ناصر قوامی در گفت‌وگو با «فردا»:

ائتلاف با لاریجانی نهایت نادانی اصلاح‌طلبان است/ خاتمی نباید زیربار این ائتلاف برود

کد خبر: 1242827

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: من از نیت آقای خاتمی اطلاع ندارم اما اگر او هم عقلانیت به خرج دهد، زیر بار ائتلاف با لاریجانی نمی‌رود.

ائتلاف با لاریجانی نهایت نادانی اصلاح‌طلبان است/ خاتمی نباید زیربار این ائتلاف برود

گروه سیاست سایت فردا: اصلاح‌طلبان می‌کوشند تا ائتلافی با علی لاریجانی و طیفش برای انتخابات مجلس ایجاد کنند اما تا این لحظه هیچ نشانه‌ای از سوی لاریجانی برای تشکیل چنین ائتلافی دیده نمی‌شود.

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «آقای لاریجانی که در انتخابات ثبت نام نکرده است و خودش در انتخابات حضور مستقیم نخواهد داشت اما ممکن است بخواهد نزدیکانش را وارد مجلس کند. حالا در این بین برخی اصلاح‌طلبان می‌خواهند با او ائتلافی را شکل دهند. من در اینجا به صراحت می‌گویم که ائتلاف با او نهایت نادانی اصلاح‌طلبان خواهد بود. اصلاح‌طلبان که 25سال با هویت اصلاح‌طلبی خود کار کردند، وضعشان این است چه رسد بخواهند با فردی مانند آقای لاریجانی ائتلاف کنند».

او ادامه داد: «آنهایی که می‌گویند می‌شود با لاریجانی ائتلاف کرد اصلا شخصیت سیاسی نیستند؛ عده‌ای هستند که می‌خواهند برای خود نام و نانی دست و پا کنند. اصلاح‌طلبان اگر عقل سلیم داشته باشند شرایط سیاسی را به درستی درک می‌کنند و متوجه می‌شوند ائتلاف با لاریجانی نه تنها هیچ آورده‌ای برایشان نخواهد داشت بلکه آنها بیش از پیش به عقب می‌برد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «می‌گویند احزابی مانند اعتماد ملی، مردم‌سالاری و چند حزب دیگر اصلاح‌طلب بی‌تمایل نیستند که مثلا با طیف روحانی ائتلاف کنند. من می‌پرسم اصلا مگر آنها حزب هستند؟ کدام کار حزبی را کرده‌اند؟ آیا در شهرستان‌ها عضو دارند؟ آیا جلسات منظم برگزار می‌کنند؟ جذب نیرو دارند؟ اصلا هر کدام از این احزاب چند نفرند؟ این به اصطلاح احزاب صرفا دنبال کسب قدرت هستند و به هیچ وجه اصلاح‌طلبی برایشان ذره‌ای اهمیت ندارد».

قوامی در پایان در پاسخ به این پرسش که احتمالا نظر خاتمی نسبت به ائتلاف اصلاح‌طلبان با لاریجانی چیست، گفت: «من از نیت آقای خاتمی اطلاع ندارم اما اگر او هم عقلانیت به خرج دهد، زیر بار ائتلاف با لاریجانی نمی‌رود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها