شوک ممتد به صهیونیست ها

کد خبر: 1242615

جزئیات جدیدی از خنثی‌سازی خرابکاری موشکی موساد توسط جامعه اطلاعاتی ایران منتشر شد

شوک ممتد به صهیونیست ها

پنجشنبه 9 شهریور بود که سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع اعلام کرد توانسته طی عملیاتی پیچیده، خرابکاری صنعتی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در صنایع موشکی وزارت دفاع را خنثی کند. دو روز پس از کشف این خرابکاری، جزئیات تازه‌ای از ابعاد این عملیات پیچیده منتشر شد و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در گزارشی با اشاره به آغاز این سلسله عملیات خرابکارانه در نیمه نخست دهه 90 و تداوم آن در سال‌های بعد، جزئیاتی از نقش عوامل وابسته به سرویس‌های بیگانه و چگونگی کشف مجموعه عملیات آنها توسط نهادهای امنیتی را منتشر کرد.

به گزارش مشرق در این گزارش آمده است که ماجرای شروع این خرابکاری به سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد که در جریان آن، یک جاسوس (ج. الف) به سه نفر در اروپا و آسیا وصل می‌شود. در آن مقطع یکی از تیم‌های جاسوسی در صنایع دفاعی ضربه می‌خورد و همه‌شان بازداشت می‌شوند و اعتراف می‌کنند که دشمن به‌شدت دنبال اطلاعات از قطعاتی مثل کانکتورها است.کارشناسان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع همه خریدها، ملاقات‌ها و قراردادها را زیر نظر گرفتند و روی سوژه (ج.الف) سوار شدند ولی (ج.الف) و موساد نمی‌دانست که همه طرح‌ریزی‌هایشان رصد می‌شود. جاسوس تحت نظر در زمان بندی‌های مختلف، افراد مورد نظر دیگری را ملاقات و از بازار قطعات چند کشور اروپایی و آسیایی بازدید کرده بود و با کارخانجات متعدد نیز وارد مذاکره شد. به آنها دستور داده شده تا شرکتی در خارج از کشور تأسیس و به ایران اعلام کنند که این شرکت برای دورزدن تحریم‌هاست و بگوید که قطعات باید از طریق این شرکت از چند کشور تهیه شود تا به اصطلاح تحریم را دور بزند.

۴ سال بعد در سال ۹۷، هزاران کانکتور با شیوه‌های مختلف وارد شد که شامل کانکتورهای ۳۲ پین و ۱۰ پین جنگی کاپلاژی می‌شد که در صنعت هوافضا کارایی بسیاری دارند. این قطعات طوری آلوده شده بودند که در زمان بندی‌های مشخص منفجر شده و ارتباط قطعات و کابل‌های داخل موشک را قطع کند و در این صورت موشک دچار اختلال شدید می‌شد.بخشی از این جزئیات را سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی افشا کرد. فرحی در تشریح کشف این خرابکاری موشکی خاطرنشان کرد: «عوامل پشت پرده این خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی یک آزمایشگاه ایجاد کردند که در آن ابزار انفجاری را تولید می‌کنند یعنی عملاً یک تیم مرکزی وجود دارد که هم آزمایشگاه دارد و هم تولید کننده وسایل انفجاری آن است. البته مسئول اصلی این خرابکاری رژیم صهیونیستی است.»وی در ادامه از افزایش اقدامات حفاظتی در صنایع دفاعی خبرداد و افزود: «اصلاحات ۱۰۰ درصدی در این حوزه انجام شد و حساسیت‌ها در بحث صیانت بسیار توسعه پیدا کرد. یعنی اگر قبلاً برخی موارد را دو مرتبه چک می‌کردیم اکنون این موضوع به چهار مرتبه رسیده است.»

وی، همچنین از بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز در عرصه دفاعی خبرداد و گفت:‌ «ما در حرکت رو به جلوی خود، عرصه‌های جدیدی را فتح می‌کنیم و در این راستا، محصولات و فناوری‌های جدیدی تولید می‌شوند و بلافاصله بومی‌سازی آنها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز می‌شود.»

جانشین وزیر دفاع در پایان، خاطرنشان کرد: «افزایش برد موشک‌های ما با فرمان رهبر انقلاب محدود شده است. به همین دلیل، ما در حال ارتقای سایر مؤلفه‌ها مانند کیفیت، کمیت، رادارگریزی، اثربخشی، دقت و نقطه زنی هستیم.»

به نظر می‌رسد سکوت چهره‌ها و محافل سیاسی صهیونیستی نسبت به رخداد، ناشی از شوک وارد شده بر اثر این ضربه بزرگ باشد، درست مانند ضربه‌ای که در آبان سال گذشته و پس از رصد و کشف بزرگترین عملیات خرابکاری موساد در یکی از مراکز صنعتی کشور منجر به سونامی برکناری در سرویس امنیتی صهیونیستی شد.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها