مذاکرات کویت با عراق برای تعیین مرزهای دریایی ادامه دارد

کد خبر: 1193869

 وزیر امور خارجه کویت گفت که هماهنگی با عراق برای نهایی کردن تعیین مرزهای دریایی بین دو کشور ادامه دارد.

مذاکرات کویت با عراق برای تعیین مرزهای دریایی ادامه دارد

 وزیر امور خارجه کویت گفت که هماهنگی با عراق برای نهایی کردن تعیین مرزهای دریایی بین دو کشور ادامه دارد.

شیخ «سالم عبدالله الصباح» امروز (پنجشنبه) در حاشیه مراسم شروع پروژه توسعه خط اتصال برق کشورهای حاشیه خلیج فارس در گفت و گو با روزنامه القبس کویت گفت: ما اکنون در حال مذاکره با طرف عراقی هستیم و این مذاکرات به خوبی پیش می‌رود و ما در حال تلاش برای رسیدن به توافق نهایی برای تعیین مرزها در سریع‌ترین زمان هستیم.

وی تاکید کرد که مشخص شدن مرزها برای کویت و همچنین عراق یک مساله بسیار مهم است.

شیخ «احمد نواف الاحمد الصباح» نخست وزیر کویت سه شنبه گذشته خواستار پایان دادن به مسائل باقی مانده با عراق و تکمیل تعیین مرزهای دریایی بین دو کشور شد تا فرصت برای کسانی که می‌خواهند روابط دوجانبه را تضعیف کنند از بین برود.

نواف در سخنرانی خود در کنفرانس بغداد ۲ که در اردن برگزار شد، افزود: کشورهای عربی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جایگاه و اهمیت عراق در منطقه و جهان آگاه هستند و اینکه تلاش می‌کند نقش مؤثر خود را آزادانه و بدون هیچ گونه تاثیر خارجی ایفا کند.

وی تاکید کرد: کویت با درک اهمیت این کشور و بر این اساس که امنیت و ثبات دو کشور و منطقه جدایی ناپذیر است، به دنبال حمایت از عراق در همه زمینه‌ها است.

از زمان پایان حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۱، سازمان ملل متحد نقش میانجی اصلی را در روابط دو کشور ایفا نمود و در سال ۱۹۹۳ مرزهای زمینی بین آن‌ها را مشخص کرد اما مرزهای دریایی را مشخص نکرد.

موضوع تعیین مرزهای دریایی در شرایطی که عراق از دسترسی محدود به دریا رنج می‌برد زیرا خط ساحلی آن تنها ۵۸ کیلومتر است برای هر دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها