ورود کمیسیون انرژی به بررسی عدم استفاده از ظرفیت پالایشگاه های مقیاس کوچک

کد خبر: 1173367

عدم استفاده از طرفیت پالایشگاه های مقیاس کوچک در کمیسیون انرژی مجلس با حضور وزیر نفت بررسی خواهد شد.

ورود کمیسیون انرژی به بررسی عدم استفاده از ظرفیت پالایشگاه های مقیاس کوچک

عدم استفاده از طرفیت پالایشگاه های مقیاس کوچک در کمیسیون انرژی مجلس با حضور وزیر نفت بررسی خواهد شد.

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کشور حدود 45 پالایشگاه مقیاس کوچک وجود دارد که دولت می بایست از این ظرفیت ها استفاده کند زیرا این پالایشگاه های کوچک به راحتی می توانند نفت خام یا میعانات گازی را به فرآورده ها تبدیل کرده و صادرات این فرآورده ها راحت تر است.

وی افزود: اما متاسفانه وزارت نفت و زیر مجموعه های این وزارتخانه توجه خوبی به این پالایشگاه های کوچک ندارد و بیان می کنند که این پالایشگاه ها نمی توانند به درستی عمل کنند. از این رو بنده پیگیر این موضوع بودم و بعد از بازدیدهایی که از این پالایشگاه ها داشتم متوجه ظرفیت خوب این پالایشگاه ها در کشور شدم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از 45 پالایشگاه موجود در کشور شاید تعداد کمی از آن ها به خوبی عمل نکنند اما تعداد زیادی از این پالایشگاه ها به خوبی عمل می کنند. باید دولت از این ظرفیت ها استفاده کند زیرا این پالایشگاه ها می توانند وسیله خوبی هم برای دور زدن تحریم ها باشد.

بیگی نژاد تصریح کرد: همچنین باید این پالایشگاه های کوچک در کشور گسترش پیدا کنند و به این تعداد نباید بسنده کرد ولی وزارت نفت به این موارد هیچ توجه ای ندارد که به زودی وزیر به کمیسیون انرژی دعوت خواهد شد و درباره عدم استفاده از این ظرفیت به اعضای کمیسیون پاسخگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین گزارش نهایی این بازدیدها و تحقیقات انجام شده به کمیسیون انرژی مجلس ارائه خواهد شد و با ترک فعل های صورت گرفته شده برخورد خواهد شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها