دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

از پروژه کشته سازی تا قله بازدارندگی

کد خبر: 1242222

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

از پروژه کشته سازی تا قله بازدارندگی

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

نظر جوان درباره پشت پرده مخالفت‌ها با لایحه حجاب: دیگاه‌های فمینیستی و ضد خانواده علیه لایحه حجاب و عفاف

لایحه حجاب و عفاف از هنگام طرح تاکنون و به‌طور مستمر از جانب سوپرانقلابی‌ها و اصلاح‌طلبان زیر سوال رفته است. روندی که همچنان ادامه دارد.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: این لایحه همچنان با انتقاداتی از سوی برخی افراد مواجه است؛ انتقاداتی که وقتی با دقت بیشتری آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم بخشی از آن‌ها بیشتر از اینکه بخواهد به نواقص و کاستی‌های قانون مزبور اشاره کند، دیدگاه‌های فمینیستی و حتی ضد خانواده منتقدان را بر ملا می‌کند! نقطه قوت جامعه ایرانی «خانواده» است و بدیهی است تمامی قوانین و طرح‌ها و لوایحی که تدوین‌شده و می‌شود باید معطوف به حفاظت از این کانون مقدس و بنیادی‌ترین واحد اجتماعی باشد. این انتقادات از نگاه‌های ضد خانواده برخی جریان‌های سیاسی و منتقدان حکایت دارد؛ نگاهی که انسان را منهای خانواده می‌بیند و به طور نمونه معتقد است افراد مجرد در خانواده قابل‌تعریف نیستند. همچنان که زن و مرد هم جدای از خانواده تعریف می‌شوند. انگار مشکل اصلی این نگاه و این جریان حتی از مسئله حجاب هم فراتر است و آن‌ها با «خانواده‌گرایی» مشکل دارند.

 

همشهری عنوان کرد: شکست پروژه‌کشته‌سازی

در روزهای گذشته اخبار متعددی از چگونگی فوت مرحوم جواد روحی منتشر شده و مثل همیشه رسانه‌های معاند سعی کردند با شایعه‌سازی واقعیت ماجرا را از نظرها پنهان سازند.

روزنامه همشهری در این رابطه نوشته: مرگ جواد روحی، از متهمان اغتشاشات1401، یکی از تازه‌ترین پروژه‌های کشته‌سازی ضدانقلاب و رسانه‌ها و چهره‌های وابسته به این جریان است که به‌دنبال فوت او در بیمارستان، فضاسازی‌های گسترده‌ای را به‌دنبال داشته‌است. خبرسازی‌ها درباره مرگ روحی، آن‌هم با محوریت «کشته‌سازی»، در شرایطی است که اطلاع‌رسانی‌ها درباره پرونده و روند درمان او به‌صورت مستمر ازسوی دستگاه‌های مسئول درجریان است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد روحی به‌دلیل اعتیاد، سابقه مصرف متادون با‌ تجویز پزشک را داشته است که طی ماه‌های اخیر در تلاش برای ترک متادون و پایین آوردن مقدار مصرف خود بوده‌است. بررسی پرونده پزشکی او نشان می‌دهد روحی طی سال‌های مختلف قبل از بازداشت، سابقه تشنج و ‌بستری در بیمارستان را داشته است. تلاش‌ معاندان برای کشته‌سازی از مرگ جواد روحی درحالی‌است که سوابق پزشکی او، از مراجعات و بستری‌های متعدد در بیمارستان به‌دلیل تشنج حکایت دارد.

 

خراسان عنوان کرد: دفاع وزیری که بیشترین اظهارنظرها درباره عدالت آموزشی را داشت از مدارس پولی

وزیر آموزش و پرورش گفته است که برای ثبت نام در مدرسه با کیفیت، باید مانند خودروی مدل بالا پول بیشتری پرداخت.

روزنامه خراسان در واکنش به این اظهارات نوشته: به نظر دور از ذهن است که وزیر آموزش و پرورش، نگاهی کالامآبانه به مقوله آموزش و مدرسه داشته باشد. آن هم وزیری که در آغاز کار خود، بیشترین اظهارنظرها را درباره عدالت آموزشی داشته است. آقای وزیر خودتان می‎دانید که آن چه امروز، با عنوان مدارس دولتی می‎شناسیم، اگرچه اغلب رایگان است، اما فاقد کیفیت لازم است. کم‎کیفیتی و بعضا بی‎کیفیتی مدارس دولتی را نمی‎توانید کتمان کنید. چرا خودتان به مدیران و مسئولان توصیه کردید، فرزندانشان را در مدارس دولتی ثبت‎نام کنند؟ چون آن‎قدر کم‎توجهی به این مدارس صورت گرفته که یکی از راهکارهایتان این است که با حضور فرزندان مسئولان در این مدارس، «توجه مدیران مناطق به مدارس دولتی افزوده می‌شود.» بی‎شک، یکی از مهم‎ترین ابعاد و مسائل تحقق عدالت آموزشی، کیفیت‎بخشی به مدارس دولتی است؛ امر مسلم و بدیهی که رهبر انقلاب نیز اردیبهشت امسال درباره آن به نکات مهمی اشاره کردند.

 

فضائلی: قله موردنظر رهبری رسیدن به نقطه بازدارندگی است

مهدی فضائلی، تحلیلگر سیاسی در سرمقاله روزنامه صبح نو نوشته: یکی از مهم‌ترین کارویژه‌های رهبری بر اساس متون علمی، ترسیم چشم‌انداز و ایجاد انگیزه در پیروان برای تحقق چشم‌انداز است. فهم چشم‌انداز مورد نظر رهبری و به عبارت دیگر، تعریف «قله» از منظر رهبری بسیار مهم است. قله موردنظر رهبری، موقعیتی راهبردی است که البته قطعا تبعات اقتصادی مهمی هم خواهد داشت. این موقعیت راهبردی، رسیدن به نقطه بازدارندگی است. رسیدن به قله و نقطه بازدارندگی کامل؛ یعنی تحقق ایران قوی. و امید مهم‌ترین پیشران برای رسیدن به ایران قوی است، لذا همه کسانی که امروز به هر شکلی یأس‌آفرینی می‌کنند بدانند خواسته یا ناخواسته، در تحقق ایران قوی و رسیدن به قله اخلال می‌کنند و آنانی که به‌طور واقعی امید می‌آفرینند، نقش‌آفرینان فتح قله‌ها هستند.  

 

صبح نو درباره بیانات رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت مطرح کرد: سرمایه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، ضمن تقدیر و تمجید از عملکرد آنها، تذکراتی را در حوزه‌هایی مانند اقتصاد، معیشت، مسکن، رشد تولید، اطلاع‌رسانی و غیره به دولت دادند.

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: صفت‌هایی که معظم‌له به این دولت دادند، سرمایه ارزشمندی است که باید با تکیه بر آن مشکلاتی که به‌ویژه در بازار مسکن و اقتصاد وجود دارد و مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بود، حل‌وفصل کرد تا برخی کاستی‌ها در این عرصه باعث نشود نگاه درستی به دولت وجود نداشته باشد. تلاش و زحمات دولت بر کسی پوشیده نیست و تمجید رهبر انقلاب را نیز در پی داشت؛ و این‌گونه تعبیر می‌شود که تلاش روزافزون دولت برای حل مشکلات اقتصادی به‌ویژه در حوزه معیشت، رشد تولید، مسکن، تورم و غیره در دو سال آینده دولت سیزدهم باید منجر به تغییر محسوس در زندگی مردم شود. تمجید و تذکرات ارزشمند رهبر انقلاب به دولت، مسیر روشنی را برای سال‌های آینده روبه‌روی آنها قرار داد که با بهره‌بردن از آنها، رسیدن به قله حتمی خواهد بود. دولت در آینده حل مشکلات معیشتی و مسأله مسکن، رشد تولید و تورم را باید در دستور کار جدی خود قرار دهد و تلاش کند برای دیدار سال آینده، در این بخش‌هاپیشرفت محسوس ایجاد کند.

 

جام جم مطرح کرد: عقب ماندگی ۹۰ درصدی در بخش مسکن/ عدم مدیریت واحد دلیل اصلی نهضت‌ملی مسکن

مشکلات حوزه مسکن از آن مسائل ماندگار و ریشه دوانده‌ای است که سالیان طولانی است ذهن و روان مردم را آزار می‌دهد.

روزنامه جام جم در این ارتباط گزارش داده: در قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی آمده‌است که برای تامین نیاز بازار مسکن دولت باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد با این حال در دولت گذشته به این امر توجهی نشد. همین امر سبب شد با کمبود تولید مسکن، میانگین قیمت مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت دهم با رشدی ۷۰۰ برابری روبه‌رو شود. مشکل اصلی ساخت مسکن در کشور به تامین زمین باز می‌گردد به‌طوری که چون بسیاری از زمین‌های دولتی در اختیار سازمان‌ها مختلف از جمله سازمان حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی و دیگر ارگان‌هاست آنها به‌رغم آن که در جلسات با رئیس‌جمهور قول اعطای این زمین‌ها را به پروژه نهضت‌ملی مسکن می‌دهند، لکن در عمل کاری برای پیشبرد این امر انجام نمی‌دهند.به همین دلیل به نظر می‌رسد عدم مدیریت واحد در دولت سیزدهم برای پروژه نهضت‌ملی مسکن دلیل اصلی عقب‌افتادگی این طرح بود. در شرایطی که مستاجران هر روز با افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن و اجاره‌بها روبه‌رو و قیمت خرید مسکن گران‌تر از قبل می‌شود، به نظر می‌رسد دولت سیزدهم به دلیل نبود مدیریت واحد، نهضت‌ملی مسکن همچنان با مشکل تولید مسکن دست و پنجه نرم می‌کند. به طوری که گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تعداد واحدهای ساخته شده در دولت سیزدهم به سختی به مرز ۱۰۰ هزار واحد مسکن رسیده‌است.

 

کیهان: غربگراها چشم خود را به روی افتتاح طرح‌های مفید و امیدبخش می‌بندند

در هفته‌های اخیر مجددا بحث نپرداختن برخی رسانه‌ها به دستاوردها و تمرکزشان بر نقاط ضعف برجسته شده است.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: جریان رسانه‌ای غربگرا و بخش قابل توجهی از رسانه‌های اصلاح‌طلب، در سال‌های اخیر با روشی که در پرداختن به خبرهای امیدبخش و دستاوردهای ملی و بین‌المللی مختلف در پیش گرفته‌اند، بیش از هر چیز ماهیت و عملکرد خود را زیر سؤال برده‌اند. به راحتی و بدون هیچ توجیه حرفه‌ای چشم خود را به روی افتتاح طرح‌های مفید و امیدبخش، یا کسب موفقیت در تولید و توسعه بخش‌های صنعتی یا نظامی و موارد مختلف دیگر می‌بندند، در حالی که همین جریان رسانه‌ای از کوچک‌ترین معضل و مشکل در گوشه‌ای از کشور که قابلیت پمپاژ ناامیدی یا سیاه‌نمایی علیه دولت یا نظام را داشته باشد در بیشترین حجم ممکن استقبال می‌کنند و جالب اینکه وقتی با تلاش و پیگیری مسئولان، آن مشکل رفع می‌شود موضوعی که ظاهراً برای آنها اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته و برای آن‌ گریبان چاک می‌کردند به ناگاه فاقد هرگونه ارزش خبری می‌شود! جریانی که طی 8 سال، همگام با دولت قبل، زندگی مردم و امورات کشور را به امضای «کری» و قدم زدن با او و به وعده‌های توخالی غرب گره زده بود و به قول و اعتراف یکی از مدیران مسئول این روزنامه‌ها عامدانه دست به بزک غیرواقعی برجام می‌زد، امروز وقتی افزایش تولید و فروش نفت و افزایش درآمد کشور، یا ساخت پروژه عظیم فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی به دست جوانان این کشور، پیوستن ایران به سازمان «شانگهای» یا پذیرش عضویت رسمی ایران در گروه «بریکس» و گشوده شدن دروازه‌های جدید جهانی به روی کشور بدون آن برجام بزک شده و مترسک FATF را می‌بیند، یا جریانی که ورود چند هواپیما پس از برجام را در صفحات خود تا حد جشن ملی‌پوشش می‌دادند اما امروز ورود 60 هواپیمای جدید به ناوگان کشور را نمی‌بیند، باز هم سانسور و عبور از کنار این خبرهای مهم را ترجیح می‌دهد.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها