سعید جلیلی: دشمنان تلاش می‌کنند که نقاط قوت کشور پوشانده شود

کد خبر: 1185368

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که امروز در دنیا ادعای ابر قدرتی دارند بر این امر معترف هستند که در برابر ملت ایران شکست فاحشی خوردند.

سعید جلیلی: دشمنان تلاش می‌کنند که نقاط قوت کشور پوشانده شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که امروز در دنیا ادعای ابر قدرتی دارند بر این امر معترف هستند که در برابر ملت ایران شکست فاحشی خوردند.

سعید جلیلی ظهر پنجشنبه در سلسله نشست‌های جهاد تبیین با موضوع «امید به آینده انقلاب؛ واقعی یا موهوم…؟» که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: قدرتی که امروز نظام ما توانسته است به آن دست یابد مرهون حوزه‌های علمیه است و تداوم آن نیز نیازمند مراقبت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان داشت: اگر در سالهای انقلاب اسلامی و همچنین دوران دفاع مقدس و در برابر تحریم‌هایی که دشمنان بر کشور اعمال کردند، موفقیتی حاصل شده این امر ناشی از قواعدی است که از طریق حوزه‌های علمیه به مردم آموزش و منتقل شده است.

جلیلی با بیان اینکه امروز دشمنان بر اینکه ایران یک ابرقدرت است اعتراف دارند افزود: دشمنان از این موضوع در هراس هستند و در همه این سال‌ها تلاش کردند تا فشار حداکثری را بر کشور وارد کنند.

وی افزود: دشمنان هزینه‌های سنگینی در راستای آسیب زدن به ملت ایران انجام داده اند؛ اما ملت ایران نیز با وجود همه سختی‌ها این فشارهای دشمنان را تحمل و نقشه‌های آنها را خنثی کرده اند.

مدعیان ابرقدرتی به شکست فاحش در برابر جمهوری اسلامی معترفند

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: کسانی که امروز در دنیا ادعای ابر قدرتی دارند بر این امر معترف هستند که در برابر ملت ایران شکست فاحشی خوردند.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز دشمنان به این نتیجه رسیدند که از طریق جنگ نظامی و سخت نمی‌توانند در برابر انقلاب اسلامی ایستادگی کنند افزود: همین دلیل دشمنان جنگ نرم، ترکیبی و شناختی را آغاز کردند و تلاش می‌کنند تا از طریق نرم‌افزارها به اهداف خود دست یافته و قدرتشان را اعمال کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در جنگ نرم باید سطح آگاهی خود را بالا ببریم افزود: در این راستا نیازمند اندیشه‌های حوزه‌های علمیه هستیم و همانگونه که حوزه‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبانی دینی و اسلامی را برای جامعه بازگو کردند و ایمان و خودباوری مردم را در برابر رژیم طاغوت ارتقا داده اند در این زمان نیز باید به نقش مهم خود توجه داشته باشند و ایفای نقش کنند.

ایران در بخش‌های مختلف تبدیل به یک ابرقدرت شده است

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ایران در بخش‌های مختلف تبدیل به یک ابرقدرت شده است اضافه کرد: امروز دیگر تحریم‌ها نمی‌تواند در این کشور اثرگذار باشد.

جلیلی عنوان کرد: در ژنو دو ما نیازمند سوختی بودیم که بتوانیم داروی یک میلیون بیمار ایرانی را بر پایه آن بسازیم که دشمنان در این زمینه شرط گذاشتند اما وقتی دیدیم این توقعات دشمن در این زمینه بیجاست اعلام کردیم که این سوخت را خودمان تولید می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در مذاکرات ژنو ۳ در سال ۸۹ وقتی وارد مذاکره شدیم که توانسته بودیم این سوخت را تولید کنیم افزود: این در حالی است که دشمنان اعلام می‌کردند که شما توانایی چنین کار را ندارید اما جوانان ایرانی توانستند با تلاش خود به این موفقیت دست یابند.

جلیلی ابراز داشت: نظام اسلامی دارای یک حرکت تمدن بر پایه اندیشه‌های اسلامی و قوی است و همه باید مراقبت کنند که در این مسیر آسیبی به آن وارد نشود و دشمنان نیز از همین حرکت تمدنی نظام هراس دارند و از هر طریقی تلاش می‌کنند تا این حرکت تمدنی را متوقف کنند.

دشمنان تلاش می‌کنند که نقاط قوت کشور پوشانده شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حوزه‌های علمیه می‌بایست در مقابل رفتار دشمنان وارد عرصه شد افزود: دشمنان تلاش می‌کنند که نقاط قوت کشور پوشانده شود و ملت ایران آگاهی لازم نسبت به دستاوردهای نظام نداشته باشند.

جلیلی با اشاره به طرح موضوع جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: به منظور جلوگیری از تحریف‌های دشمنان و کتمان حقیقت باید در عرصه جهاد تبیین ورود کرد و امروز جهاد تبیین یک فریضه است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: باید سوالاتی که امروز جوانان در ذهنشان نقش بسته است را به صورت عالمانه پاسخ داد و باید دید کجای کار کوتاهی شده است و برای جبران نواقص تلاش کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان داشت: دشمنان امروز تصور می‌کنند که با توهین و همچنین شایعه پراکنی و استفاده از سلاح سرد در خیابان‌ها توانایی تغییر در نظام جمهوری اسلامی را دارند.

وی ادامه داد: دشمنان که ادعای ابرقدرتی در جهان دارند امروز در خیابان‌های کشور دنبال چاقو کشی هستند و از این طریق می‌خواهند در امنیت کشور اخلال به وجود بیاورند.

جلیلی با اشاره به به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف بیان داشت: دشمنان در جنگ ترکیبی به دنبال آن هستند که با ایجاد شایعه پراکنی نسل جدید جوانان را از خود باوری دور کنند و مردم در این زمینه باید به نقشه‌های دشمن آگاه باشند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها