ورود وزارت کشور در جهت امنیت اخلاقی سواحل شمال

کد خبر: 1213547

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در ساری گفت: مطالبه مردم در سواحل آزادسازی‌شده ایجاد امنیت جانی و… است و در این زمینه هوشمندسازی سواحل در دستور کار قرار دارد.

 ورود وزارت کشور در جهت امنیت اخلاقی سواحل شمال

 محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی در جلسه راهبردی سواحل شمال در ساری با اشاره به هوشمند‌سازی سواحل برای کاهش شمار غریق در سواحل اظهار داشت: این مسئله به‌عنوان کارویژه در دستور کار قرار گرفته است و در سال گذشته نیز بخش‌هایی از اقدامات اولیه انجام شد.

وی خدمات‌رسانی مطلوب در سواحل را از مهم‌ترین رویکردها دانست و با تأکید بر اینکه مسئله سلامت و امنیت روانی خانواده‌ها در سواحل در دستور کار قرار دارد و به‌منظور حفظ حریم حجاب و عفاف اقداماتی انجام می‌شود تصریح کرد: در فصل گردشگری استان‌های شمالی، قرار داریم و امیدواریم همگان بتوانند از موهبت الهی در سواحل، بهره مناسبی داشته باشند.

رئیس سازمان امور اجتماعی همچنین بر لزوم جانمایی امکانات برای بهره‌گیری مردم و خانواده‌ها در سواحل آزادشده تأکید کرد و با بیان اینکه عده محدودی درصدد مخدوش‌سازی فضا در سواحل هستند افزود: باید محیط امن اجتماعی را در سواحل ایجاد کنیم که مستلزم برنامه گسترده و جامع است.

رئیس سازمان امور اجتماعی ساماندهی سواحل را مستلزم تأمین امکانات دانست و گفت: دولت با آزادسازی سواحل به‌دنبال دسترسی راحت مردم به سواحل است ‌و ساماندهی ساحل و مدیریت راهبردی و فرهنگی آن برنامه ویژه ماست.

عباسی به سوءاستفاده جریانات اغتشاشگر در آلودگی فضای اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: مردم نگران تأمین امنیت اخلاقی در سواحل هستند و با تمام توان در این زمینه ورود خواهیم داشت و با توجه به اینکه بی‌حجابی در سواحل و کشف حجاب حرام شرعی است لازم است تأمین امنیت روانی خانواده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان امور سواحل در ادامه ساماندهی سازمان عمران سواحل را بخشی از اقدامات اثربخش عنوان کرد و با بیان اینکه سازمان عمران سواحل در دولت دهم تصویب شد ولی پس از دولت دهم ابلاغ و اجرای آن متوقف شد خاطرنشان کرد: مقدمات تشکیل سازمان عمران سواحل توسط رئیس جمهور فراهم شد تا همه دستگاه‌های اجرایی حوزه ساحل با عمل به وظایف نقش‌آفرین باشند.

عباسی مدیریت جامع و واحدی در حوزه سواحل را ضروری بیان کرد و گفت: حوزه سواحل، استانداران ساحل‌نشین و وزارت کشور مسائل استان‌های شمالی را پیگیری می‌کنند.

به‌دستور رئیس جمهور‌ در روزهای پایانی 1400 بخش عمده سواحل شمالی آزادسازی شد اما نبود متولی واحد بهره‌گیری از سواحل را به چالش تبدیل کرده است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها