رویترز: 80 درصد استارت آپ‌های اسرائیل در صدد مهاجرت به آمریکا هستند

کد خبر: 1239441

80 درصد شرکت‌های استارت آپی اسرائیل درصدد خروج از این رژیم و ثبت شرکت در آمریکا هستند.

رویترز: 80 درصد استارت آپ‌های اسرائیل در صدد مهاجرت به آمریکا هستند

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از خبرگزاری رویترز، در حال حاضر حدود ۸۰٪ از استارت آپ‌های اسرائیل تصمیم دارند شرکت‌های خود را در ایالات متحده ثبت کنند. این میزان طبق آمارهای اداره نوآوری اسرائیل، در سال میلادی گذشته حدود 20 درصد بوده است.

کارآفرینان به رویترز گفتند این حرکت ناشی از امتیازهای آمریکا و  بلاتکلیفی روزافزونی است که در نتیجه تلاش دولت نتانیاهو به مهار دستگاه قضایی اسرائیل بوجود آمده است.

آمی آپلبام، رئیس اداره نوآوری اسرائیل، IIA، که دانشمند ارشد وزارت نوآوری، علوم، و فناوری نیز هست، به رویترز گفت «این امر که شما در حال تغییر بنیادین نظام قضایی هستید، اسرائیل را در سطح بسیار بالایی از بلاتکلیفی قرار می‌دهد و سرمایه‌گذاران بلاتکلیفی را خوش ندارند.»

شماری دیگر گفتند در ایالت دلاور مالیات شرکت‌ها پایین است و دولت مالیات فروش اخذ نمی‌کند.

آژانس مزبور گفت از سوی دیگر، سازمان غیرانتفاعی

Startup Nation Central که صنایع فناوری اسرائیل را پیگیری می‌کند، با نظرسنجی از ۶۱۵ شرکت نشان می‌دهد که ۸٪ شرکت‌های استارت‌آپ/فناوری، انتقال دفاتر مرکزی خود به خارج از اسرائیل را آغاز کرده و ۲۹٪تصمیم دارند به زودی چنین کنند.

یان آمیت، کارآفرینی که در پروسه ثبت یک شرکت هوش مصنوعی امنیت ابری در دلاور است،‌ گفت «مشکل فقط ابعاد بسیار بالای بلاتکلیفی است. آمیت گفت «در اصل، مسأله واقعاً حول فساد و بلاتکلیفی سیستمی است که برای محافظت از تجارت من از منظر مالیاتی، از منظر حقوقی و یا منظر مالکیت معنوی ایجاد شده است.

تومر تزخ، مدیرعامل شرکت فناوری کشاورزی CropX به رویترز گفت او نیز در فکر چنین اقدامی است. تزخ گفت «در نهایت، من به عنوان مدیرعامل کمپانی می‌بایست کاری بکنم که در راستای منافع سهامداران، سرمایه‌گذاران، و شرکت من است و از این بابت احساس بسیار بدی دارم.»

ایال شنهاو، که رئیس دپارتمان فناوری پیشرفته و سرمایه خطرپذیر در دفتر حقوقی Gross & Co. است، افزود: احساس می‌شود وضعیت مثل سابق باثبات نیست.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها