«فردا» گزارش می‌دهد:

چرا حضور ولایتی در دیدار رهبر انقلاب با نخست‌وزیر عراق مورد توجه قرار گرفت؟

کد خبر: 1254777

نام علی‌اکبر ولایتی این روزها در صدر خبرهاست؛ از انتقادهایی که پدر شهید عجمیان به او داشت تا حضورش در دیدار رهبر انقلاب با نخست‌وزیر عراق.

چرا حضور ولایتی در دیدار رهبر انقلاب با نخست‌وزیر عراق مورد توجه قرار گرفت؟

گروه سیاست سایت فردا: این روزها نام علی‌اکبر ولایتی در صدر خبرها قرار دارد؛ مشخصا بعد از انتقادهایی که پدر رشهید روح‌الله عجمیان در یک برنامه تلویزیونی خطاب به او مطرح و شائبه دخالت او در پرونده قضایی فرزندش را عنوان کرد. حالا صالح اسکندری، مشاور علی اکبر ولایتی، در توضیح نقش ولایتی در پرونده شهید عجمیان گفته است: «در ماجرای وساطت دکتر ولایتی برای یک پزشک که یکی از محکومین پرونده قتل شهید عجمیان است پس از درخواست ۱۰۲ تن از روسای نظام پزشکی سراسر کشور و و طومار بیش از شش‌هزار پزشک مبنی بر بی‌گناهی وی و نیز پیام‌های مکرر از محافل پزشکی بین المللی مبنی بر تشدید تحریم‌ها در حوزه پزشکی و تماس‌های مکرر انجمن‌های پزشکی با ایشان طی نامه‌ای به یکی از مسئولان عالی رتبه نظام صرفا درخواست بررسی بیشتر کرده است و هیچ مکاتبه‌ای با قوه قضائیه در کار نبوده است. قوه قضاییه جمهوری اسلامی مستقل است و تحت فشار هیچ شخص و جریانی نبوده و نیست. دکتر ولایتی نیز هیچ تماس یا نامه و یا پیگیری از مراجع قضایی درباره پرونده شهید عجمیان نداشته است».

تصور ولایتی در دیدار اخیر رهبر انقلاب با نخست‌وزیر عراق هم خبرساز بود؛ به ویژه آنکه برخی نیروهای تندرو سعی دارند به انحاء مختلف علیه علی‌اکبر ولایتی فضاسازی کنند؛ مشخصا در حوزه سیاست خارجی و حتی این عناصر از درددل‌های یک پدر داغ‌دار که فرزندش به شهادت رسیده نیز بهره‌برداری سیاسی می‌کنند. تصویر ولایتی در کنار امیرعبداللهیان تحلیل‌ها را به این سمت برد که این تصویر می‌تواند نشانه حمایت رهبر انقلاب از ولایتی باشد. شرایطی که شاید خوشایند نیروهای تندرو نباشد زیرا آنها مشخصا در حوزه سیاست خارجی با ولایتی مشکلات عدیده دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها