موتوری)

مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین (علیه‌السلام)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۲(خودرویی)

مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۳ (خودرویی)

مسجد امام هادی (علیه‌السلام)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۴(موتوری)

مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۵ (موتوری)

مسجد الجواد (علیه‌السلام)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۶ (موتوری)

مسجد حضرت امیر (علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۷ (موتوری)

مسجد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۸(موتوری)

مسجد حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره ۹ (خودرویی)

مسجد امام سجاد (علیه‌السلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۰ (خودرویی)

مسجد امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۱(خودرویی)

مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار گل‌ها، بزگراه فتح، میدان فتح خیابان آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره ۱۲ (خودرویی)

مسجد نظام‌مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها