زمان اعلام نتیجه نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات

کد خبر: 1265100

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران گفت که تا پایان هفته نتیجه نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان اعلام خواهد شد.

زمان اعلام نتیجه نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات

حجت الاسلام میراشرفی روز شنبه در گردهمایی عوامل انتخابات شهر تهران در برج میلاد افزود: کار انتخابات در شهر تهران به لحاظ شرایط جمعیتی، ویژه است و امروز قریب به ۲ هزار نفر در این سالن جمع شده اند تا آماده باشند ماموریت بزرگ ۱۱ اسفند را در پایتخت انجام دهند.

وی افزود: بحث سلامت انتخابات مهم است که بخشی از آن در شعب اخذ رای رقم می خورد و مسئولان شعب در این زمینه وظیفه خطیری برعهده دارند که باید امانتدار باشند.

میراشرفی اضافه کرد: طی ۲ ماه گذشته هیات نظارت استان تهران و دفاتر، همه مسئول بررسی صلاحدید داوطلبان بوده اند و با توجه به تغییر قانون انتخابات، داوطلبان می توانند به هیات نظارت مراجعه کنند و یک جلسه برای مصاحبه و گفت و گو داشته باشند.

وی ادامه داد: در این خصوص یک هزار و ۵۰۰ داوطلب به خواسته خودشان به دفاتر آمدند و نکاتی که حس می کردند باید می گفتند را اشاره کردند.

میراشرفی یادآور شد: تا پایان هفته جاری نتیجه نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: شاید در اخبار و اظهار نظرها، بحث حضور و مشارکت را بر دوش شورای نگهبان قرار دهند اما دستگاه های دیگری هم در این امر دخیل هستند و رهبری فرمودند که علنا جوانان و نخبگان و... از این فرصت برای مشارکت مردم استفاده کنند.

آمادگی سخت افزاری و نرم افزاری آموزش و پرورش تهران برای انتخابات

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران هم طی سخنانی در این گردهمایی، گفت: کار فرهنگیان در انتخابات مهم است و دشمن با هزار ترفند قصد دارد تا در روند برگزاری انتخابات،سنگ اندازی کند؛ سلامت انتخابات مهم است و بارها و بارها ثابت شده که سلامت انتخابات ایران در دنیا زبانزد همگان است.

علیرضا کریمیان افزود: وظیفه اصلی آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت است اما در این ۲ ماه در بطن و متن کار خود باید موضوع انتخابات را در اولویت قرار دهیم.

وی اضافه کرد: ما از سال گذشته کار برای انتخابات را شروع کردیم اما در ۲ماه پیش رو به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مثل همیشه پای کار خواهیم بود و وظیفه خطیری داریم که باید به نحو احسن انجام دهیم.

کریمیان خطاب به فرهنگیان که نقش موثری در انتخابات دارند، گفت: برگزاری نشست های مشترک با دستگاه های متولی و موثر در انتخابات را حتما داشته باشید و پیگیری کنید.

برنامه خاص دشمن برای انتخابات تهران

همچنین سیدعباس جوهری رییس ستاد انتخابات استان تهران نیز در این گردهمایی، گفت: رهبری از چند ماه پیش درباره برنامه ریزی خاص دشمن برای انتخابات گفته اند و نباید از یاد ببریم که دشمن همیشه برای تهران برنامه خاص داشته است.

وی ادامه داد: تدابیر خوبی برای امر انتخابات صورت گرفته که البته هم افزایی مسئولان به ویژه فرهنگیان را می طلبد و از شما انتظار داریم ابتکارات خوبی که دارید را به ستاد انتخابات در شهر و استان تهران منتقل کنید.

به گفته جوهری، همانطور که دشمن برنامه ریزی کرده که هر اتفاق کوچکی را بزرگ نمایی کند شما هم با پیشنهادات خود ما را یاری کنید تا در مقابله با دشمنان، از این آزمون بزرگ به بهترین نحو و سربلند بیرون بیاییم./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها