موسی غضنفرآبادی در گفتگو با فردا مطرح کرد؛

از پاسخ به منتقدان لایحه حجاب تا ارتقا بازدارندگی

کد خبر: 1236836

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: نشاءالله لایحه عفاف و حجاب تصویب می شود و آن بازدارندگی لازم را خواهد داشت.

از پاسخ به منتقدان لایحه حجاب تا ارتقا بازدارندگی

گروه سیاسی فردا: از این هفته رسیدگی به جزئیات لایحه عفاف حجاب در دستورکار صحن علنی مجلس قرار می گیرد اما این لایحه از دو جریان اصلاح طلبی و اپوزیسیون و جریان سوپرانقلابی مورد نقد قرار می گیرد.

موسی غضنفرآبادی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره جامعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: برخی انتقاد می کردند که هم اکنون قانون داریم و تبصره 638 قانون مجازات اسلامی کفایت می کند. اگر همین قانون اجرا شود ما دیگر نیازی به وضع قانون جدید نداریم. به این گروه از منتقدان عرض می کنم که حتما نیاز به وضع قانون جدید داریم و اگر بنا بود تبصره 638 قانون مجازات اسلامی کافی باشد قطعا وضع به اینجا نمی رسید.

وی افزود: البته شیوه برخورد با هنجارشکنی را لایحه عفاف و حجاب عوض کرد. در گذشته نیروی انتظامی موظف بود در هر جایی با این مسئله مقابله کند، حالا با تصویب لایحه عفاف  و حجاب، نحوه نظارت وسیع تر شده است، با کسانی که در خودرو مرتکب تخلف شوند یک نوع برخورد می شود، کسانی که در بحث عفاف و حجاب با بدپوششی، برهنگی و نیمه برهنگی هنجارشکنی کنند و مرتکب جرم شوند، شیوه برخورد و رسیدگی متفاوت است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوق مجلس یادآور شد: برخی انتقاد می کنند که لایحه عفاف و حجاب دست ضابطین را می بندد، در حالیکه این طور نیست. دامنه ضابطین براساس این لایحه افزایش پیدا کرده است به عنوان مثال در موضوع برهنگی و نیمه برهنگی هر فردی می تواند اقدام کند، البته باید یک دوره آموزشی کوتاه را زیرنظر پلیس بگذرانند و بعد در این زمینه با پلیس همکاری کنند. انتقاد دیگر آن است که با تصویب این قانون پلیس تبدیل به یک عکاس می شود در صورتی که این اصطلاح خوبی نیست. امروز اکثر کشورها در حوزه نظارت اجتماعی از ابزار روز استفاده می کنند. پلیس براساس این لایحه از ابزارهای پیشرفته روز برای شناسایی مجرمان استفاده می کند.

وی افزود: لایحه عفاف و حجاب در حوزه ارتقای نظارت بر تولید و فروش البسه نیز ورود کرده است تا از ترویج لباس های مغایر عفاف و حجاب جلوگیری شود، در عین حال موضوع طراحی لباس های مناسب مورد تشویق و حمایت قرار گرفته است. نکته مثبت دیگر لایحه عفاف و حجاب دسته بندی جرائم در این حوزه است که برای جرائم سنگین مثل اقدامات سازمان یافته و برخورد با متخلفانی که شهرت و تأثیرگذاری اجتماعی دارند، مجازات بازدارنده تعریف شده است.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: برای سازندگان فیلم ها، کارکنان و همه افرادی که صاحب مشاغل هستند، تکالیفی در لایحه عفاف و حجاب آورده شده است. شرح وظایفی برای دستگاه های اجرایی ناظر بر فضاهای تفریحی و گردشگری تعریف شده است. در مجموع لایحه عفاف و حجاب را قوی و مورد نیاز جامعه امروز می دانیم و معتقدیم بازدارندگی خاصی دارد. حتما و حتما این لایحه می تواند بسیار در پیشگیری از جرم و تخلف در حوزه بی حیایی، بی عفتی و بدپوششی موثر واقع شود.

وی ادامه داد: ما نظر خیلی از متخصصان را در بحث مجازات ها و مباحث فرهنگی اخذ کردیم و امروز این لایحه تقدیم مجلس شد و از فردا مورد رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت. مردم بدانند برخی نقدها که از دلسوزی به لایحه عفاف و حجاب مطرح می شود، به علت آن است که گویندگان خوب این لایحه را مطالعه نکردند. ما حرف های انسان های دلسوز را باور داریم اما کسانی که بخواهند از این حرف ها سوءاستفاده کنند تا روند رسیدگی به این لایحه معطل بماند باور نداریم.

غضنفرآبادی با بیان اینکه باید مراقبت کرد تحت تأثیر القائات و حرف های شکبه های معاند، ضداسلامی، ضدانسانی و ضد ایرانی قرار نگیریم، بیان کرد: انشاءالله لایحه عفاف و حجاب تصویب می شود و آن بازدارندگی لازم را خواهد داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها