گفتگوی «فردا» با احمد سالک

دولت رئیسی ادامه هیچ دولتی نیست| ابتکارات ویژه مختص به خود را دارد

کد خبر: 1229351

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ایرادات و اشکالاتی را در کار دولت سیزدهم می بینیم مثل این موضوع که دولت باید مسئله مسکن را حل کند اما این باعث نمی شود که ما نقاط قوت دولت را نادیده بگیریم یا ساده از کنار آن نقاط قوت بگذریم.

دولت رئیسی ادامه هیچ دولتی نیست| ابتکارات ویژه مختص به خود را دارد

گروه سیاسی فردا: دولت سیزدهم وارد سومین سال مسئولیت خود شد. از همان ابتدا به ویژه بعد از مشخص شدن ترکیب کابینه، منتقدان بر این باور بودند که این دولت ادامه همان دولت احمدی نژاد است. حال پس از 2 سال می توان قضاوت بهتری درباره شباهت ها و تفاوت های این 2 دولت داشت.

احمد سالک در گفتگو با خبرنگار فردا درباره شباهت ها و تفاوت های این دولت با دولت نهم و دهم گفت: دولت سیزدهم به دلایل مختلف با دولت های قبل خود تفاوت دارد و ادامه هیچ دولتی نیست چون ابتکارات ویژه مختص به خود را دارد. ویژگی نخست دولت سیزدهم، تنظیم سیاست خارجی و دیپلماسی سیاسی برای ارتباط بهتر با دیگر کشورها به ویژه همسایگان و کشورهای همسو است.

وی نوع رویکرد دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی را بسیار موفق خواند و افزود: از مصادیق موفقیت در این حوزه را می توان در عضویت به شانگهای، ارتقای همکاری با چین و از سرگیری روابط با عربستان مشاهده کرد. عربستان سعودی وقتی در سوریه، یمن و عراق شکست و آمریکا نیز منطقه را ترک کرد، بالاخره به این جمع بندی رسید که بقا و منافعش در عادی سازی روابط با تهران است، به همین منظور نیز پیش قدم شد.

این فعال سیاسی با اشاره به آثار و نتایج اخیر دیپلماسی دولت سیزدهم در حوزه های مختلف، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با سلطان عمان نیز فرمودند «این دیپلماسی دولت است». معتقدم نگاه و رویکرد این دولت در حوزه دیپلماسی با همه دولت های قبل خود به ویژه دولت آقای روحانی تفاوت دارد چراکه براساس عزت، حکمت و مصلحت عمل می کند و پیش می رود.

وی با اشاره به گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم افزود: دولت در حوزه اقتصادی نیز دستاوردهایی داشت. این دولت بدون آنکه ریالی از بانک مرکزی استقراض کند در 2 سال اخیر بدهی های دولت گذشته را پرداخت کرد. این اتفاق مهمی در حوزه اقتصادی است چراکه استقراض از بانک مرکزی مساوی با افزایش نرخ تورم است.

سالک با اشاره به ولایتمداری دولت سیزدهم اظهار کرد: بنی صدر نگاهش این بود که «2 قدرت در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد یکی من هستیم یکی امام» اما یک کشور نمی تواند 2 قدرت داشته باشد. دولت موقت، بنی صدر و حتی احمدی نژاد می گفتند «ما نیز یک قدرت هستیم» در صورتی که ولایتمداری این نیست.

وی افزود: دولت سیزدهم بر این باور است که پایه و محور حاکمیت دینی و نظام جمهوری اسلامی ایران ولایت است. در طول انقلاب شاهد بودیم هر چقدر دولت ولایتمداری بالاتری داشته باشد، آثار و برکات این ویژگی در اقداماتش بیشتر نمایان شده است بنابراین این دولت امتیازات فوق العاده ای در حوزه ولایتمداری دارد.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به مشکلات بر زمین مانده از دولت های قبل گفت: البته ما ایرادات و اشکالاتی را در کار دولت سیزدهم می بینیم مثل این موضوع که دولت باید مسئله مسکن را حل کند اما این باعث نمی شود که ما نقاط قوت دولت را نادیده بگیریم یا ساده از کنار آن نقاط قوت بگذریم.

سالک یادآور شد: امروز آقای رئیسی با حضور در سطح بین المللی اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشته است نمونه اش را شاهد بودیم که ماکرون اجازه نداد اجلاس سالانه منافقین در پاریس برگزار شود، آمریکایی ها حمایت خود را از منافقین برداشتند، آلبانی بعد از اقدامات خرابکارانه منافقین به این نتیجه رسید که منافقین خطر هستند بنابراین به پایگاه آنها حمله کرد و تشکیلات شان را از بین برد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها