عضو فراکسیون انقلاب مجلس: چین شریک راهبردی ایران است

کد خبر: 1192066

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: چین شریک راهبردی ایران است لذا در برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین مطابق با راهبرد تعیین شده حرکت می‌کنیم.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس: چین شریک راهبردی ایران است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: چین شریک راهبردی ایران است لذا در برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین مطابق با راهبرد تعیین شده حرکت می‌کنیم.

فریدون عباسی در مورد همکاری‌های دو جانبه ایران و چین گفت: چین شریک راهبردی ایران است لذا در برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین مطابق با راهبرد تعیین شده حرکت می کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در سیاست‌های راهبردی روابط خارجی نباید شتاب زده عمل کنیم، بیان داشت: انعقاد قرارداد چین با کشورهای منطقه بر اساس راهبردهای اقتصادی چین است و در کوتاه مدت در راهبرد مشترک ایران و چین تاثیر گذار نخواهد بود.

عباسی با بیان اینکه چین در حوزه‌های متعدد اقتصادی، سیاسی و تجاری با ایران منافع مشترک دارد، گفت: معاون نخست وزیر چین در سفر به ایران و دیدار با معاون اول رییس جمهور تاکید داشت که اراده پکن برای توسعه روابط راهبردی با ایران هیچ گاه تغییر نمی‌کند و این کشور از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران حمایت می‌کند، این اظهارات نشان می‌دهد که چینی‌ها علاقمند به توسعه همکاری با جمهوری اسلامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: بهتر است که دولت و مجلس بیشتر به حل مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کنند و سرمایه‌های اجتماعی را حفظ کنند در این صورت سیاست هیچ کشوری نمی‌تواند بر مسائل داخلی ایران تاثیر بگذارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دشمن مبارزه چند وجهی را با ملت ایران آغاز کرده است، افزود: در ۴۳ سال گذشته دشمنان توطئه‌های متعددی را علیه ملت ایران اجرا کردند، غرب با استفاده از رسانه و نفوذ با تحریم‌های اقتصادی در پی ضربه زدن به منافع ملت ایران است، اما با هوشیاری و مقاومت مردم به جایی نخواهد رسید.

به گزارش ایرنا، هیأت بلندپایه ایرانی به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری امروز-سه شنبه- با هیأت عالی رتبه چین به ریاست «هو چون هوآ» معاون نخست وزیر این کشور در تهران با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.محور اصلی این گفت وگوها اجرایی شدن برنامه جامع همکاری های ۲۵ ساله ایران و چین است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها