«فردا» گزارش می‌دهد

پیام جدید مذاکرات احیای برجام به بازار ارز

کد خبر: 1172731

فعالان بازار ارز، ابهام در روند مذاکرات وین را دلیل اصلی صعود قیمت دلار به کانال بالاتر می‌دانند.

پیام جدید مذاکرات احیای برجام به بازار ارز

گروه سیاست سایت فردا- وضعیت مذاکرات هسته‌ای خیلی معلوم نیست. آمریکایی‌ها آخرین پاسخ و نظرات ایران را غیرسازنده خوانده و سعی کرده‌اند که با انداختن توپ در زمین ایران از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. در این بین کارشناسان و تحلیلگران با اشاره به وضعیت و شرایط جهانی به خصوص تاثیرات جنگ اوکراین بر بحران انرژی در غرب باور دارند که شرایط به نفع ایران است و دیر یا زود طرف مقابل ناگزیر به توافق خواهد شد. 

در این بین اما با طولانی شدن روند مذاکرات و اخبار مثبت و منفی که منتشر می‌شود، شاهد نوسان در بازارها خاصه در بازار ارز هستیم. کارشناسان اقتصادی نیز بالا و پایین شدن قیمت‌ها در این بازار را ناشی از اخبار برجامی می‌دانند.

اکنون قیمت دلار در بازار وارد کانال 30 هزار تومانی شده و این درحالی است که چند هفته قبل و تحت تاثیر اخبار برجام در یک شیب نزولی تا کانال 27 هزار تومانی هم رسیده بود.

بنا به این گزارش، هر دلار آمریکا عصر دیروز با قیمت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز شنبه تقریبا ۲۹۰ تومان بالاتر بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها در دور اول هفته، قیمت دلار در حدود ۴۲۰ تومان افزایش قیمت داشت.

همانطور که گفته شد، کارشناسان معتقدند همان‌طور که چند هفته قبل، خوش‌بینی به جریان مذاکرات، دلار را به کانال ۲۷ هزار تومان نزدیک کرد، حالا هم طولانی شدن آن، دلار را به کانال‌های بالاتر پرانده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها