«فردا» گزارش می‌دهد

بیشترین و کمتر تذکر را کدام عضو کابینه گرفت؟

کد خبر: 1171410

برخی نگران بودند که همسویی قوا در امر نظارت مجلس بر دولت خللی وارد کند. اما چنین نشد و آمار موجود از تذکر و سوال و استیضاح‌ها نشان می‌دهد که اتفاقا مجلسی‌ها توجه ویژه ای به استفاده از این ابزارهای قانونی خود داشته‌اند.

بیشترین و کمتر تذکر را کدام عضو کابینه گرفت؟

گروه سیاست سایت فردا - وقتی دولت رئیسی روی کار آمد و برخی از کارشناسان و تحلیلگران بابت یکدستی قوا نگران شدند. نه اینکه مزایای این همسو و هم‌جهتی را نادیده بگیرند اما نگرانی‌هایی هم داشتند، مثلا اینکه در امر نظارت مجلس بر قوه مجریه خللی وارد شود. گزارش خانه ملت از تذکرات نمایندگان اما نشان می‌دهد که نگرانی‌های مورد اشاره کاملا بی‌مورد بوده است. 

بیان و پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات جامعه از طریق تذکر و سوال و استیصاح از ابزار نظارتی مجلس محسوب می‌شود تا از این طریق مسائل و مشکلات ور مسیر ظرفیت‌های قانونی حل و فصل شوند. نمایندگان مجلس نیز از این ابزار غفلت نکرده و به درستی کار خود را انجام داده‌اند. 

آنطور که خانه ملت گزارش کرده، نمایندگان مجلس در اجلاسیه دوم دور یازده از خرداد ماه ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱۴۳ تذکر کتبی خطاب به مسئولان را ثبت و در جلسات علنی مطرح کردند که رئیس جمهور بیشترین سهم را از تذکرات کتبی نمایندگان داشته و وزیر اطلاعات نیز با ۱۹ تذکر کمترین تذکر کتبی را از نمایندگان دریافت کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها