جزئیات جلسه شبانگاهی مجلس برای بررسی بودجه ۱۴۰۱

کد خبر: 1132610

چهاردهمین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ آغاز شد.

جزئیات جلسه شبانگاهی مجلس برای بررسی بودجه ۱۴۰۱

 جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دقایقی پیش به ریاست عبدالرضا مصری نایب رئییس مجلس و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

جلسات علنی مجلس برای بررسی بودجه هر روز در سه شیفت و از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ برگزار می‌شود./مهر

چهاردمین نشست بررسی بودجه۱۴۰۱؛

پرونده بودجه حوزه قضایی و انتظامی روی میز بهارستان نشینان/ تعیین تکلیف فرهنگیان محور تذکر نمایندگان به دولت

نمایندگان مردم در خانه ملت سومین نوبت نشست علنی مجلس را با تعیین تکلیف بخش مربوط به آموزش و فرهنگ و ورود به مباحث مرتبط با مسائل قضایی، انتظامی و دفاعی آغاز کردند و در جریان بررسی لایحه بودجه، تذکرات متعددی بر تعیین تکلیف گروه سوم معلمان حق التدریس که این روزها مقابل مجلس تجمع کردند، مطرح کردند.

حوزه قضایی و انتظامی و فرهنگیان

خبرگزاری خانه ملت- سرویس صحن؛ نشست علنی بررسی لایحه بودجه 1401 در سومین نوبت هشتم اسفندماه به ریاست عبدالرضا مصری و حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. نمایندگان در نوبت‌های  قبل بخش‌ مربوط به آب و کشاورزی و فرهنگ و آموزش لایحه بودجه را تعیین تکلیف کردند و در این نوبت وارد بخش قضایی، انتظامی و دفاعی لایحه شدند.

تصمیم گیری درباره برگزاری جلسات بررسی بودجه

در حاشیه سومین نوبت نشست امروز صحن، محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس در دقایق آغاز نوبت سوم، برای تصمیم گیری درباره نحوه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در روزهای پایانی هفته جاری خبر داد و گفت: در این نشست موضوع برگزاری جلسه در روز سه شنبه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد که به دلیل تعطیلی رسمی در روز سه‌شنبه، جلسات صحن علنی در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری برگزار شود.

تاکید نمایندگان بر تعیین تکلیف گروه سوم معلمان حق التدریس

محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس در ادامه نشست علنی نوبت سوم امروز وضعیت گروه سوم معلمان حق التدریس که این روزها مقابل مجلس تجمع کردند را یادآور شد و گفت: رئیس جمهور باید به وزیر آموزش و پرورش تذکر دهد تا گروه سوم معلمان حق التدریس را تعیین تکلیف کند. اگر این افراد حق دارند که استخدام شوند، هر چه سریعتر اقدامات لازم را صورت دهید و امروز و فردا نکنند.

حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس همچنین در تذکری شفاهی، گفت: به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم توجه به صدور احکام فرهنگیان تذکر می دهم. معلمان حق التدریسی هم اکنون در مقابل مجلس تجمع کرده و صدور احکام حق قانونی آنان است. (اینجا بخوانید)

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس یازدهم نیز در ادامه خطاب به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش درخصوص تعیین تکلیف معلمان حق التدریس تذکر داد و گفت: تعیین تکلیف مرحله سوم معلمان حق التدریس قانون خاص دارد و هیچ فردی نمی تواند برخلاف قانون عمل کند.

شرکت‌های بیمه مکلف به پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان از درآمد خود بابت هزینه‌های مالیاتی شدند

بر اساس این گزارش، نمایندگان در ادامه نشست با بند (الف) تبصره (10) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند. درباره تکلیف شرکت‌های بیمه‌ای مکلف شدند مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی خود را بابت هزینه‌های مالیاتی به ‌صورت ماهانه نزد خزانه واریز کنند.

افزایش تعرفه جریمه­‌های رانندگی برای اصلاح راه‌های روستایی

بند (ج) تبصره (10) ماده واحده لایحه بودجه در خصوص افزایش تعرفه جرایم رانندگی نیز در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه مورد نظر موافق نمایندگان قرار گرفت. به موجب این بند از تبصره 10 ماده واحده تعرفه جریمه‌های رانندگی در سال آینده پنج درصد (5%) افزایش می‌یابد. در بخش هزینه‌ای این بند که البته هنوز بررسی نشده پیشنهاد شده تا درآمد حاصل از افزایش جرایم رانندگی برای اصلاح راه های روستایی هزنه شود. 

سازمان ثبت اسناد مکلف به همکاری با وزارت جهاد برای تهیه نقشه و اطلاعات مکانی اراضی کشاورزی شد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در ادامه نشست علنی نوبت سوم امروز بخش درآمدی بند (د) تبصره 10 ماده واحده این لایحه را بررسی و با آن موافقت کردند. براساس این بند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تهیه نقشه و اطلاعات توصیفی و مکانی اراضی کشاورزی به ازای هر هکتار مبلغ 500 هزار ریال از متقاضی صدور سند مالکیت مفروز اراضی کشاورزی أخـــذ و به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند.

نمایندگان همچنین با جزء الحاقی بند (هـ) تبصره 10 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور موافقت کردند که به موجب آن صندوق تأمین خسارتهای بدنی مجاز است منابع مازاد خود را با تشخیص بیمه مرکزی مطابق با مفاد آخرین آیین نامه سرمایه گذاری شرکت های بیمه مصوب شورای عالی بیمه، سرمایه گذاری نماید.

کمک هزینه مسکن کارکنان نیروهای مسلح ساکن در خانه‌های سازمانی از حقوق آنها کسر می‌شود

موافقت نمایندگان با بند (و) تبصره (10) ماده واحده لایحه بودجه سال آینده از دیگر مصوبات امروز مجلس بود، بر اساس این بند ‌نیروهای مسلح مکلفند کمک‌ هزینه مسکن کارکنان ساکن در خانه‌های سازمانی را از حقوق ماهانه آنان کسر و به حساب خزانه‌داری کل‌ کشور باید واریز کنند.

ساز و کار تعویض پلاک وسایط نقلیه توسط نیروی انتظامی تعیین شد

بررسی بخش درآمدی بندهای (ز) و (ط) تبصره 10 ماده واحده لایحه بودجه آخرین بخشی بود که در سومین نوبت امروز بررسی و تعیین تکلیف شد. به موجب بند (ز) مصوب دولت مکلف است وجوه حاصل از جریمه های دریافتی موضوع قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی را تا مبلغ 2 هزار میلیارد ریال دریافت و نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نماید. به موجب بند (ط) نیز نمایندگان ساز و کار تعویض پلاک خودرو و موتور سیکلت توسط نیروی انتظامی را مشخص کردند.(اینجا بخوانید)

 

پایان سومین نوبت نشست علنی هشتم اسفند ماه

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که اداره سومین نشست امروز هشتم اسفندماه را به عهده داشت، رأس ساعت 9 و 8 دقیقه زنگ پایان نشست را به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی، فردا صبح دوشنبه 9 اسفندماه رأس ساعت 7 و 45 دقیقه با موضوع ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1401 برگزار می‌شود./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها