واکنش حسینی به برگزاری آزمون کانون وکلا /جلوی قانون‌شکنان می‌ایستیم

کد خبر: 1233908

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: کانون وکلا به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کند که این کار تفسیر به رأی است و جلوی قانون‌شکنان می‌ایستیم.

واکنش حسینی به برگزاری آزمون کانون وکلا /جلوی قانون‌شکنان می‌ایستیم

سید شمس‌الدین حسینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، گفت: در سال‌های اخیر رشد اقتصادی ما پایین بوده و به همین دلیل در تمام این سال‌ها، شعار سال درباره موضوع تولید بوده است.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کمیسیون ویژه جهش تولید زمانی که به موضوع رسیدگی کردیم، متوجه شدیم دو مانع بر سر راه تولید وجود دارد که یکی از آنها فضای نامناسب کسب و کار و دیگری شیوه‌های ناکارآمد تأمین مالی است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس تصریح کرد: درباره فضای کسب و کار دو قانون به تصویب رساندیم که یکی از آنها اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و دیگری قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود. این دو قانون در بسیاری از موارد اثرات مثبتی را بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: باید از اینجا به قانون‌شکنی نهادهایی مانند کانون وکلا و عدم همکاری مرکز وکلا اشاره کنم که در بسیاری از مواقع قانون را می‌شکنند و در مقابل آن می‌ایستند. برخلاف آنچه ما مشخص کردیم، آنان به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کنند که این موضوع را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز، به اساسنامه این نهادها ورود و از آنها سلب صلاحیت می‌کنیم تا در مقابل قانون و منافع مردم برای منافع خود نایستند.

حسینی تصریح کرد: کمیسیون ویژه جهش تولید در این خصوص نشستی را برگزار می‌کند، چرا که برگزاری آزمون‌ها غیرقانونی و تفسیر به رأی است و باید با آن مقابله شود. نباید اجازه دهیم قانون توسط عده‌ای قانون‌دانِ قانون‌شکن شکسته شود. نمی‌گذاریم حق جوانان این مملکت ضایع شود.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها