سهیم‌کردن مردم در اقتصاد هسته‌ای با مشارکت بورس

کد خبر: 1238773

به منظور همکاری بیشتر بورس تهران و این سازمان و همچنین سهیم کردن مردم در اقتصاد هسته‌ای، کارگروه تخصصی بورس تهران و سازمان انرژی اتمی ایران تشکیل می‌شود.

سهیم‌کردن مردم در اقتصاد هسته‌ای با مشارکت بورس

به گزارش بورس تهران، دیروز محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به همراه هیئتی از معاونان آن سازمان از محل بورس تهران و تالار معاملات بازدید کرد و با اشاره به ظرفیت‌های زیاد بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه باید بتواند در ابعاد واقعی خودش ظهور و اعتماد مردم را جلب کند. وی ادامه داد: همچنین باید تلاش کرد با جلوگیری از هیجان‌زدگی و حفظ تعادل و ثبات، بازار سرمایه‌ای پویا داشته باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی، اقتصاد هسته‌ای را بسیار شکوفا دانست و تصریح کرد: در این مقطع زمانی در سازمان انرژی اتمی، مبنا را بر استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه گذاشتیم، زیرا اقتصاد‌های شکوفا در جهان از فرصت‌های بازار سرمایه بهره می‌برند. ما قصد داریم در افق ۲۰ساله ۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنیم و همه زیرفصل‌های صنعت هسته‌ای دارای بازدهی و ارزش افزوده است. وی گفت: ما به این موضوع به صورت تصمیم راهبردی معتقدیم و مقدمات آن را فراهم کرده‌ایم تا شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی هسته‌ای وارد بورس شوند. همچنین در بعد دیگر برای ایجاد پروژه‌ها از تأمین مالی بازار سرمایه استفاده می‌کنیم. این شرکت‌ها طراحی و تأسیس شده است و در قالب «شرکت پروژه» سازماندهی شده از بازار سرمایه تأمین مالی می‌شوند. وی افزود: متقاضیان صنعت هسته‌ای هم تقاضای سرمایه‌گذاری مشترک در داخل و هم خارج را دارند و تولیدات و محصولاتی داریم که صادراتی هستند. اسلامی افزود: این شرکت‌ها به لحاظ اندازه و ظرفیت رشد کرده‌اند و کار‌هایی در تراز بین‌المللی انجام می‌دهند و با فعالیت خودشان قادر خواهند بود با ارزش‌آفرینی در بورس مطرح باشند و مردم بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند. وی افزود: ما به بازار سرمایه معتقدیم و مقدمات را برای شروع فراهم کرده‌ایم. همچنین در حال تنظیم زمان آغاز فعالیت هستیم تا بتوانیم شروع خوبی داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهور به مردمی‌سازی اقتصاد هسته‌ای تأکید کرد و گفت: مهم این است که مردم بدانند برنامه هسته‌ای جنبه‌های موفق اقتصادی دارد و سیاست «در‌های باز» را برای مردم مبنا قرار دادیم تا حس نزدیکی بیشتری نسبت به برنامه هسته‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: شبکه‌سازی شرکت‌ها و مؤسسات سرمایه‌گذار در صنعت هسته‌ای که به لحاظ فنی رتبه‌بندی می‌شوند با ایجاد اعتماد دوطرفه، می‌توانند در بخش‌های مجاز هسته‌ای حضور داشته باشند و از منافع و ارزش افزوده آن بهره‌مند شوند. رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: ورود صنعت هسته‌ای در بازار سرمایه و شبکه‌سازی شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند این صنعت را هر چه بیشتر مردمی کند.

در این بازدید محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران ضمن توضیح فرایند‌های مالی و پذیرش شرکت‌ها در بورس تهران گفت: بورس تهران رویکرد جدیدی را با حمایت سازمان بورس در پیش گرفته است و در یک سال گذشته دنبال ورود صنایع جدید مانند شرکت‌های اقتصاد دیجیتال‌محور بوده است.

منبع: روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها