لات‌های باکینگهام!

کد خبر: 1197033

پس از ماجرای تحقیر نژادپرستانه همسر پرنس هری که جنجالی رسانه‌ای علیه دربار ملکه انگلیس را ایجاد کرد و پس از آنکه هری و همسرش مگان تصمیم گرفتند از خاندان سلطنتی و عناوین سلطنتی جدا شوند، حالا خاندان سلطنتی انگلیس باز با حاشیه‌ای دیگر روبه‌رو شدند.

لات‌های باکینگهام!

پس از ماجرای تحقیر نژادپرستانه همسر پرنس هری که جنجالی رسانه‌ای علیه دربار ملکه انگلیس را ایجاد کرد و پس از آنکه هری و همسرش مگان تصمیم گرفتند از خاندان سلطنتی و عناوین سلطنتی جدا شوند، حالا خاندان سلطنتی انگلیس باز با حاشیه‌ای دیگر روبه‌رو شدند؛ حاشیه‌ای که نشان می‌دهد برخلاف قاب‌های شیک و رسمی از این خاندان، پشت صحنه روابط همانند همان سرزنش‌های هری به خاطر ازدواج با یک فرد معمولی! و البته غیرسفید پوست، نه تنها شیک نیست، بلکه بسیار هم مبتذل است.

افشای ماجرای زد و خورد فیزیکی دو شاهزاده انگلیسی، جدید‌ترین حاشیه‌سازی خاندان سلطنتی انگلیس است. این بار اما موضوع تفاوتی با دفعات قبلی دارد و آن اینکه حالا یکی از این دو شاهزاده، ولیعهد بریتانیاست.

روزنامه انگلیسی گاردین دو روز پیش گزارشی از کتاب خاطرات شاهزاده هری پسر کوچک شاه انگلیس منتشر کرد که نکته‌ای از آن مورد توجه رسانه‌‌ها قرار گرفت؛ زد و خورد فیزیکی ویلیام و هری!

این کتاب قرار است هفته آینده به صورت عمومی منتشر شود، اما گاردین گفته که به نسخه‌ای از آن دسترسی پیدا کرده است. مطابق این گزارش، هری در بخشی از کتابش خبر داده که شاهزاده ویلیام برادر بزرگ‌ترش و ولی‌عهد کنونی انگلیس او را کتک زده است.

به نوشته این کتاب، در سال ۲۰۱۹ ویلیام با هری در یکی از اقامتگاه‌‌ها در لندن بر سر ازدواج هری با «مگان مارکل‌» با هم جر و بحث شدیدی کردند و کار به برخورد فیزیکی و کتک کاری هم کشیده است. هری نوشته ویلیام که به شدت از ازدواج برادر کوچک‌ترش با مگان مارکل خشمگین بود، مارکل را با این الفاظ توصیف کرده بود: «پر اشکال، بی‌ادب، غیرقابل تحمل. »

این توصیف باعث شده که هری از همسر امریکایی و دو رگه‌اش دفاع کند و به شاهزاده ویلیام بگوید که این حرف‌‌ها «تکرار طوطی وار روایت رسانه‌ها» از مگان مارکل است. در کتاب هری آمده است که به دنبال این اظهارنظر هری، ویلیام «یقه مرا گرفت، گردنبندم را پاره کرد... و مرا به زمین کوبید».

به گفته او، این کتک کاری منجر به زخمی شدن پشتش شد اما برادرش مدتی بعد از این درگیری فیزیکی ناراحت شد و با لحنی عذر‌خواهانه گفت که هدف او کمک کردن به برادر کوچکش بوده است. ویلیام همچنین همزمان از هری خواست درباره این کتک کاری به همسرش مگان مارکل چیزی نگوید.

به روایت کتاب هری، بعد از کتک کاری منجر به زخمی شدن او، ویلیام از برادرش خواست که شبیه به دعواهای دوران بچگی‌شان، به وی حمله کند اما هری این کار را نکرد.

از سویی هری به مگان در مورد این دعوای فیزیکی چیزی نگفته، اما چندی بعد مگان متوجه زخم بدن هری شده و در نتیجه در جریان این زد و خورد قرار گرفته است.

ازدواج یک عضو خانواده سلطنتی با مگان مارکل از ابتدا مورد انتقاد رسانه‌های نژادپرست انگلیس بود. تا حدی که مخالفت‌‌ها و طعنه و کنایه‌‌ها به داخل دربار سلطنتی بریتانیا هم کشیده شده بود و مگان در یک مصاحبه تلویزیونی در مورد آن و حتی نگرانی خانواده سلطنتی از رنگ پوست فرزندشان گلایه کرده بود. در نهایت هم مگان و هری از خانواده سلطنتی جدا شدند و زندگی شخصی خودشان را پی گرفتند. مگان مارکل به دلیل داشتن سابقه یک بار ازدواج و به دلیل دورگه بودن از مادری سیاهپوست و پدری سفیدپوست و رنگ غیر سفید پوستش عروس دلخواه نژادپرست‌های انگلیسی نبود.

جالب آنکه خود هری هم صرف نظر از همسرش، در برابر سایر نژاد‌ها همین نگاه را دارد. او پیش‌تر از این‌ها اعتراف کرده بود که در زمان مأموریت افغانستان که خلبان بالگرد بوده، در شش عملیات شرکت کرده و 25 نفر را کشته است. نگاه او به این کشتار این است که «به این آمار مفتخر نیستم، ولی شرمسار نیز نیستم. به آنها به چشم مردم نگاه نمی‌کردم، بلکه مانند مهره شطرنج بودند که بیرون انداخته شدند. »

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها