عملکرد وزیر صمت زیر ذره بین نمایندگان مجلس

کد خبر: 1217144

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نقش وزارت صمت را رونق تولید ممتاز دانست و گفت: اگر وزارت صمت در ادامه راه مشکلات و موانع بیشتری را از پیش روی تولید کننده بردارد، در این حوزه تاثیرگذارتر خواهد بود.

عملکرد وزیر صمت زیر ذره بین نمایندگان مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نقش وزارت صمت را رونق تولید ممتاز دانست و گفت: اگر وزارت صمت در ادامه راه مشکلات و موانع بیشتری را از پیش روی تولید کننده بردارد، در این حوزه تاثیرگذارتر خواهد بود.

محمد خدابخشی با اشاره به شعار سال مهار تورم و رشد تولید، گفت: انتظار می‌رود تیم اقتصادی دولت از جمله وزیر صمت در مدیریت بهینه نقدینگی تلاش کنند. قطعا مهار تورم، یکی از راهکارهای مناسب مدیریت بهینه نقدینگی است و باید تلاش کرد تا این نقدینگی به بازارهای هدف هدایت شود.

وی در ادامه با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه که دولت را مکلف به اجرای طرح‌های مورد نظر به‌صورت «بی اوتی » (BoT) کرده، افزود: این طرح‌ها هر کدام یک مگاپروژه هستند که نیاز به اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان دارند که با هدایت نقدینگی به این سمت می‌تواند علاوه بر اجرای پروژه و رفع نیاز طرح‌ها، برای مهار تورم نیز قدم‌های مثبتی برداشت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در صورت عدم مدیریت نقدینگی بازارهای مسکن، خودرو، ارز و سکه متشنج خواهد شد، خاطرنشان کرد: رونق تولید وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و انتظارمان از وزارتخانه، رفع مشکلات حوزه تولید در نقاط کمتر برخوردار است.

خدابخشی، نبود زمین و زیر ساخت‌ها را از مشکلات تولید دانست و یادآور شد: با نگاه منصفانه به همه شهرک‌های صنعتی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم، توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و توسعه متوازن را در همه شهرها ایجاد کنند که در این زمینه وزارت صمت اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی از دیگر مشکلات را تامین سرمایه برای صنایع و طرح‌های در حال اجرا عنوان کرد و افزود: باید سرمایه در گردش در اختیار تولید کننده قرار گیرد تا رونق تولید صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: هدف‌مان در مجلس و دولت حمایت از مردم و تولید کنندگان است اما در مقابل مردم نیز با حمایت از تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی به تولید کننده کمک کنند، علاوه بر آن، تولیدکننده نیز با افزایش کیفیت حمایت از مصرف کننده را مدنظر قرار دهد.

خدابخشی همچنین نقش وزارت صمت را رونق تولید ممتاز دانست و گفت: اگر وزارت صمت در ادامه راه مشکلات و موانع بیشتری را از پیش روی تولید کننده بردارد، تاثیرگذارتر خواهد بود./ایرنا

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

راه حل مشکلات حوزه صنعت اصلاح سیاست‌هاست نه تغییر در مدیریت

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: با تغییر  مدیریتی در وزارت صمت مشکلات این وزراتخانه حل نمی شود بلکه باید در سیاست ها تجدید نظر کنیم تا امور سامان یابد.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: مشکلات حوزه خودرو در کشور از زنجیره سیاست های به هم پیوسته تشکیل شده و مربوط به مدیریت فرد نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: سیاست هایی در کشور وجود دارد که در زنجیره های تولید اثرگذار است که مجموعه این سیاست ها منجر به بروز مشکلاتی شده است که از آنها غافلیم.

وی یکی از این سیاست گذاری ها را قیمت گذاری کالاهای پایه‌ای فولاد و محصولات معدنی در بورس بر مبنای قیمت های جهانی دانست و گفت: این کار بر صنایع پایین دستی از جمله خودرو اثر می گذارد؛ بنابراین باید در این زمینه با قانونگذاری و تدوین آیین نامه های جدید، رفع مشکلات پیگیری شود.

در دوره فاطمی امین تولید خودرو سه برابر افزایش پیدا کرده است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد:بیش از آنکه مشکلات حوزه خودرو به فرد مربوط شود، به سیاستها و ساختارهای گذشته بر می‌گردد؛ البته باید به این نکته توجه کنیم که در دوره فاطمی امین تولید خودرو در کشور سه برابر افزایش پیدا کرده است.

نقدعلی یادآورشد: در اواخر دوره دولت روحانی حدود ۱۳۴ هزار خودرو در پارکینگ ها بود که تخلیه شدند، اما در کاهش قیمت خودرو تاثیری نداشت.

وی با اشاره به مصوبه مجلس برای واردات خودروهای کارکرده گفت: مجلس موافق واردات خودرو کارکرده است اما این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد.

وی افزود: باید در کوتاه مدت در بحث واردات خودرو تجدید نظر کنیم تا بازار سامان یافته و فضای موجود ترمیم شود.

کارگروهی برای ریشه یابی مشکلات افزایش قیمت خوردو تشکیل شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: در بحث استیضاح وزیر صمت، مجلس باید توضیحات فاطمی امین را بشنود و کارگروهی برای ریشه یابی مشکلات افزایش قیمت خوردو تشکیل شود زیرا با تغییر اشخاص در وزرات صمت، مشکلات صنعت خودرو حل نمی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس:بعد از بیانات رهبر انقلاب در مورد همدلی قوا، با استیضاح وزیر صمت مخالفم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از بیانات رهبر انقلاب در مورد هم افزایی و همدلی قوای سه‌گانه با استیضاح وزیر صمت مخالف هستم نباید استیضاح کنندگان به سمت و سوی حرکت کنند که خواست دشمنان است.

احمد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: بیانات رهبر انقلاب در خطبه نماز عید فطر برای همه دستگاهها حجت است که فرمودند قوای سه گانه باید در راستای همدلی و هم افزایی حرکت کنند؛ این جمله باید نصب العین همه دستگاهها و قوای سه گانه باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح استیضاح وزیر صمت اضافه کرد: قطعا ایراداتی در حوزه صنعت و معدن کشور وجود دارد که دولت و مجلس می توانند با همکاری و تعامل این مسائل را حل کنند.

نماینده مردم پارسیان با بیان اینکه هنوز شش ماه از استیضاح وزیر صمت نگذشته است، گفت: فاطمی امین چند ماه پیش در صحن علنی مجلس حضور یافت و توانست رای اعتماد دوباره مجلس را بدست آورد و برنامه های خود برای حل مشکلات این حوزه مطرح کرد باید فرصتی به وی داده شود تا برنامه های خود را عملیاتی کند.

جباری اظهار داشت: عمده مشکلات حوزه صمت به دلیل افزایش قیمت خودرو در کشور است که می توان با ساماندهی این بخش از تولید کننده و مصرف کننده حمایت کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: بعد از بیانات رهبر انقلاب در مورد هم افزایی و همدلی قوای سه گانه با استیضاح وزیر صمت مخالف هستم نباید استیضاح کنندگان به سمت و سوی حرکت کنند که خواست دشمنان است و باید با تعامل نه تقابل به دنبال حل مشکلات قدم بردارند.

نماینده مردم پارسیان اضافه کرد: مشکلات حوزه خودرو مشکل فرد نیست و گذاشتن سرپرست هم دردی را دوا نمی کند باید به وزیر اختیارات بیشتری داده شود تا این مشکلات صنعت خودرو حل شود.

وی با بیان اینکه راه حل مشکلات حوزه صمت، استیضاح وزیر نیست افزود: وزیر صمت باید در جلسه‌ای با حضور استیضاح کنندگان خواسته آنها را بررسی کند و برای رفع مشکلات به صورت همدلی اقدام کنند.

فاطمی امین از وزیران کاربلد دولت است/نباید افزایش قیمت خودرو را به گردن وزیر انداخت

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با دفاع از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش‌های مختلف گفت: فاطمی‌امین از وزیران کاربلد دولت سیزدهم بوده که در حوزه فعالیت‌های این وزارتخانه یک کارشناس متخصص و خبره است.

امانقلیچ شادمهر در گفت و گو با خبرنگار حوزه پارلمانی ایرنا گفت: فاطمی‌امین در مدت فعالیت خود به‌عنوان وزیر صمت اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف این وزارتخانه از جمله در بخش صنعت انجام داده که قابل کتمان نیست.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل موافقان استیضاح وزیر صمت بالا رفتن قیمت خودرو است، افزود: به اعتقاد بنده، برای کاهش قیمت خودرو بایستی ضمن افزایش تولید آن در داخل، نسبت به افزایش واردات انواع خودرو اقدام شود که بخش دوم نیاز به هماهنگی بیشتر بین قوا دارد.

شادمهر با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید سعید فطر امسال عنوان کرد: در هماهنگی و همراهی بیشتر قوا با یکدیگر می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه از جمله مباحث مربوط به قیمت بالای خودرو در بازار را برطرف کرد.

وی با یادآوری تصویب کلیات لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ مربوط به اسقاط خودرو در جلسه ۱۹ مهر سال قبل با رای موافق ۱۹۹ نماینده مجلس، خاطرنشان کرد: این مصوبه که می‌توانست کمک بزرگی به نوسازی خودروهای داخلی و افزایش تولید آن نماید، می‌بینیم براحتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام رد می‌شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: نوسانات قیمت خودرو و افزایش بی‌رویه و غیر قابل توجیه قیمت آن با عدم ورود دولت در این صنعت و گروه‌های موازی موجود قابل رفع است.

شادمهر با بیان اینکه یقین دارم وزیر صمت نیز با افزایش قیمت خودروها در بازار موافق نیست، تاکید کرد: اگر همه مسوولان در بحث خودرو یک حرف واحد بزنند و به وزیر صمت اختیار تام بدهند، قیمت خودرو در بازار نزولی و مشکل افزایش بی رویه قیمت آن رفع خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که همکارانش با نگاه مثبت به عملکرد خوب فاطمی امین در همه بخش‌های حوزه فعالیت نه فقط مبحث مربوط به افزایش خودرو، زمینه را برای ادامه فعالیت وزیر صمت در دولت فراهم کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها